اغلب وقتی در مورد مانتو شلوار اداری بانوان صحبت می‌شود بیشتر مردم به یاد کارمندان خوشتیپ شرکت‌های هواپیمایی می‌افتند؛ زیرا همیشه مانتو و شلوار‌هایی ست، مرتب و تمیز به تن دارند. بد نیست بدانید برای سالیان متوالی در تمام جهان افراد شاغل یک نوع لباس فرم مخصوص را که نمایان‌گر شغل آن‌هاست به تن دارند. این لباس‌ها در هر صنفی ظاهری مخصوصی داشته و متناسب با شغل آن‌ها طراحی می‌شود. در ایران هم بانوان شاغل در شرکت‌ها و ادارات موظف به پوشیدن مانتو شلوار اداری هستند، این لباس‌های فرم معمولا در طرح و رنگ‌های متفاوت با جنس‌هایی مختلف که صد البته روی قیمت آن بسیار تاثیر‌گذار است، تولید می‌شوند.

صنعت مد و فشن امروزه روی تولید مانتو شلوار اداری حساب ویژه‌ای باز کرده، زیرا این دست از لباس‌های فرم امروزه بسیار مورد توجه بانوان قرار گرفته و طرفداران سرسختی پیدا کرده است. برندهای معروف معمولا در انتخاب مانتو وشلوار اداری برای کارکنان خود حساسیت زیادی دارند؛ چراکه یک ظاهر زیبا و آراسته برای بانوان شاغل در این شرکت‌ها می‌تواند سبب جلب رضایت مشتری از خدماتی که ارائه می‌دهند شده و راندمان کار شرکت را بالا ببرد.

در بعضی از ادارات که خانم‌ها هیچ اجباری در پوشیدن این نوع از لباس‌ها ندارند این خود بانوان هستند که سعی در پوشیدن این لباس و یا مانتو فرم دارند زیرا همه‌ی آن‌ها یک ظاهر زیبا و آراسته را ترجیح می‌دهند، در واقع داشتن ظاهر مرتب و شیک چیزی نیست که خانوم‌ها به راحتی از کنار آن بگذرند.

 

مانتو فرم

 

ویژگی های مانتو شلوار اداری

  • سایز: در ابتدا باید به سایز مانتو اداری اشاره کرد. این مانتو‌ها باید در قد و قامت شما دوخته شوند و خیلی کوتاه و بلند نباشند زیرا عدم توجه به این اصل سبب می ‌شود که ظاهر لباس شما چندان جالب نباشد.
  • جنس: جنس مانتو یکی از اصلی‌ترین نکات مورد توجه بوده که نباید به راحتی از آن عبور کرد. مانتویی با جنس عالی انتخاب کنید تا مدام مجبور به اتو کردن و شستشوی آن نباشید. پارچه‌های مقاوم و محکم مانع نخ کش شدن مانتو شما نیز خواهند شد و این خود یک امتیاز عالی به حساب می‌اید.

 

 

ویژگی های یک شلوار اداری راحت و مناسب

اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که هیچ علاقه‌ای به پوشیدن شلوار همجنس و همرنگ مانتو ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا شلوار کتان و جین را نیز امتحان کنید. استفاده از شلوار کتان همرنگ یا در رنگ‌هایی که به مانتوی اداری شما بیاید همیشه باعث زیبایی هرچه بیشتر تیپ شما خواهد شد. استفاده از شلوار جین نیز به شما پیشنهاد می‌شود، البته با توجه به اداری بودن تیپ شما بهتر است از رنگ‌های تیره مثل مشکی و سرمه‌ای استفاده کنید. اگر از طرفداران شلوار جین بوده، تنها با یک ابتکار ساده شلوار همرنگ مانتوی خود را تهیه کرده و آن‌ها را با هم ست کنید.

در انتخاب شلوار دقت کنید که قد شلوارتان متناسب با طول پاهای شما باشد از شلوار‌های خیلی کوتاه یا خیلی بلند بپرهیزید و در نهایت خانم‌هایی که پاهای پری دارند بیشتر از سایر بانوان در انتخاب شلوار باید حساسیت به خرج بدهند و از پوشیدن شلوار‌های دمپا، کوتاه و خیلی راسته خودداری کنند زیرا ظاهر چندان خوشایندی به پاهای آن‌ها نخواهد بخشید.

 

مانتو اداری

 

چرا باید مانتو شلوار اداری را ست کنیم

اگر به کمد خود نگاه کنید خواهید دید که بسیاری از لباس‌هایتان را می‌توان به راحتی با هم ست کرد و ترکیب بسیار خوشایندی را برای خود ایجاد کنید. در واقع می توان آن‌ها را با هم پوشید و خوش‌تیپ‌تر به نظر آمد. ست کردن لباس اداری موجب جذابیت ظاهر شما شده و مشتری و مخاطب را به راحتی به سمتتان خواهد کشاند. با پوشیدن شلواری با تناژ تیره‌تر یا کم رنگ‌تر از مانتو خود خواهید توانست تا زیبا و جذاب شده و احساس خوشایندی نیز در خود ایجاد کنید.

 

برای ست کردن مانتو شلوار اداری باید چه قوانینی را رعایت کنیم

هرچه مکانی که در آن کار می‌کنید اداری‌تر باشد، قطعا باید در پوشیدن مانتو شلوار هم رسمی‌تر عمل کرد و از رنگ‌های سنگینو مدل‌های ساده‌تری استفاده کرد. برای نمونه خانم‌‌هایی که در بانک‌ کار می‌کنند باید در پوشش خود بسیار دقت کرده و قوانینی را همواره رعایت کنند، مثلا پوشیدن شلوار جین یا کتان با مانتوی اداری چندان خوشایند نیست و باید فرم رسمی مانتو شلوار حفظ شود. برای پوشیدن مانتو شلوار اداری باید از قوانین مشخصی پیروی کنید که به نمونه‌هایی از آن اشاره خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

  • در انتخاب رنگ مانتو شلوار اداری دقت کنید و حتما به خاطر داشته باشید که رنگ این دو همواره باید باهم هم‌خوانی ویژه‌ای داشته باشد، به طوری که به راحتی بتوان تشخیص داد که آن‌ها ست هستند. برای مثال هرگز مانتوی سرمه‌ای را با شلوار مشکی یا خاکستری نپوشید، سعی کنید همواره از رنگ مانتو برای شلوار هم استفاده کنید.
  • در صورتی که قسمتی از لباس زیر مانتوی شما بخاطر مدل مانتو شلوارتان مشخص باشد سعی کنید از شومیز‌های ساده استفاده کنید، زیرا علاوه بر سادگی به فرم رسمی مانتو شلوار هم می‌آید.
  • پوشیدن کفش مناسب زیر مانتو شلوار یکی از شروط اصلی داشتن تناسب در این نوع از پوشش است. استفاده از کفش‌های جلو بسته و پاشنه‌دار و ترجیحا همرنگ یا در رنگ مکمل مانتو شلوار شما باعث خوشتیپ شدن هرچه تمام‌تر شما خواهدشد. همچنین بهترین رنگ‌ها برای کفشی که در زیر مانتو شلوار اداری می‌توان پوشید معمولا مشکی، طوسی و سرمه‌ای است. هرگز از رنگ‌های جیغ مثل قرمز در مکان‌های اداری حساس و خیلی رسمی استفاده نکنید.
  • در استفاده از اکسسوری‌هایی که همراه با مانتو شلوار اداری باید استفاده شود دقت کنید و تا حد امکان از پوشیدن جواهرات سنگین همراه با این نوع از مانتو شلوارها بپرهیزید زیرا تیپ شما فرم رسمی و اداری خود را از دست می‌دهد و اصلا ظاهر خوشایندی به خود نخواهد گرفت. سعی کنید جواهراتی که استفاده می‌کنید تاحد امکان ساده باشند و از کیف‌هایی که با رنگ و جنس کفش شما یکی باشند استفاده کنید با این کار ظاهر رسمی‌تر و بسیار جذابی پیدا خواهید کرد.
  • همانطور که گفته شد اگر واقعا از اینکه از شلوار هم رنگ مانتو خوشتان نمی‌آید سعی کنید در انتخاب شلوار از جنسی پارچه‌ای و خوش‌فرم استفاده کرده که رنگ آن مکمل مانتوی شما باشد.

 

مانتو فرم

 

باید ها و نباید های مانتو شلوار اداری چیست

مانتو شلوار اداری همان طور که از نامش پیداست معمولا در ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید در پوشیدن آن یکسری قوانین را رعایت کرد:

  • اولین قانونی این است که هرگز آن‌ها را تکی نپوشید، حتی اگر به هم‌رنگ بودن آن‌ها علاقه نداشته باشید. زیرا وقتی فقط مانتو را می‌پوشید وشلوارش را عوض می‌کنید از ظاهر رسمی آن کاسته موجب فاصله گرفتن خود از ظاهری رسمی خواهید شد.
  • بهترین رنگی که برای مانتو شلوار اداری معمولا پیشنهاد می‌شود رنگ سرمه‌ای است، رنگ‌های دیگر از قبیل مشکی و خاکستری را در انتخاب‌های بعدیتان جای بدهید.
  • تا جایی که می‌توانید از پوشیدن نوع طرح‌دار این نوع از مانتو شلوار‌ها بپرهیزید و اگر مجبور به انتخاب شدید سعی کنید نوع راه راه آن را انتخاب کنید مخصوصا استفاده از این مانتو شلوار‌ها برای خانم‌های تپل بسیار پیشنهاد می‌شود.
  • اگر روی مانتو شلوارتان مجبور به استفاده از کراوات شدید سعی کنید در رنگ‌های بنفش و قرمز باشد؛ زیراکه این دو رنگ برای مانتو شلوار‌ها بسیار مناسب هستند.
  • مانتو شلوار اداری هیچ گونه چین و پلیسه‌ای ندارد. هرگز از این قبیل مانتو شلوار‌ها نپوشید، زیرا ظاهر رسمی خود را از دست داده و شبیه لباس مهمانی می‌شوند.

 

استفاده از مانتو شلوار اداری همواره راهی برای نشان دادن اتحاد و یکپارچگی کارکنان یک شرکت یا یک اداره است که در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه خانم‌های ایرانی قرار گرفته است، در استفاده از این نوع لباس فرم همیشه باید تاجایی که ممکن است اصل ست بودن آن‌ها به هم نزنید؛ چراکه باعث از بین رفتن رسمی بودن و زیبایی آن‌ها می‌شود، در استفاده از سایر اکسسوری‌ها هم همیشه باید از نوع ساده استفاده کرد. همچنین کیف و کفش ست می‌تواند به رسمی بودن و اداری بودن این مانتو شلوار‌ها کمک شایانی کند.                                                

 مانتو فرم اداری

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید