خرید مانتو چهار فصل گزینه‌ای مناسب برای قبل و بعد از عید نوروز

لباس‌هایی که ما می‌پوشیم، بسیار تحت تاثیر فصول قرار دارند. ممکن است آن‌ها برای بهار، تابستان و یا پاییز و زمستان مناسب باشند. برای هر فصل، طرح‌ها، جنس پارچه و همچنین رنگ‌های غالب، همیشه تغییر می‌کنند. انتخاب پارچه، میزان احساس راحتی شما را تعیین می‌کند. پارچه‌ها ممکن است از جنس خنک برای تابستان و گرم‌تر برای زمستان و دیگر پارچه های طبیعی باشند.

پارچه‌هایی هم هستند که هرگز از مد نمی‌افتند و می‌توانید در هر فصلی آن را بپوشید. مثل: پارچه‌های جین یا کتان. در این صفحه قصد داریم، جنس پارچه برای مانتوهایی را معرفی ‌کنیم که گزینه مناسبی برای چهار فصل سال هستند. ما در گروه ایندو فرم به عنوان بزرگترین طراح و تولید کننده مانتو فرم زنانه و مانتو اداری و مانتو مجلسی با کیفیت بالا، اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم با پارچه‌های چهار فصل، بیشتر آشنا شوید.

 

مانتو فرم مانتو اداری

 

مانتو و پوشش بهاره‌ زیبا

یک فصل جدید، به معنای لباس‌های جدید است. وقتی هوا هنگام صبح سرد است، در طول روز گرم است و در شب دوباره سرد می‌شود چه می‌کنید؟ ترجیح می‌دهید چه پوششی را برای خود انتخاب کنید؟ ما در این صفحه نکاتی را در مورد پوشیدن مانتوی مناسب آب و هوای قبل و بعد عید به شما ارائه خواهیم داد.

اگر به کمد لباس‌هایتان نگاه کنید، می‌توانید ترکیب مناسبی از مانتو، شلوار، شال و یک کاپشن سبک را پیدا کنید و آنها را با هم مطابقت دهید تا یک پوشش بهاری شیک داشته باشید. مانتو خنک از جنس ترمه، جلوه‌ی زیبایی به ظاهر شما می‌دهد. این مانتو همراه با یک کاپشن سبک، برای صبح و شب‌های خنک قبل و بعد از عید بسیار مناسب است. به جز کاپشن، یک ژاکت سبک وزن هم می‌تواند، بهترین گزینه برای لباس‌های بهاری شما باشد. ما در ادامه قصد داریم، شماری از پارچه‌های مانتویی مناسب چهار فصل را به شما معرفی کنیم.

 

پارچه کرپ

پارچه کرپ نازک است که به دلیل بافت مشخص چین خورده و ظاهر چروکیده، شناخته می‌شود. پارچه کرپ در اصل، با استفاده از ابریشم ساخته می‌شد. اما امروزه از انواع پارچه‌ها از جمله: پنبه، نوعی پارچه ابریشمی و ریون، برای ایجاد یک پارچه کرپ استفاده می‌شود.

یکی از فاکتورهای متداول در مورد انواع مختلف پارچه‌های کرپ این است که، این نوع پارچه‌ها همیشه با یک فرآیند پیچیده‌ی بافت و بافندگی ساخته می‌شوند تا ظاهر چین خورده و در عین حال سبکی داشته باشند. پارچه کرپ، از شکل نرم و روانی برخوردار است که به دلیل ظاهر منحصر به فرد و احساس راحتی و سبک بودن، بسیار مورد تقاضا در سطح جهان است.

 

پارچه کرپ

 

 پوشیدن یک مانتو از جنس کرپ، ظاهر لاغری به شما می‌دهد. این پارچه، سقوط بسیار مطبوعی دارد و آن را به پارچه‌ای برای فصل بهار و مناسب برای میهمانی‌های عید یا سایر اوقات رسمی تبدیل می‌کند. با این وجود، مانتو از جنس پارچه کرپ، برای پوشیدنی‌های روزانه هم، گزینه بسیار مناسبی است و می‌توانید برای دوخت مانتو اداری خود نیز، از این جنس پارچه استفاده کنید. زیرا نیاز به اتو کشی کمی دارد و بسیار نرم و راحت است.

پارچه‌های کرپ، کاملا جاذب و مقاوم در برابر گرما هستند و بنابراین می‌تواند در طول سال استفاده شود. همانطور که گفتیم، این نوع پارچه، هم در کلکسیون لباس رسمی و هم در لباس‌های راحتی استفاده می‌شود. نمای نهایی هر لباس، با توجه به نوع خاص کرپ مورد استفاده تعیین می‌شود. زیرا هر نوع آن، تنوع ظاهری متفاوتی دارد.

 

پارچه میکرو

میکرو را می‌توان از پرطرفدارترین پارچه‌ها به حساب آورد. این پارچه طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد. پارچه‌های میکرو، از پلی استر ساخته شده‌اند و دارای الیاف ظریف و نازکی هستند. یکی از کاربردهای پارچه میکرو، استفاده از آن در دوخت مانتوهای بهاره است. پارچه‌های میکرو، ضدآب هستند و مقاومت بالایی دارند.

 

پارچه میکرو

 

مانتوهایی که با پارچه میکرو دوخته می‌شوند، جذابیت خاصی دارند و در تن شخص پوشنده، بسیار خودنمایی می‌کنند. پارچه میکرو به دلیل وجود پلی استر، باعث عدم جذب و نفوذ رطوبت می‌شوند. این پارچه کاربردهای گوناگونی دارد و از آن تقریبا می‌توان در تمام فصول استفاده کرد.

 

پارچه مخمل

اصطلاح مخملی، به معنای نرم است و معنی آن را از پارچه نامی خود گرفته است. مخمل، پارچه‌ای نرم و صاف است و با ظاهر براق خود، تجلی یک پوشش لوکس است. مخمل، سال‌هاست که در طراحی مدرن نقش مهمی دارد و احساس و ظاهر عالی آن، یک پارچه ایده‌آل را برای طرفداران این نوع پارچه ساخته است. به دلیل طیف وسیع الیاف در پارچه مخمل، این نوع پارچه کاربردهای گوناگونی دارد.

 

پارچه مخمل

 

پارچه مخمل، با اینکه ظاهر ضخیمی دارد و برای فصول سرد سال مناسب به نظر می‌رسد، اما امروزه طراحان مد و لباس، از این نوع پارچه برای تولید مانتوهای بهاره خود هم، استفاده می‌کنند. مانتوهای با جنس مخمل، بسیار خوش دوخت هستند و تن خور بسیار زیبایی دارند. این پارچه به سختی چروک می‌شود و اتوکشی آسانی دارد. پارچه‌های مخمل، در رنگ‌ها و بافت‌های گوناگون تولید می‌شوند و شما می‌توانید، متناسب با سلیقه خود، رنگ دلخواه را برای مانتو‌ بهاره خود انتخاب کنید.

 

 پارچه جین

 جین، پارچه پنبه‌ای محکمی است که، با استفاده از بافت پارچه کتان ساخته شده و یک الگوی دنده‌ای مورب ایجاد می‌کند. در این نوع پارچه، نخ‌های پود، زیر دو یا چند نخ تاب قرار می‌گیرند. نخ‌های تار در سمت راست برجسته‌ترند. این خطوط موازی و مورب، پارچه جین را از سایر پارچه‌های نخی بافته شده محکم دیگر، متفاوت می‌کند.

 

 پارچه جین

 

جین، معمولا با رنگ نیلی رنگ آمیزی می‌شود و در نتیجه، رنگ آبی و پنبه‌ای مشخص است. البته، جین‌های پنبه‌ای سیاه یا سفید، از یک روش رنگ آمیزی متفاوت‌تری استفاده می‌کنند. بسیاری از مانتو و شلوارهای جین، از جین نیلی ساخته می‌شوند و دارای طیف وسیعی از رنگ‌های آبی هستند. انتخاب مانتوهای جین، ظاهری اسپرت به شما می‌دهد. از این جنس پارچه می‌توان، در تمام فصول استفاده کرد. البته بهتر است در فصل‌های بهار و تابستان، از پارچه‌های لی کاغذی با رنگ روشن‌تر که سبک‌تر هستند، استفاده کنید.

 

پارچه های نخی پنبه‌ای

 پنبه، از الیاف مختلف با طول‌های متفاوت تشکیل شده است که از الیاف طبیعی همین گیاه ساخته می‌شود. پنبه در درجه اول، از سلولز تشکیل شده است که یک ترکیب آلی نامحلول، برای ساختار گیاه است و ماده‌ای نرم و کرکی است. پنبه را به کاموایی می‌ریزند و سپس برای ایجاد پارچه‌ای نرم و بادوام بافته می‌شود. این نوع پارچه، رسانای خوب گرماست و گرمای بدن شما را به بیرون منتقل می‌کند. از این رو، بدنتان خنک می‌ماند. این جنس از مانتو می‌تواند، گزینه مناسبی برای مانتوهای بهاره که هوا رو به گرمی می‌رود باشد.

پارچه پنبه‌ای، محبوب‌ترین نوع پارچه است که برای پوشش استفاده می‌شود. این نوع پارچه، باعث می‌شود پوست شما نفس بکشد. علاوه بر این، مقاومت بالایی در برابر گرد و غبار دارد و احتمال بروز هر گونه حساسیت پوستی را کاهش می‌دهد. پارچه‌های ۱۰۰% پنبه باعث می‌شوند تا، رطوبت در پوست شما جمع نشود.

 

پارچه ژاکارد

 پارچه ژاکارد، نوعی پارچه است که دارای الگوی پیچیده‌ای است که در یک تار بر روی یک بافنده مکانیکی مخصوص و نه اینکه روی سطح آن پارچه چاپ شده باشد بافته می‌شود. این پارچه‌ها، در ترکیبات و وزن‌های متنوع موجود هستند و اهداف مختلفی دارند.

 

پارچه ژاکارد

 

مانتوهای از جنس ژاکارت‌های سبک، اغلب برای پوشاک بهاره و تابستانه انتخاب می‌شوند. در حالی که پارچه‌های سنگین‌تر، در فصول سرد‌تر مناسبند. ژاکاردها، در طرح‌های کنتراست وجود دارند و انتخاب الگوها نامحدود است.  از راهرا‌ههای کلاسیک و نقطه‌های پولکا گرفته تا گیاهان فانتزی و گل‌ها. برخلاف چاپ‌هایی که پس از بافت روی پارچه اعمال می‌شود، الگوهای ژاکارد، همراه با پارچه ایجاد می‌شود.

زیبایی دستگاه بافندگی ژاکارد، در توانایی آن است که صدها نخ تاب را به هم می پیوندد. تا طرح‌های منحصر به فردی را ایجاد کند. هر پارچه ژاکارد، کاملا مربوط به الگو است که به دلیل نحوه استفاده از آن، بی نظیر به نظر می‌رسد. خیلی اوقات، اگر به پشت پارچه نگاه کنید، شناورهای طولانی پیدا می‌شود. این‌ها نخ‌هایی هستند که برای تولید الگو استفاده می‌شود و بلافاصله به شما می‌گوید که با ژاکارد سر و کار دارید. از آنجا که ژاکارد نوعی بافت است و نه نوعی ماده، می‌توان آن را با طیف وسیعی از الیاف تهیه کرد.

 

 پارچه دیور

 یکی دیگر از دست پارچه‌هایی که برای دوخت مانتو به کار می‌رود، پارچه‌های دیور هستند. این پارچه در گرماژها و رنگ‌ها و طرح‌های گوناگونی موجود است. این پارچه، در دو نوع ضخیم و نازک تولید می‌شود و خاصیت کشسانی مناسبی دارند. دیور، استحکام بالایی دارد. نوع نازک آن می‌تواند، بسیار مناسب فصل‌های بهار و تابستان باشد. بافت پارچه دیور به صورت شبکه‌ای است.

 پارچه دیور

 

پارچه فیونا

پارچه‌های فیونا را می‌توان، بهترین نوع پارچه برای دوخت مانتوهای فرم اداری دانست. بسیاری از شرکت‌ها و ادارات، این پارچه را برای کارمندان خود سفارش می‌دهند. پارچه فیونا، مشکلاتی که دیگر پارچه‌های لباس‌های رسمی به آن دچار هستند را ندارد. زیرا پارچه‌های دیگر، معمولا پس از مدتی پرز می‌دهند یا هنگام اتوکشی جمع می‌شوند. اما پارچه‌های فیونا، نه تنها این مشکلات را ندارند، بلکه دارای کشش مناسبی هستند و استحکام بالایی دارند.

پارچه‌های فیونا، به رنگ بندی متنوع و چهار فصل بودن معروف هستند. این نوع پارچه، لطافت مناسب و تن خور زیبایی دارد. از پارچه‌های فیونا، علاوه بر تولید لباس اداری، می‌توان برای کاربردهای روزمره و مانتوهای مجلسی هم استفاده کرد.

 

پارچه ترگال

پارچه ترگال را می‌توان چهارفصل‌ترین پارچه در بین سایر پارچه‌های ایرانی دانست. از پارچه ترگال معمولا به عنوان پوشش مدارس و لباس کار استفاده می‌شود. پارچه‌های ترگالی که گرماژ بالاتری دارند، بیشتر مناسب فصول سرد سال هستند و در مناطق سردسیر از آنها بیشتر استفاده می‌شود. پارچه‌های ترگال، در طیف‌های رنگی سفید، کرم، صورتی و آبی روشن و همچنین طوسی، سرمه ای، مشکی و قرمز یافت می‌شوند. البته رنگ‌های خاص‌تر و گران‌تر از این نوع پارچه‌ها وجود دارد. مثل رنگ‌های بنفش بادمجانی و سبز بنتون.

 

پارچه ترگال

 

پارچه‌های ترگال، نسبت به فیونا قیمت مناسب‌تری دارند. به همین دلیل، گزینه مناسب‌تری برای مانتو‌های فرم و مدارس هستند. این پارچه، با این که خاصیت کشسانی ندارد و پلی استر ویسکوز بکار رفته در آن بسیار کم است، اما می‌توان آن را مناسب‌ترین گزینه برای آب و هوای چهار فصل ایران دانست. این پارچه‌ها، هم قابلیت چاپ دارند و هم دارای استحکام بالایی در برابر مواد شوینده هستند.

 

این واقعیت را همیشه در ذهن داشته باشید که، اصیل و منحصر به فرد بودن، مهمترین قسمت در سبک‌های لباس است. پس هرگز رسم و رسوم و فرهنگ خود را رها نکنید. علاوه بر این، شما می‌توانید با خرید پارچه‌های ساخته شده پایدار، به کره زمین هم کمک کنید. پارچه‌هایی مثل پنبه ارگانیک که به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد و در محیط تجزیه می‌شود. ایندوفرم، به عنوان بزرگترین طراح و تولید کننده لباس فرم و مجلسی زنانه اینجاست تا راهکارهایی را برای یک انتخاب درست و جذاب در اختیار شما قرار دهد.

 

 مانتو اداری جدید

 

نظرات کاربران

1 نظر ثبت شده است

  1. زهرا 1401/06/03 پاسخ

    شنیدم فروشگاه تک دوخت لباسای خوبی داره؟ من دنبال خرید بلوز دخترانه ام

نظر خود را وارد کنید