معمولاً در اداره‌ها به‌منظور قابل‌تشخیص بودن پرسنل از مشتریان و ایجاد یک جلوه متحد و حرفه‌ای از تیم در نگاه آن‌ها، از مانتو شلوارهای ست برای خانم‌ها و کت‌وشلوارهای یکرنگ و یک طرح برای آقایان استفاده می‌شود. هر تیم و شرکت معمولاً برای کارمندان و پرسنل خود از یک طرح کاملاً مجزا و مخصوص که یادآور برند شرکت یا تیم مجزای آن‌ها در شرکت است، استفاده می‌کند. بنابراین، این مانتو شلوارها در بازار یافت نمی‌شوند و باید با سفارش قبلی دوخته شوند. اما قیمت هزینه دوخت این مانتو شلوار چقدر خواهد بود و به چه عواملی بستگی دارد؟

لازم به ذکر است که قیمت هیچ خیاطی و تولیدی با دیگری یکسان نیست؛ زیرا کارمزد آن‌ها به‌اندازه کیفیت نتیجه کار متفاوت خواهد بود. در این میان، عوامل دیگری نیز وجود دارند که قیمت و هزینه نهایی را دستخوش تغییر می‌کند. جنس پارچه، مدل مانتو و اندازه پارچه به‌کاررفته در دوخت ازجمله این عوامل هستند.

شما می‌توانید طراحی و دوخت مانتو شلوار اداری تیم و شرکت خود را به ایندو فرم بسپارید که زحمت و مهارت دستان خیاط‌هایی باتجربه بیش از 10 سال را در خود جای‌داده است. ایندو با پیاده کردن ایده‌های جذاب و خلاقانه طراحان خود بر روی بهترین و مرغوب‌ترین پارچه‌ها، از ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان اطمینان حاصل می‌کند.

 

طراحی مانتو فرم

 

عوامل مؤثر در هزینه دوخت مانتو شلوار اداری و فرم

مانتو شلوارهای اداری معمولاً از یک طراحی خاص برخوردارند و باید طراحی شوند. اگر طراحی لباس را به تیم طراحی بسپارید، هزینه‌ای جدا بابت آن باید در نظر گرفته شود که بسته به نرخ و هنر طراح، قیمت نیز متفاوت خواهد بود. با توجه به اینکه مانتو شلوارهای اداری معمولاً برای مهمانداران هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی، اداره‌های خاص و تیم‌های مختلف در شرکت‌ها و کارخانه‌ها در نظر گرفته می‌شوند، باید ویژگی‌ها و جزئیات خاصی در آن‌ها به کار برود.

بیشتر بخوانید؛ مانتو فرم آژانس هواپیمایی

لازم به ذکر است که مانتو شلوار اداری و فرم معمولاً به‌تنهایی تولید نمی‌شوند و در کنار آن‌ها، مقنعه‌هایی با افزودن جزئیاتی مشابه مانتو شلوار و در بسیاری موارد، برند اداره یا شرکت را نیز در نظر می‌گیرند. برخی از عوامل مهم در تعیین قیمت مانتو شلوار اداری شامل موارد زیر هستند:

  • جنس پارچه

ویژگی‌های مانتو باید با کاربرد آن تناسب داشته باشند و ظاهری شکیل و زیبا برای مانتو شلوار ایجاد کنند؛ برای همین انتخاب پارچه مانتو اهمیت بالایی دارد. برای مثال، جنس پارچه برای مانتو شلوارهای اداری کاملاً با انواع پاییزی و زمستانی متفاوت است. معمولاً پارچه‌های نرم و حساس به مهارت و دقت بالاتری در هنگام دوخت نیاز دارند و زحمت بیشتری صرف آن‌ها می‌شود. بنا بر آنچه گفته شد، قیمت دوخت مانتو شلوارهای تابستانی بیشتر خواهد بود. در دوخت مانتو شلوارهای اداری معمولاً از پارچه‌های بزیاق ترک، پارچه فیونا، پارچه کرپ و پیرودپل ترم استفاده می‌شود.

یکی از باکیفیت‌ترین پارچه  میان انواع مذکور، پارچه فیونا است که ماندگاری بسیار خوبی دارد. تغییر رنگ نمی‌دهد و تا حداقل یک سال می‌توانید از سلامت تاروپود و حفظ کیفیت آن اطمینان داشته باشید. پارچه‌های کرپ نیز ازجمله انواعی است که در تن بسیار زیبا و خوش‌فرم جلوه می‌دهند و به‌اصطلاح، تن خور آن‌ها بسیار عالی است. به همین دلیل، بسیاری از اداره‌ها از این نوع پارچه برای لباس فرم پرسنل خود بهره می‌گیرند. تنها مشکل پارچه کرپ، گرماژ بالای آن است.

در این میان، بسیاری از اداره‌ها و شرکت‌ها به‌راحتی پرسنل و ظاهر شکیل آن‌ها به یک اندازه اهمیت می‌دهند. انتخاب این دسته اداره‌ها، پارچه بزیاق ترک است. این پارچه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و تا بیشتر از یک سال می‌توانید بدون نگرانی بابت خراب شدن لباس، آن را بشویید و مجدداً استفاده کنید. به دلیل وجود 75 درصد نخ در این پارچه، در هنگام پوسیدن آن احساس راحتی خواهید داشت.

 

طراحی مانتو اداری

 

  • مدل مانتو

قاعدتاً هرچقدر مدل و طراحی مانتو ساده‌تر باشد، زحمت دوخت آن نیز کمتر خواهد بود. بنابراین، دستمزد کمتری برای دوخت‌ آن از شما گرفته می‌شود و هزینه نهایی به‌طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. درعین‌حال، مقدار پاچه استفاده‌شده در مدل‌های پیچیده‌تر نیز ممکن است بیشتر باشد که بر قیمت مانتو تأثیر می‌گذارد. معمولاً قیمت خیاطی مانتو شلوارهایی با مدل پانچ و کیمونو قیمت پایین‌تر است و اداره‌ها برای حفظ زیبایی در عین کاهش هزینه، از این مدل استفاده می‌کنند.

 

  • سفارش عمده یا تک

طبق روال عادی، تولیدی‌ها به‌صورت تک‌فروشی کار نمی‌کنند و برای دریافت یک مانتو شلوار، باید تعداد مشخصی از آن به‌صورت عمده سفارش داده شوند. بنابراین، حتی اگر بخواهید مانتو شلوار خود را به دست یک تولیدی بسپارید، احتمالاً قبول نخواهند کرد. بااین‌حال، تعداد انگشت‌شماری از تولیدی‌ها ممکن است این کار را برای شما انجام دهند. قیمت این مانتو شلوار بیشتر از زمانی خواهد بود که به‌صورت عمده محاسبه شود؛ اما قطعاً نسبت به مانتوفروشی‌ها و خیاط‌های مستقل ارزان‌تر برای شما تمام می‌شود.

اگر به‌صورت عمده سفارش داده باشید، نحوه محاسبه هزینه هر مانتو شلوار بسته به نوع پارچه متفاوت خواهد بود. در پارچه‌های تریکو، وزن آن‌ها (کیلو) تقسیم‌بر تعداد مانتو شلوارهای تولیدی می‌شود تا هزینه هرکدام از طریق تناسب گرفتن مشخص شود. این در حالی است که برای پارچه‌های تاروپودی، تناسبی از متراژ پارچه برش خورده از طاقه برای هر مانتو شلوار ایجادشده و محاسبه می‌شود.

 

مانتو شلوار اداری جدید

 

  • دستمزد دوخت

دستمزد موردنظر ما تنها شامل خیاطی و سر هم کردن پارچه‌ها نیست؛ بلکه هزینه کارهای اضافی مانند ملیله‌دوزی، پولک‌دوزی، گلدوزی، ایجاد مارک، پارچه‌های فرعی، یقه، کاور، افکت‌ها، بسته‌بندی و... را نیز می‌توان به‌عنوان خرج کار به دستمزد اضافه کرد. آنچه از شما خواسته می‌شود،  شامل متریال و پارچه‌های پرتی در حین آماده‌سازی سفارش‌ها نیز خواهد بود. معمولاً به‌صورت میانگین، بین 5 تا 10 درصد پرتی برای هر سفارش در نظر گرفته می‌شود. این درصد، بسته به مدل و تولیدی‌ها متفاوت است. هزینه‌هایی مانند حقوق و اجرت پرسنل و هزینه‌های جانبی مانند دور دوخت نیز به‌عنوان دستمزد محاسبه‌شده و به قیمت مانتو شلوار اضافه می‌شوند.

 

  • هزینه‌های جاری تولیدی

هزینه‌های جاری، همان هزینه‌هایی هستند که نه می‌توان آن‌ها را به‌حساب نیاورد و نه می‌توان قیمت مشخصی برای آن در نظر گرفت. برای مثال، شما نمی‌توانید تشخیص دهید برای هر مانتو شلوار چقدر نخ استفاده‌شده‌ است؛ اما باید وارد حساب‌وکتاب شود. در مثالی دیگر، دستگاه‌ها همواره در حال فعالیت هستند و هر دستگاهی اصطکاک دارد. بنابراین، باید یک هزینه جزئی نیز بابت فرسایش دستگاه‌ها به قیمت آنچه تولیدشده است، اضافه شود. هزینه‌های خدماتی، حمل‌ونقل و مشابه آن‌ها که در پروسه تولید مانتو شلوار انجام‌شده‌اند نیز محاسبه می‌شود.

 

  • محله و موقعیت مکانی

شاید به نظر خنده‌دار بیاید و شاید به نظر برخی این مسئله ناعادلانه به نظر نرسد؛ اما محلی که تولیدی در آن قرارگرفته است نیز در قیمت مانتو شلوار بی‌تأثیر نیست. معمولاً در محله‌هایی که افراد مرفه زندگی می‌کنند، هزینه دوخت بیشتر از محله‌های دیگر شهر است. بسیاری افراد از این فرصت استفاده می‌کنند و برای کاهش هزینه‌های نهایی، مانتو شلوار پرسنل خود را در محله‌هایی با دستمزدهای ارزان‌تر سفارش می‌دهند. در نظر داشته باشید که قیمت تنها تا حدی می‌تواند معیار خوبی برای کیفیت کار باشد. با توجه به آنچه گفته شد، هزینه مانتو شلوارهای اداری باکیفیت متوسط نیز ممکن است در برخی محله‌های شهر گران تمام شود.

 

در این مطلب تمام عوامل مؤثر در قیمت دوخت مانتو شلوار فرم اداری را بیان کردیم. آنچه اهمیت دارد، حد بالا و پایینی است که در بازار و میان تولیدی‌های مختلف وجود دارد. معمولاً قیمت را 400-500 هزار تومان برای هر مانتو شلوار در نظر می‌گیرند؛ اما بسته به عوامل بیان‌شده، هزینه نهایی کمتر یا بیشتر نیز خواهد بود. شما می‌توانید با در نظر داشتن مطالب این مقاله تصمیم بگیرید که مانتو شلوار فرم را به‌صورت عمده یا تک سفارش دهید. مدل و پارچه را با توجه به ویژگی پارچه‌ها و مانتو شلوار موردنظر خود انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از خدمات باکیفیت، دوخت استاندارد، مهارت دست خیاط‌ها و خدمات پس از فروش ایندو فرم بهره بگیرید. ایندو فرم از باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین پارچه‌ها در تولیدات خود بهره می‌گیرد تا رضایت شما عزیزان را به دست آورد.

 

مانتو شلوار اداری

 

نظرات کاربران

2 نظر ثبت شده است

  1. پری 1401/11/14 پاسخ

    سلام من که قیمتی ندیدم من دنبال آدرس و قیمت خیاط مانتو شلوارم
  2. پری 1401/11/14 پاسخ

    البته یک ساعته میگردم قیمت دوخت مانتو شلوار را پیدا نمی کنم چون همه تیترها قیمت هستند ولی در محتوی خبری از قیمت نیست اطلاعات دیگر است

نظر خود را وارد کنید