آستر برای دوخت مانتو و شلوار اداری: وقتی لباس جدیدی را انتخاب می‌کنیم، احتمالاً تمام تمرکز خود را روی ظاهر آن می‌گذاریم. البته تعجبی ندارد. چرا که همه ما می‌خواهیم، لباسی بپوشیم که جلوه زیبایی داشته باشد و از نظر اطرافیان بسیار عالی به نظر برسد. اگر شما فردی هستید که به کیفیت لباس خود اهمیت می‌دهید، احتمالا برای شما مهم خواهد بود که از پارچه‌های زیبا، با کیفیت و ساخته شده از الیاف طبیعی استفاده کنید. اما آنچه بسیاری از ما معمولاً فراموش می‌کنیم، تصمیم‌گیری در مورد فضای داخلی لباس است. یعنی آستر.

در این مطلب از ایندوفرم، قصد داریم به کاربرد آستر در یک مانتو و شلوار اداری و رسمی بپردازیم و مناسب‌ترین جنس پارچه‌ای را که می‌توان برای آن در نظر گرفت، به شما معرفی کنیم.

 

انواع آستری مانتو

آستر چیست و کاربرد آن چیست؟

آستر لایه داخلی پارچه یا سایر مواد داخل لباس، لوازم جانبی یا کفش است. این ماده معمولا از یک ماده صاف و ابریشمی ساخته می‌شود که ماده اصلی و خارجی آن نازک‌تر است. اما گاهی اوقات، از همان ماده اصلی ساخته می‌شود. هدف اصلی آستر این است که پارچه ابریشمی و نرم آن، اصطکاک پوست با لباس زیر را کاهش می‌دهد. این مورد مزایای مختلفی دارد و دلایل متفاوتی برای استفاده از آستر در ساخت لباس به شما می‌دهد. اول از همه، به لطف آستر بودن آن، حتی در هنگام حرکت، یک تکه لباس به آرامی می‌افتد و به صورت مرتب روی بدن قرار می‌گیرد.

آستر اصطکاک را کاهش می‌دهد و به پارچه اصلی کمک می‌کند تا به طور طبیعی تحت وزن خود سقوط کند. یک مانتو فرم پشمی که در داخل آن از آستر استفاده شده است، بسیار راحت‌تر پوشیده می‌شود. چرا که اصطکاک کاهش یافته و باعث ماندگاری بیشتر مانتو فرم شما نیز می‌شود. زیرا با استفاده از آستر، مانتو در معرض مستقیم ساییدگی و پارگی داخلی قرار ندارد و از آن محافظت می‌شود.

کت‌ها و مانتو‌ها و به ویژه مانتو‌های پشمی سنگین‌تر، دسته‌ای از لباس‌ها هستند که اغلب از آستر در زیر آن‌ها استفاده می‌شود و به عنوان بخشی از ساخت آن‌ها محسوب می‌شود. ممکن است مانتو‌هایی را پیدا کنید که اصلا آستری ندارند. اما قاعده خاص این است که یک مانتو پشمی پاییزی زمستانی، باید دارای آستری باشد. شما می‌خواهید پارچه مانتویی که به تن دارید، به نرمی سقوط کند. می‌خواهید کت پشمی خود را به راحتی روی لباس‌های زمستانی خود قرار دهید. در چنین مواقعی، یک آستر در هر زمینه به کمک شما خواهد آمد.

مانتو فرم هایی که از پارچه‌های ضخیم دوخته شده‌اند، به آستری نیاز دارند. یک پوشش داخلی به آن‌ها کمک می‌کند تا به راحتی سقوط کنند و از گره خوردن آن‌ها در اطراف پاهای شما جلوگیری کنند. به مانتو و شلوارهای ست فکر کنید. آن‌ها همیشه باید آستری داشته باشند. بسیاری از مانتوهای فرم سبک و روان، معمولاً نیازی به آن ندارند. زیرا پارچه اصلی آنها از قبل صاف است و از آنجا که ویژگی اصلی آن‌ها روان بودن و ورود و خروج آسان هوا از آن است، وجود یک آستر می‌تواند یک گزینه اضافی و غیر ضروری باشد.

 

استفاده از پارچه آستر دار در طراحی مانتو

آستر ممکن است قسمت پنهان لباس باشد، اما وجود آن برای راحتی استفاده کننده بسیار کلیدی است. زیرا از پارچه خارجی به بدن نزدیکتر است. لباس‌های شما نه تنها باید جلو‌ه‌ی زیبایی داشته باشند، بلکه باید احساس زیبایی نیز به شما انتقال دهند. پوشیدن یک مانتوی فرم کتان با آستر مناسب در تابستان، یک احساس عالی و راحت را به شما منتقل می‌کند. علاوه بر این، لباس‌های زیبا با آستر بی‌کیفیت، فقط یک نمای ظاهری جذاب دارند. در واقع، آستر یکی از شاخص‌های کیفیت برای یک قطعه لباس است. زیرا پوشش می‌تواند نشان دهد که آیا تولید کننده یا برند، واقعاً به جزئیات اهمیت می‌دهند یا اینکه برای کاهش هزینه‌ها، کیفیت را فدای قیمت می‌کنند؟

 

اگر پارچه آستر کیفیت مناسبی ندارد، اجازه ندهید کسی شما را متقاعد کند که مانتویی که می‌خرید از هر نظر بسیار عالی است. در اینجا چند نکته در مورد خصوصیات یک آستر خوب و تشخیص یک آستر خوب از ضعیف آورده شده است. اما قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم، بیایید در مورد این که چرا برخی از لباس‌ها آستر دارند، صحبت کنیم.

 

مانتو شلوار اداری

 

مات کردن و حجم دادن به لباس با آستر

وقتی صحبت از یک مانتو فرم می‌شود، باید در مانتوهایی که از پارچه‌های سفت یا پارچه‌هایی که تمایل به چسبیدن به پوست دارند، از آستر استفاده شود. برخلاف مانتو‌های پشمی، لباس‌های تابستانی به پوشش داخلی نیازی ندارند. با این حال، اگر پارچه اصلی لباس شفاف یا آشکار است، می‌توان از آستری برای مات جلوه دادن لباس استفاده کرد. همچنین در برخی از لباس‌ها، آستر به ایجاد حجم بیشتر در آن کمک می‌کند.

یک آستر دوام مورد نیاز را به لباس شما می‌دهد. همچنین می‌تواند به یک سطح شفاف کمک کند تا کمتر دیده شود. به طور کلی، دو عنصر اصلی در آستر وجود دارد که یک پوشش خوب ایجاد می‌کند. ترکیب آن و نحوه دوخته شدن آن به لباس. در ادامه هر کدام از این موارد را به طور مفصل شرح می‌دهیم.

 

  • ترکیب آستر

در دوران سلطه پلی استر، آنچه که شما به دنبال آن خواهید بود، آستر ساخته شده از الیاف یا مواد غیر مصنوعی و ترجیحاً طبیعی است. شما باید به دنبال یک پوشش ساخته شده از الیاف طبیعی مانند ابریشم یا پنبه و یا الیاف مصنوعی ساخته شده از سلولز مانند ویسکوز، ریون، کاپرو و مدال باشید. الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی ساخته شده از سلولز، به دلیل تنفس خوب، بهترین گزینه برای پوشش شما است. همچنین الیاف طبیعی از مواد مصنوعی بهداشتی‌تر هستند و به سرعت الیاف مصنوعی بدبو نمی‌شوند. آستر نسبت به پارچه اصلی آن به بدن شما نزدیکتر است. بنابراین، در هنگام تنظیم دما، گردش هوا و میزان تعریق، آستر تاثیر زیادی در راحتی شما دارد.

الیاف طبیعی

مسلماً لوکس‌ترین و برترین گزینه برای آستر، ابریشم است. مخصوصاً برای مانتو و شلوار‌های پشمی. اما امروزه احتمال یافتن یک مانتوی زنانه با آستر ابریشم بسیار کم است. ابریشم بسیار گران است و از آنجا که تولیدکنندگان به دنبال کاهش هزینه‌های تولید هستند، این روزها به سختی کسی لباس‌های زنانه آماده را با آستر ابریشم تولید می‌کند. ابریشم زیبا است. هوا را رد و بدل می‌کند و دمای بدن را تنظیم می‌کند.

 پنبه، پارچه طبیعی دیگری است که گاهی اوقات می‌توان آن را در آستر‌ها پیدا کرد. پنبه به مراتب ارزان‌تر از ابریشم است اما به اندازه آن صاف نیست. از آنجا که پنبه به طور معمول کمی خشن است، همیشه بهترین پارچه برای آستر یک مانتو شلوار نیست. آستر های پنبه‌ای را بیشتر می‌توان در مانتو‌های فرم تابستانه یافت.

الیاف مصنوعی ساخته شده از سلولز

الیاف مصنوعی ساخته شده از سلولز، مانند ویسکوز، ریون، کاپرو، مودال، استات و ... دارای نرمی شبیه ابریشم هستند. با این حال، تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. تولید آن‌ها نسبتاً ارزان بوده و قابلیت تنفس دارند و همین امر باعث می‌شود که یک انتخاب مناسب برای مانتو شلوارهای رسمی باشند. یک آستر ساخته شده از پارچه‌هایی با منشاء سلولوزی، تقریباً نوع پیش فرض آستر، در مانتو شلوار‌های پشمی زنانه است.

پلی استر بدنام

اکثریت قریب به اتفاق لباس‌های آستردار زنانه که امروز تولید می‌شوند، دارای آستری از ۱۰۰% پلی استر هستند. حتی می‌توانید این آستر‌ها را در بسیاری از کت شلوارها و مانتوهای که توسط برندهای لوکس تولید می‌شوند، پیدا کنید. بنابراین، فریب یک برچسب صددرصد پشم را نخورید. احتمال این که این کالا دارای پوشش پلی استر باشد بسیار زیاد است. زیرا پلی استر صاف، ارزان و بادوام است. ارزان بودن یک بحث برای تولید کننده است. اما یک پوشش پلی استر مزایای بسیار کمی برای کاربرد دارد. در واقع پلی استر می‌تواند، پوشیدن یک مورد با پارچه بیرونی ساخته شده از الیاف طبیعی را به یک کابوس تبدیل کند.

 پلی استر هوا را به خوبی منتقل نمی‌کند. اگر آستر از پلی استر ساخته شده باشد، گویی که از یک فویل بسته‌بندی شده استفاده می‌کنید. شما در چنین لباس‌هایی عرق خواهید کرد و بلافاصله لباس بوی بد می‌گیرد. تصور کنید که هرگاه مانتو پشمی خود را می‌پوشید، مجبورید آن را خشک کنید. آن هم فقط به این دلیل که زیر لایه‌ پلی استر عرق کرده‌اید. بنابراین، پوشیدن مانتوهایی که از الیاف طبیعی ساخته شده‌اند، تقریبا بی فایده است. اگر آستر این مانتوها از الیاف مصنوعی ساخته شده باشد، پوشش پلی استر، بسیاری از خصوصیات عالی الیاف طبیعی موجود در پارچه خارجی را از بین می‌برد.

پلی استر، ارزان و چیپ به نظر می‌رسد. حتی اگر آستر در یک قسمت از لباس شما پنهان باشد، هنگامی که شما در ملا عام مانتو خود را در می‌آورید، یک آستر پلی استر، کلاس کار مانتو پشمی شما را خراب می‌کند.

مراقب مخلوط پلی استر و سایر الیاف باشید

 اخیراً لباس‌هایی ساخته شده‌اند که آستر آن‌ها از مخلوط ۵۰ درصد پلی استر و ۵۰ درصد ویسکوز یا استات ساخته شده است. لمس ویسکوز در این مورد کمک چندانی نمی‌کند. زیرا هنوز ۵۰ درصد از پلی استر باعث می‌شود که این پارچه قابل تنفس نباشد. فقط مخلوط الیاف طبیعی و پارچه‌های مصنوعی ساخته شده از سلولز در یک کالای با کیفیت قابل قبول است. به عنوان مثال، ۵۰ درصد ویسکوز و ۵۰ درصد استات یا ۵۰ درصد ویسکوز و ۵۰ درصد پنبه.

اما اگر هر درصد از پلی استر را روی برچسب مانتویی مشاهده کردید، به سادگی از خرید آن منصرف شوید. ترفند دیگری که اغلب تولیدکنندگان مانتو از آن استفاده می‌کنند، استفاده از دو نوع ساختار است. یک نوع در قسمت تنه و نوع دیگر در بازوها است. در چنین مواقعی، پوشش بازو‌ها از کیفیت پایین‌تری برخوردار است. پلی استر در بازوها، بر گردش هوا به خصوص در زیر بغل شما تاثیر می‌گذارد و باعث عرق کردن می‌شود.

 

آستری مانتو فرم

 

  • کیفیت دوخت و اتمام

هنگامی که دانستید ترکیب پارچه‌ای که خریداری می‌کنید خوب است، دومین نکته ای که باید بررسی شود نحوه دوختن آستر به پارچه خارجی و نحوه اتمام آن است. آستر نباید از زیر لباس شما در هر جایی بیرون بماند و هرگز نباید دیده شود. به طور خاص، مطمئن شوید که پوشش داخلی از مچ پا یا اطراف مچ دست شما در مانتو و شلوار بیرون نماند. از طرف دیگر، پوشش نباید کاملاً زیر لباس کشیده شود. باید مقدار کمی پارچه اضافی وجود داشته باشد تا حرکات بدن امکان پذیر شود. اگر پارچه آستر کافی نباشد، آستر مواد را می‌کشد و اگر چنین شود، نشانه کیفیت پایین یا خطای تولید است. نکته دیگری که باید به آن توجه شود، زیبایی کلی پوشش است.

در مواردی مانند مانتو و شلوار فرم، اتمام کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باید لباس به طور کامل بررسی شود تا خیاطی و دوخت‌ها کاملاً منظم و یکدست باشند. گاهی اوقات، دوخت‌های تزیینی برخی از ظرافت‌ها را به لباس اضافه می‌کند. البته به شرطی که متعادل باشند و بالاتر از حد از آن‌ها استفاده نشود. به طور معمول، یک آستر از پارچه‌ای با رنگ متناسب با ماده اصلی ساخته می‌شود. اما آستر متضاد، ساده یا طرح‌دار، اغلب لوکس‌‌تر به نظر می‌رسد. البته به شرطی که از الیاف مصنوعی ساخته نشود. هرگونه جزئیات اضافی در اتمام پوشش، اغلب نشان دهنده کیفیت بالا‌تر است. زیرا چنین جزئیاتی هزینه تولید را افزایش می‌دهند اما تضمین کیفیت نیستند.

 

در این مقاله از ایندو فرم، به کاربرد آستر برای دوخت مانتو و شلوار اداری پرداختیم. به طور کلی، هر ماده آستر موافقان و مخالفان خود را دارد و بسیار مهم است که قبل از تصمیم گیری برای خرید، تمام گزینه‌های خود را بسنجید. اگر ابریشم، پنبه یا استات را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که پارچه آستری با کیفیت بالا را از تولید کننده قابل اعتماد خریداری کرده‌اید. به این ترتیب، خیالتان از دوام و بدون نقص بودن آستر مانتو کاملاً راحت است.

 

مانتو فرم اداری

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید