هماهنگ کردن مانتو اداری، با اکسسوری ها به زیباتر دیده شدن ما کمک می کنند. اغلب ما زیور آلات، کیف، کفش یا حتی دستمال گردن های زیادی در کلیکسیون خود داریم و با لباسمان ست می کنیم. اما به نظر شما امکان هماهنگ کردن مانتو فرم  با این لوازم جانبی وجود دارد؟ خوب، باید بگوییم که هیچ اجباری وجود ندارد تا برای همیشه بدون هیچ گونه تغییری در ظاهر یونیفرم اداری، سر کارتان حاضر شوید. پوشیدن لباس فرمی ساده آنهم هر روز، قطعا برای هر کسی خسته کننده خواهد بود. اگر از پوشیدن یونیفرم خود خسته شده اید، اگر کارفرما قوانین سفت و سختی در پوشیدن یونیفرم برای شما و بقیه کارکنانش وضع نکرده، پس این یعنی در عین حال که باید طبق استانداردهای تعیین شده بپوشید، اجازه ایجاد تغییراتی کوچک به شما داده می شود؛ بنابراین حتما از انواع اکسسوری هایی که در کمدتان دارید استفاده کنید. با پوشیدن انواع زیورآلات، کمربند، کیف و کفش در رنگ های مختلف و ست کردن آنها با یونیفرمتان می توانید تنوعی در تیپ و ظاهرتان بدهید. چطور ست کنیم؟ ایده و سلیقه شما بهترین طراح لباستان است. با شناختن ظاهر خود می توانید بهترین های کمد لباستان را با هم ست کنید. خواندن این مقاله به آشنایی شما با جزئیات این موضوع کمک می کند.

خرید اینترنتی مانتو اداری و مانتو فرم


مانتو اداری خود را  با هفت روش از یکنواختی درآورید

  1. قوانین مانتو اداری را کمی جابه جا کنید

وقتی از واژه پوشش شرکتی یا لباس فرم اداری استفاده می شود به این معنی نیست که مجبور به یک شکل بودن در تمام روزهای کاری خود باشیم. می توانید با رعایت اصولی که باید در محل کارتان رعایت کنید، لوازم جانبی متنوعی را  با یونیفرم اداری خود ست نمایید. یک ساعت زیبا با طرحی چشمگیر، انداختن دستبند، استفاده از انگشتر یا حتی عوض کردن کفش های همیشگی تان می تواند ظاهری جدید و متفاوت برایتان به ارمغان آورد. در این صورت نه تنها به خودتان بلکه به اطرافیانتان نیز انرژی مثبتی خواهید داد و حتی می توانید پرچم دار ایجاد تغییر در محیط داری خود باشید.

  1. رنگ ها را در کنار لباس فرم امتحان کنید

برای داشتن ظاهری زیبا می توانید از رنگ ها استفاده کنید. رنگ ها خاصیت زیبایی بخشی داشته و به چشم می آیند. به عنوان مثال خانم ها می توانند با تغییر رژ لبشان به رنگی روشن تر شادی و تفاوت را به صورتشان هدیه دهند؛ ضمن اینکه نباید پا را از حد فراتر گذاشت و آرایش های خیلی غلیظ داشت. تغییر در رنگ آرایش به معنای پررنگ کردن آن نیست. مثلا رنگ های صورتی یا هلویی می توانند صورت زیباتری از شما را نشان دهند.

  1. همراه یونیفرم اداریتان، از روسری استفاده کنید

می توانید در عین حفظ کردن ظاهر و فرم اداری خود، از روسری های رنگی استفاده کنید. با بستن انواع روسری می توانید ظاهری زیبا و متفاوت داشته باشید. استفاده از روسری های نخی بزرگ تر برای ماه های خنک نیز گزینه مناسبی برای حفظ ظاهر شیک خود است.

  1. در یونیفرم اداری، بر کفشتان تمرکز کنید

داشتن کفش تمیز و شیک یکی از اصولیست که بسیاری از طراحان لباس برای زیبا دیده شدن بر آن تاکید می کنند. می توانید کفش های پاشنه دار و متناسب را با مانتو اداری خود ست کرده و ظاهر رسمی و جلوه گری از خود به نمایش بگذارید. تنها رعایت چند نکته در این باره مهم است. اول اینکه کیف و کفشتان را باهم ست کنید تا ظاهرتان جذاب تر شود، دوم اینکه کفش های پاشنه داری بپوشید که با آن راحت بوده و زیاد سر و صدا نداشته باشد و در نهایت به هارمونی رنگ مانتو اداری و کفش هایتان دقت کنید. پوشیدن کفش های قرمز با مانتو و شلوار آبی زیبا نخواهد بود.

  1. در لباس فرم اداری تان طبق فصول از رنگ ها استفاده کنید

شاید رنگ یونیفرمتان ثابت باشد؛ اما می توانید از اکسسوری هایتان طبق فصول استفاده کنید. مثلا اگر دستبندهای فانتزی جزء جدا نشدنی در ظاهر شما هستند، طبق فصلی که در آن قرار دارید دستبندها را عوض نمایید. دستبندهای زرد و نارنجی مخصوص پاییز بوده یا رنگ های قرمز و سبز در بهار جلوه گر خواهند بود. معجزه رنگ ها را در ظاهرتان دست کم نگیرید.

  1. مناسب ترین اکسسوری ها را مانتو فرم اداری ست کنید

وقتی کمد لباستان را باز کرده اید شاید سردرگم شوید. کدام را انتخاب کنم؟ کدام یک را با مانتو اداری که می پوشم ست می شود؟ کدام عینک را با مقنعه ام ست کنم؟ همه این ها و نمونه های دیگر سوالاتیست که ممکن است ذهنتان را مشغول کند. به شما توصیه می کنیم که حتما مناسب ترین ها را با هم ست نمایید. اگر سراپا مشکی پوشیده اید، استفاده از دستبندی قرمز رنگ یا عینکی با فریم به رنگ قرمز می تواند یکنواختی را از شما بزداید. پس حتما در انتخاب هایتان دقت کنید.

  1. از یکنواخت بودن در پوشش مانتو فرم خودداری کنید

تا به حال شده تمام ظاهرتان را با یک رنگ خاص هماهنگ کنید. مثلا از سر تا پا به رنگ آبی یا مشکی باشید. یکنواختی کامل اصلا زیبا نیست؛ به ویژه در محل های اداری و رسمی مانند سازمان های دولتی. با دیدن شما که سراپا آبی پوشیده اید ذهن مخاطب به سمت بیمارستان یا کلینیک می رود و شاید تصور کند شما از پرسنل بیمارستان هستید؛ درحالیکه کارمند یک اداره یا شرکت بوده و سنخیتی با بیمارستان ندارید. ست کنید اما نه کامل و صد در صد. اینجاست که نقش اکسسوری ها بیشتر به چشم می آید. پوشیدن کیف و کفش ست یا حتی عوض کردن عینکتان، ظاهر شما را جذاب تر می کند. شک نکنید.


یونیفرم اداری خود را چگونه با اکسسوری ست کنیم؟

 

سن کردن مانتو اداری با جواهرات
مانتو اداری و جواهرات

فارغ از رعایت اصول بالا باید به چگونه ست کردن هر کدام از این لوازم دقت کنید. اگر فکر می کنید استعداد زیادی در طراحی لباس نداشته و نمی توانید بهترین ها را با هم همانگ کنید، یا باید از دوستی که خوش سلیقه است کمک گرفته و یا اینکه اطلاعات خود را در این باره افزایش دهید. یکی از توصیه های ما این است که خوب لوازم جانبیتان را بشناسید. مثلا ست کیف و کفشتان را بشناسید و مطمئن شوید که از کدام یک می توان در مکان های رسمی استفاده کرد. جواهرات و زیورآلات خود را دسته بندی کرده و هر کدام را که مطمئنید مناسب با محیط کارتان است انتخاب کنید. در ادامه به نحوه ست کردن هر کدام از اکسسوری ها به صورت جداگانه و اجمالی پرداخته ایم. با ما همراه باشید تا کمی بیشتر از چگونه ست کردن هر کدام یاد بگیریم.

بیایید از مشخص ترین لوازم در ظاهرمان یعنی کیف و کفش شروع کنیم:

ست کردن مانتو اداری با کیف و کفش

برای اینکه ظاهرتان ویژه باشد و در میان همکارانتان بدرخشید، از کیف و کفش یک رنگ با طرح یک شکل در کنار یونیفرم اداری تان استفاده کنید. اگر در کمد لباستان این اکسسوری را ندارید و در عین حال قصد تغییر یکنواختی در یونیفرم اداری خود را دارید، حتما در اولین فرصت به بازار رفته و کیف و کفشی ست انتخاب کنید؛ اما باید به این نکته دقت کرد که مناسب با محیط اداری شما باشد. بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند کفش های پاشنه دار پوشیده تا زیبایی و زنانگی آنها بیشتر نشان داده شود. درست است که کفش پاشنه دار زیباست، ولی درست انتخاب کنید؛ مثل کفش هایی که با پوشیدن آنها احساس راحتی داشته و موجب تاول پاهایتان نشود. کفش هایی به رنگ سیاه، خاکستری، سورمه ای و حتی بادمجانی می توانند مناسب هر مانتو اداری تیره رنگی باشند. اگر بقیه ظاهرتان ساده بود می توانید با حفظ اصول محافظه کارانه کفش های نسبتا روشن تری انتخاب کنید. ترجیحا کفش های کار شده مثل سنگ یا دوخت را در محل های اداری نپوشید تا چهره رسمی خود را زیر سوال نبرید.

 

ست کردن مانتو اداری با کیف و کفش
مانتو اداری و کیف و کفش

ست کردن یونیفرم اداری با جواهرات 

 یکی از ملزومات پوششی برای خانم ها در یونیفرم اداری استفاده از جواهرات است. هر چقدر ظاهرتان ساده تر باشد اجازه استفاده از جواهرات گران قیمت تر را دارید. صندوقچه جواهراتتان را باز کنید. کدام ها به نظر زیبا و مناسب تر هستند؟! اگر لباس فرم ساده ای به تن دارید می توانید از زیباترین جواهراتتان استفاده کنید. یک دستبند با سنگ های معدنی ساخته شده، انگشتری با سنگی گران قیمت مانند الماس، ساعتی با دسته طلا یا چرم می توانند ظاهرتان را از یکنواختی خارج کنند. اما در این زمینه نیز سعی کنید اصولی را در نظر بگیرید:

  1. تنها بر جواهرات گران قیمت تمرکز نکنید. قرار نیست چون ظاهرتان ساده بوده و چشمگیر نیست همیشه و هر روز از جواهرات بزرگ و لوکس استفاده کنید. گاهی زیور آلات ساده و فانتزی که اتفاقا این روزها ترند شده و بسیاری از خانم ها طرفدارشان هستند، استفاده نمایید. گاهی ساده ترین ها بیشتر از گران قیمت ها به زیبایی ظاهر لباس فرمتان کمک می کنند.
  2. قبل از انتخاب نهایی زیور آلاتتان سعی کنید تصویری از آنها را که به دست یا گردنت خود بسته اید تجسم کنید. تصور کنید اگر فردی را با این زیورآلات و جواهرات که با یونیفرم اداری اش ست شده ببینید چه واکنشی خواهید داشت؛ اینگونه تصمیم درست و قاطع تری خواهید گرفت.
  3. به علایق خود احترم گذاشته و انتخاب هایتان را بر آن اساس تطبیق دهید، مثلا اگر یک طرفدار سبک های رومانتیک هستید، دستبندهای ظریف که با مهره های کوچک و از شکل هایی مانند قلب، گل یا نمادهای دنیا مثل برج ایفل مزین شده استفاده کنید. اگر یک فرد مینیمالیست هستید از ساعت مچی بزرگ با دسته چرم استفاده کنید تا توجه را به آن جلب نمایید. اینگونه ظاهر یکنواخت خود را جذاب تر می کنید.

ست کردن مانتو فرم با چادر و روسری

همانطور که می دانیم چادر یکی از پوشش های رایج بین خانم های شاغل در کشورمان است. پوشش چادر برای هیچکس و در هیچ مکانی اجبار نیست؛ اما در بعضی از سازمان ها و ادارات ایران از این پوشش به وفور استفاده می شود. از جمله مدل چادر هایی که خانم های شاغل با توجه به مانتو اداری شان آنها را انتخاب و استفاده می کنند شامل موارد زیر هستند :

چادر ساده – چادر ملی – چادر دانشجویی – چادر شال دار – چادر اماراتی – چادر لبنانی – چادر حجازی

نمونه های ذکر شده، انواع رایج چادر در میان خانم های ایرانی هستند. در سال های اخیر که مردم گرایش قابل توجهی به پوشیدن لباس های شادتر پیدا کردند، استفاده از روسری های رنگی زیر چادر نیز ترند شده و این روزها در اولویت انتخاب خانم های شاغل است. در بسیاری از ادارات خانم های چادری به جای مقنعه از روسری های رنگی و زیبا استفاده کرده و ظاهر یکنواخت خود را جلوه گر ساخته اند.

نقش عینک در لباس اداری

 

ست کردن مانتو اداری با عینک

 

چند نفر از اطرافیانتان عینک استفاده می کنند؟ تا به حال به عینک یا عینک هایشان دقت کرده اید؟ بسیاری از این افراد البته از نوع خوش سلیقه آنها، کلکسیونی از عینک ها با فریم های مختلف دارند. به هر حال عینک یکی از اجزاء جدایی ناپذیر در صورت آنها بوده و به راحتی می توانند با عوض کردن آنها ظاهر خود را از یکنواختی درآورند. اگر خود شما شاغل و البته عینکی بوده و از یکنواختی یونیفرم اداری تان خسته شده اید و در عین حال خیلی طرفدار استفاده از روش های بالا مثل انداختن جواهرات یا ست کردن مدام کیف و کفش ندارید، یکی از بهترین، ساده و البته معقول ترین راه ها تغییر گاه به گاه عینکتان است. داشتن مجموعه ای از فریم ها کار سختی نیست، مثلا یک فریم با دسته قرمز برای زمانیکه تمام لباس های شما به رنگ مشکی است، یا فریم نقره ای وقتی از ست طوسی استفاده می کنید می تواند جلوه زیبایی به ظاهرتان دهد. شک نکنید که با همین روش می توانید زیبایی و تفاوت را به ظاهرتان دهید.

ست کردن لباس فرم اداری با پالتو زمستانه

در فصل سرد سال مجبوریم که از لباس های بیشتری استفاده کنیم. در این فصل می توانید با داشتن چند رنگ پالتو ست های زیبایی داشته و یکنواختی را در ظاهرتان از بین ببرید. کافیست با داشتن چند رنگ مثل طوسی، مشکی، بادمجانی، آبی و زیر مجموعه های آن، سبز و زیر مجموعه های آن و… یکنواختی را در مانتو اداری خود تقلیل دهید. همچنین در این فصل با شال هایی به رنگ های مختلف نیز می توان ظاهر ساده خود را تنوع بخشید.

در پایان لازم به ذکر است که، هیچگاه خود را پایبند به اصول خاصی نکنید. زمانیکه در محل کارتان اجازه ایجاد تغییراتی جزئی در ظاهر خود را داشته باشید، چراکه نه؟ چرا نباید به ظاهر خود رسید؟! مقرراتی بودن خوب است و یقینا موجب پیشرفتتان خواهد شد؛ اما هرگز به خاطر پیشرفت و درآوردن پول بیشتر خود را فراموش نکنید. اگر کارفرما با ایجاد تغییر در ظاهرتان مشکلی ندارد، خوب منتظر چه هستید؟! انجامش دهید و از این تغییرات لذت ببرید. یکنواخت بودن اثرات منفی بلند مدتی بر جای خواهد گذاشت، این اثرات می توانند روحی و مضر باشند؛ در نتیجه انرژی و بهره وری شما را پایین خواهد آورد. دو فاکتور سین یعنی سیاست و سلیقه شما را از یکنواختی درظاهر یونیفرم اداری تان در آورده و زیباترتان خواهند کرد. مطمئن باشید، اگر اصول و راه هایی که در این مقاله آمده اند را خوانده و با ایده های خودتان تلفیق کنید با ظاهر زیبا و متفاوت خود دوستان و همکارانتان را شگفت زده خواهید کرد.

ست کردن مانتو اداری با اکسسوری ها
مانتو اداری و اکسسوری ها

 هرگز خودتان را فراموش نکنید.  

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید