نگهداری و مراقبت از لباس‌ها نیاز به توجه زیادی دارد. یکی از پوشش‌های همه بانوان مانتوها هستند. ممکن است شما هم هزینه زیادی برای خرید مانتو پرداخته باشید؛ اما بعد از مدت کوتاهی شستشو و پوشیدن، متوجه کهنه شدن مانتو بشوید.

با رعایت برخی اصول ساده و مهم در شستشوی مانتو به خوبی می‌توانید طول عمر لباس را بیشتر کنید. در این مقاله از ایندو فرم به شما چندین راهکار طلایی برای مراقبت و شستشوی مانتو فرم و مجلسی می‌آموزیم. با ما همراه باشید.

 

 6 نکته طلایی در شستشوی مانتو فرم و مانتو اداری

  • شستشوی مانتو فرم با ماشین لباسشویی ممنوع!

 شاید از این راه‌کار عصبانی ‌شوید. اما بهتر است بدانید که مانتوهای اداری و فرم از پارچه‌هایی با بافت آسیب‌پذیر تهیه می‌شوند. به همین دلیل روش نگهداری از آن‌ها نسبت به سایر مانتوها و لباس‌ها حساس‌تر است.

 ماشین لباسشویی با فشار و قدرت زیاد و به طور مداوم شستشوی مانتو را انجام می‌دهد. این کار باعث آسیب وارد شدن به رنگ، بافت و پرز مانتو می‌شود. اما اگر خودتان دست به کار شوید و با صرف زمانی اندک می‌توانید مانتو را بشویید.

 برای این کار از فشار وارد کردن و چنگ زدن به مانتو خودداری کنید. در دوخت مانتوهای فرم و اداری از لایی چسب استفاده می‌شود. فشار وارد کردن و شستشوی مانتو فرم به صورت بیش از حد، باعث از بین رفتن این لایه چسب خواهد شد. به همین دلیل بعد از مدتی مشاهده می‌کنید که مانتو ایستایی اولیه خود را ندارد.

 اگر خودتان مانتو را با دست می‌شوید، مراقب باشید که به قسمت یقه و جلوی لباس فشار زیادی وارد نکنید. با رعایت همین نکته ساده عمر مانتو افزایش پیدا می‌کند و حداقل تا دو سال می‌توانید از یک مانتوی صاف، زیبا و خوش رنگ استفاده کنید.

 

مانتو اداری  

  • صابون یا تاید؟

 شوینده‌های زیادی در بازار وجود دارند که برای شستشوی لباس‌های مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اما برای شستشوی مانتو فرم اداری به هیچ وجه از صابون یا تایید استفاده نکنید. این دو شوینده کیفیت و رنگ مانتو را کاهش می‌دهند. شوینده مناسب برای مانتو اداری و فرم، شامپو به همراه نرم‌کننده‌های لباس است.

  • درجه دمای آب چقدر است؟

 اگر درجه آب زیاد باشد، به بافت و پرز لباس‌ها آسیب وارد می‌کند. بهترین کار این است که مانتو فرم را در دمای کم و حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد بشویید تا مواد شوینده به شکل بهتری خاصیت لکه بری داشته باشند.

  • سفیدکننده برای شستشوی مانتو فرم روشن

 اگر مانتو فرم اداری شما سفید است و یا رنگ روشنی دارد، برای از بین بردن لکه‌های آن، سفیدکننده را مستقیما روی مانتو نریزید. برای این کار بهتر است ابتدا مواد سفیدکننده و نرم کننده را در یک تشت آب ترکیب کنید و بعد لباس‌ها را داخل آن بیندازید. در این صورت آسیبی به مانتو فرم وارد نخواهد شد.

 علاوه بر آن مانتو را برای مدت طولانی در محلول سفیدکننده و نرم کننده باقی نگذارید. این کار به بافت، پرز و درخشش رنگ ‌مانتو آسیب وارد خواهد کرد.

  • شستن لکه‌ها

اگر روی مانتو فرم و اداری لکه غذا، جوهر و یا چربی ریخته شده است، قبل از شستشوی مانتو فرم باید لکه‌ها را از بین ببرید. زیرا برخی از لکه‌ها بعد از شستشو تثبیت می‌شوند.

  • شستشوی مانتو‌های تیره

شستن لباس‌های مشکی و تیره نیاز به دقت و حساسیت بالایی دارد. برای بالا بردن عمر مانتو فرم و اداری تیره رنگ، به هیچ وجه در شستشو از آب بسیار گرم و بالای ۳۰ درجه استفاده نکنید. اگر قصد دارید از ماشین لباسشویی برای این کار کمک بگیرید، زمان شستشو را روی ۲۵ تا ۳۰ دقیقه تنظیم کنید. در ضمن لباس‌های تیره رنگ را از سایر لباس‌ها تفکیک کنید. زیرا ممکن است رنگ لباس‌های تیره به سایر لباس‌ها آسیب وارد کند.

مانتو رسمی

 نکات مهم در شستشوی مانتوهای مجلسی

  • در مانتوهای مشکی رنگ حتما به نوع شوینده‌ای که استفاده می‌کنید، دقت کنید. برای این مانتوها بهترین شوینده شامپوها هستند. استفاده از پودرهای شوینده و تاید باعث می‌شود که لکه و سفیدی پودر بر روی لباس بنشیند. اما اگر از شامپو استفاده کنید، آثار سفیدی و لکه روی مانتو نمی‌ماند.

 علاوه بر آن مانتوهای مشکی غالبا نسبت به آب گرم حساس هستند و درخشندگی اولیه خود را از دست می‌دهند. بهترین کار این است که آب سرد و با دمای پایین برای شستشو به کار ببرید.

  • شوینده مناسب مانتوهای مجلسی، شوینده‌هایی هستند که برای لباس کودک به کار می‌برید. لباس‌ها و مانتوهای مجلسی به خاطر زیبایی، درخشش و نوع دوخت مورد توجه هستند. پس هنگام شستشو باید به این موارد دقت کنید. از شوینده‌های قوی استفاده نکنید زیرا درخشش رنگ ‌مانتو را از بین می‌برد.
  • برای اتو کردن مانتوهای مجلسی به چند نکته دقت کنید. مطمئن باشید که کف اتو کاملا تمیز باشد. استفاده از آب مقطر در اتو بهتر از آب‌های معمولی است. زیرا مانع ایجاد لکه در سطح مانتو می‌شود. سعی کنید مانتو را از قسمت پشت پارچه اتو کنید تا مانتو دچار برق افتادگی نشود.

اتو کردن مانتو

 اما اگر قسمت‌هایی از روی مانتو اداری نیاز به اتو دارد، حتما از یک پارچه نخی بین اتو و مانتو مجلسی استفاده کنید. این کار مانع افتادن برق روی مانتو می‌شود.

  • اگر مانتو شما از جنس مخمل است، در شستشوی آن باید با دقت پیش بروید. بهترین شستشو دهنده برای شستشوی این نوع جنس لباس، شامپوی بچه است. اما اگر لکه چربی، غذا و یا جوهر روی مانتو ریخته است، برای از بین بردن آن سریع اقدام کنید. اگر این کار را دیرتر انجام دهید، ممکن است لکه به خوبی از روی لباس پاک نشود. برای پاک کردن لکه هم فقط به همان نقطه تمرکز کنید و به آرامی لکه را از بین ببرید.
  • مانتوهای مجلسی و فرم، عموما در قسمت سرشانه دارای اپل هستند. اپل برای ایستایی بهتر و شکیل‌تر نشان دادن مانتو استفاده می‌شود. بهتر است برای شستشوی مانتو فرم و مجلسی اپل دار، آن را داخل ماشین لباسشویی نیندازید. زیرا ممکن است ابرهای اپل از بین برود.

 اگر این اپل‌ها به لباس دوخته نشده است، می‌توانید آن‌ها را از لباس جدا کنید و بعد مانتو را در ماشین بشویید.

 اپل‌ها را هم داخل یک کیسه پارچه‌ای بیاندازید و در ماشین لباسشویی بشویید. این کار مانع آسیب رسیدن به پول لباس می‌شود.

  • اگر جنس مانتو مجلسی مورد علاقه شما استرج و کشی است، برای شستشوی آن می‌توانید از پودرهای لباسشویی استفاده کنید؛ زیرا آسیبی به بافت پارچه وارد نمی‌شود. اما بهتر است هنگام شستشو از آب خیلی داغ استفاده نکنید؛ زیرا درخشش اولیه مانتو از بین می‌رود.

 

پیج اینستاگرام ایندوفرم

 

مهم‌ترین نکته برای ماندگاری و حفظ کیفیت مانتو استرج و کشی، نحوه پنهان کردن آن است. برای این کار از طناب استفاده نکنید؛ زیرا باعث کش آمدن لباس می‌شود. می‌توانید لباس را به صورت افقی روی سیم رخت آویز پهن کنید تا به مرور خشک شود.

  • مانتوهای تهیه شده از جنس چرم، شیک و لوکس هستند. برای اینکه عمر و دوام مانتو افزایش پیدا کند، حتما در شستشوی لباس از آب سرد و شامپو بچه استفاده کنید. همچنین برای شستشوی مانتو اصلا لباس را چنگ نزنید. بهتر است با کمک یک اسفنج نرم یا با پارچه نخی روی سطح لباس بکشید تا آلودگی چربی‌ها و لکه‌ها از بین برود. علاوه بر آن به نوع شوینده دقت کنید. مانتوهای چرم را نباید با ماشین لباسشویی شست؛ زیرا به بافت و درخشش آن آسیب وارد می‌شود.
  • برخی از مانتوها با استفاده از سنگ‌های تزئینی، پولک‌ها مهره تزیین می‌شوند. شستشوی این لباس‌ها کمی سخت است. اما اگر با دقت و رعایت نکات لازم، مانتو را بشویید، عمر لباس بیشتر می‌شود و مدت زمان بیشتری از زیبایی آن لذت می‌برید. بهترین کار در این است که مانتو سنگ دوزی شده را با ماشین لباسشویی نشویید؛ زیرا ممکن است مهره‌های تزیینی روی آن جدا شوند.

 علاوه بر آن از مواد شوینده خیلی قوی هم استفاده نکنید. بهترین شوینده مانتوهای سنگ دوزی شده، مواد شوینده ملایم مانند شامپو هستند. استفاده از مواد شوینده سنگین و قوی، درخشش مهره‌های تزئینی را از بین می‌برد. برای اتو کشیدن لباس هم، کار شما کمی سخت است. زیرا پولک و سنگ‌ها مانع اتو کشیدن لباس هستند.

 در قسمت‌هایی که سنگ دوزی شده می‌توانید به طور مستقیم از اتو استفاده کنید. اما برای قسمت‌های تزیین شده با کمک بخار، چروک روی مانتو فرم را از بین ببرید.

مانتو فرم جدید 

 شوینده‌های مناسب برای لکه‌های مختلف مانتو

  • اگر روی لباس لکه جوهر ریخته شده است، بهترین شوینده و از بین برنده لکه‌ها، الکل است.
  • اگر روی چمن نشستید و مانتو به رنگ چمن شده است، بهتر است از الکل برای پاک کردن لکه چمن استفاده کنید. بعد از آنکه لکه کاملا از بین رفت؛ برای مانتوهای روشن از یک سفیدکننده بسیار ملایم استفاده کنید.
  • لکه چربی و روغن برای شستشو نیاز به آب داغ دارد. ابتدا قسمت لکه شده از مانتو را زیر آب داغ بگیرید. با این کار بخش عمده‌ای از لکه از بین می‌رود. بعد از آن مانتوی خود را پشت و رو کنید و در قسمت پشت لباس از حلال از بین برنده لکه روغنی استفاده کنید. بعد از این کار دوباره محل لکه را با آب گرم بشویید.
  • در تابستان و هوای گرم لباس‌ها در معرض لکه عرق هستند. این لکه چهره نامناسبی از لباس و مانتو به نمایش می‌گذارد. برای از بین بردن این نوع لکه و شستشوی مانتو فرم و مجلسی بهتر است سریع اقدام کنید. شوینده مناسب برای این نوع لکه‌ها، صابون است. قسمت لکه شده را با صابون بشویید و بعد از آن تمام مانتو را با مایع لباسشویی شستشو دهید.

 

با نحوه پاک کردن لکه رنگ روی لباس بیشتر آشنا شوید

 

  • ممکن است مانتو توسط مواد آرایشی مانند خط چشم کثیف شود. شوینده مناسب برای از بین بردن این نوع لکه‌ها، آب گرم به همراه مایع لباسشویی است. ابتدا قسمت لکه شده را کاملا با آب گرم بشویید و با انگشت دستتان سعی کنید لکه را برطرف کنید. بعد از آن با کمک مایع لباسشویی همه لباس را شستشو کنید.
  • اگر لکه خون روی لباس نشست، بهترین و اولین شوینده برای شستشوی مانتو فرم و اداری، آب سرد است. ابتدا قسمت لکه شده را با آب سرد بشویید تا لکه خون برطرف شود. در این حالت مقدار زیادی از لکه از بین می‌رود. برای رفع کردن بقیه لکه از صابون استفاده کنید. صابون به همراه آب سرد بهترین شوینده و برطرف کننده لکه خون است.
  • اگر بر روی مانتو شما گِل ریخته شد، برای از بین بردن و شستشوی مانتو فرم و مجلسی سریع اقدام کنید. ابتدا اجازه دهید که لکه کاملا خشک شود. بعد گل خشک شده را از روی لباس برطرف کنید و با کمک  مواد شوینده محل لکه را بشویید.

 

شستشوی مانتو فرم و مجلسی نیاز به رعایت برخی نکات و اصول دارد. با دقت و رعایت این نکات مانتو عمر طولانی‌تری خواهد داشت و درخشش خود را برای مدت زمان بیشتری حفظ می‌کند. در حال حاضر مانتوهای فرم، اداری و مجلسی در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت در بازار موجود است. استفاده از جنس مناسب، دوخت محکم و زیبا به همراه طراحی مناسب راه‌کاری برای هرچه زیباتر شدن مانتو و افزایش عمر آن است.

ایندوفرم یکی از برندهای مطرح در تولید و طراحی مانتو فرم، مجلسی و اداری است. توجه به نوع دوخت، طراحی دقیق و زیبا، جنس پارچه و رضایت مشتری، اولویت‌های هستند که ایندوفرم در تهیه و دوخت مانتو به آن‌ها دقت می‌کند. اگر به دنبال پوششی زیبا، شیک و اصیل هستید از محصولات ایندوفرم دیدن فرمایید.

 

مانتو فرم

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید