ست کردن لباس برای شما کاری سخت است؟

ما در اینجا پنج نکته ی کلیدی برای ست کردن به شما معرفی میکنیم

۱.کامل کنید٬ تکرار نکنید

برای ست کردن لباس احتیاجی نیست چرخه رنگ را حفظ باشید اما باید رنگهای مکمل یا متضاد هم را بدانید

رنگ قرمز و سبز

آبی و نارنجی

زرد و بنفش

در اینجا عکسی را برایتان آوردیم تا بهتر با چرخه رنگ آشنا شوید

 

چرخه رنگ
چرخه رنگ ها

به بیان ساده رنگهای متضاد رنگهایی هستند که در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار میگیرند.

این بدین معناست که این رنگها کنتراست بالایی کنار هم دارند٬ بنابراین نکته کلیدی برای آنکه از این رنگها استفاده کنیم و رنگها زننده بنظر نیایند آنست که از سایه های تیره تر این رنگها استفاده کنیم.

برای مثال اگر میخواهید قرمز بپوشید آنرا با سبز زیتونی ست کنید. به این صورت دارید از رنگهای متضاد یا مکمل بدون کنتراست بیش از حد استفاده میکنید.

۲.وقتی حرف از رنگهای خنثی می شود رنگهای مشکی٬ طوسی و سفید به ذهن شما می آید

اما در انتخاب لباس٬ گروهی از رنگها هستند که میتوان آنها را خنثی نامید چراکه در هر ترکیبی زیبا بنظر می آیند. و پس زمینه ی زیبایی برای هر رنگی می شوند که می خواهید در لباسهایتان از آن استفاده کنید.

برخی رنگهای خنثی مردانه عبارتند از:

سفید٬ مشکی٬ طوسی٬ آبی روشن٬ سرمه ای٬ خاکی و سبز زیتونی.

ست کردن لباس- رنگهای خنثی
رنگهای خنثی در ست کردن لباس

 

بطورکلی راحتتر است لباس های تیره تر را پایین تنه و لباس های روشن تر را در بالاتنه استفاده کنیم. اگر از این قانون ابتدایی استفاده کنید کار ست کردن برای شما راحتتر می شود.

۳.استفاده از یک آیتم رنگی

سوالات  بسیاری در این زمینه ممکن است برا شما پیش آید که اگر این مانتوی آبی را بخرم آیا به آن شلوار راه راه سبز می آید؟ یا این کیف صورتی با آن شال قرمز چطور می شود؟

راحتترین کار در ست کردن لباس آنست که آیتم های خنثی را انتخاب کنید و فقط یک آیتم رنگی به آن اضافه کنید. دقت کنید٬ فقط یک آیتم.

رنگهای خنثی به خوبی در کنار یکدیگر و رنگهای دیگر قرار میگیرند پس اگر لباس پایه مثل پیراهن یا مانتو خود را از رنگ خنثی انتخاب کنید اضافه کردن یک آیتم رنگی نه تنها چیزی را خراب نمی کند بلکه بسیار هم زیبا بنظر می آید.

۴.برای خود نمودار رنگی مخصوص بسازید

بسیاری از افراد ساختن نمایه رنگی مخصوص هر فرد را به آشپزی تشبیه می کنند.

پس همانطور که در آشپزی از ادویه های مختلفی برای کنار هم گذاشتن طعم ها استفاده می شود در ست کردن لباس هم میتوان نمودارهای رنگی زیبایی (مثل آمریکانا) بسازید.

۵.آیتم های ست شدنی اجباری

یک سری از آیتم ها را چه بخواهیم چه نخواهیم بهتر است ست کنیم. مثل آیتم های زیر:

چرم ها را باهم ست کنید

 

اگر کفش و یا کمربند چرم میپوشید حتما آنها را باهم ست کنید و یا نزدیکترین رنگها را انتخاب کنید. کت شما هم چرمی است؟ آنرا هم ست کنید

البته نیازی نیس دقیقا یکی باشند٬ اما سعی کنید تا جای ممکن نزدیک باشند.

پس بهتر است اگر مثلا همیشه از یک رنگ کت چرمی استفاده می کنید کفش همان رنگی را هم بخرید. ( البته ما ایندویی ها اصلا استفاده از چرم طبیعی را پیشنهاد نمیکنیم و چرم مصنوعی هم از نظر حفظ طبیعت و هم آسیب نرساندن به حیوانات مناسبتر است)

جواهرات را ست کنید

بسیاری از افراد آیتم دایمی جواهراتشان را حلقه شان میدانند. پس سایر جواهرات را طبق رنگ آن انتخاب می کنند.

اگر حلقه ی شما طلای زرد است بهتر است سایر جواهراتتان را هم زرد انتخاب کنید. البته گاهی هم میتوان از دو رنگ طلای زرد و سفید استفاده کنید.

 

ست کردن مانتو اداری

 

اگر مانتو اداری می پوشید و قصد دارید استایل بیزینس داشته باشید یکی از بهترین انتخاب ها برای شما کیف و کفش ست و چرم است. برای مانتو اداری معمولا رنگهای خنثی مورد علاقه ی اکثر شرکت هاست. مانتوهای اداری ایندو با بهترین کیفیت پارچه های ترک و رنگهای جذاب و پرطرفدار موجود هستند و شما می توانید آنها را در بخش محصولات ما ببینید.

 

ست کردن مانتو اداری
ست کردن مانتو اداری

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید