مقنعه اداری بخشی از پوشش فرم اداری بانوان در ادارات و سازمان‌های رسمی کشور است. این بخش از پوشش بانوان به شکل یک تکه برای پوشش دادن سر، گردن و سینه طراحی و تولید می‌شود. اما مقنعه اداری هم انواع مختلفی مثل ساده و طرح‌دار دارد. با توجه به جنس پارچه مورد استفاده هم انواع مقنعه اداری در دسترس کارمندان و بانوان شاغل قرار دارد. در ادامه این مطلب از ایندوفرم، انواع مقنعه اداری و مانتو مقنعه اداری معرفی می‌شود.

 

انواع مقنعه اداری

ست پوشش رسمی بانوان مانتو مقنعه اداری است. انواع مقنعه اداری با طرح‌های مختلف و لایه‌بندی مناسب سازمان‌ها و ادارات خاص طراحی می‌شود. بسیاری از ادارات با اضافه کردن لایه‌هایی به مقنعه تل‌دار سعی می‌کنند هویت سازمانی خود را در این پوشش فرم نمایش دهند. این کار علاوه بر افزودن زیبایی و جذابیت به این پوشش رسمی زنانه، نقش مهمی در افزایش روحیه سازمانی بین کارکنان دارد.

مانند بقیه پوشش‌ها و فرم‌های اداری، مقنعه هم می‌تواند از جنس‌های مختلف مثل الیاف نخی یا الیاف پلاستیکی ساخته شود. هر یک از این انواع مقنعه ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارد. در حالی که الیاف پلاستیکی گرم‌تر هستند و استفاده از آنها در بلند مدت می‌تواند آزارنده باشد، با توجه به ظاهر جذابی که دارند گزینه بسیار مناسبی برای موقعیت‌های کوتاه هستند.

انواع مقنعه اداری به جز جنس بر اساس رنگ و طرح هم از یکدیگر متمایز می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید هر اداره و سازمانی از یک رنگ مشخص برای فرم اداری استفاده می‌کند. این موضوع باعث می‌شود کارمندان بعضی از ادارات مقنعه‌های سورمه‌ای یا آبی بپوشند در حالی که بعضی از کارمندان دیگر مقنعه خاکستری یا طوسی بپوشند.

مقنعه اداری خبرنگاری

کافی است تلویزیون خود را روشن کرده و وارد یکی از کانال‌های خبری شوید و به مقنعه مجری یا گزارشگر زن توجه کنید تا با این نوع از مقنعه آشنا شوید. در این نوع مقنعه از یک برش و دوخت زیر چانه برای قرارگیری درست آن روی سر استفاده می‌شود. معمولا مقنعه‌ خبرنگاری از جنس کرپ تولید می‌شود. با توجه به پوشش دادن کامل حجاب بانوان، این نوع از مقنعه به‌ عنوان پوشش فرم رسمی هم شناخته می‌شود.

مقنعه اداری دانشجویی

این نوع از مقنعه نسبت به مقنعه خبرنگاری جزئیات بیشتری دارد. یک نوار بلند در قسمت بالای پیشانی این نوع از مقنعه دوخته می‌شود که مانند روسری عمل می‌کند و از پشت گره می‌خورد. این ویژگی باعث می‌شود مقنعه دانشجویی راحت‌تر روی سر ثابت بماند و نیازی به مرتب کردن با گذشت زمان و فعالیت نداشته باشد.

مقنعه اداری تل‌دار

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مقنعه به‌خصوص برای خانم‌های جوان است. بسیاری از ادارات و سازمان‌ها در سفارش مانتو مقنعه اداری این نوع از مقنعه را انتخاب می‌کنند چرا که همزمان با رسمی‌بودن و پوشش کامل حجاب، از زیبایی و جذابیت رنگی هم برخوردار است. مقنعه تل‌دار جای کار زیادی برای طراحی و اختصاصی‌سازی دارد.

مقنعه اداری تل‌ دار

مقنعه اداری چانه‌دار

این نوع از مقنعه اداری یکی از پوشیده‌ترین انواع مقنعه است که بیشتر توسط خانم‌های مسن مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان طور که از نام آن مشخص است، این مقنعه علاوه بر سر و گردن، بخشی از چانه را هم پوشش می‌دهد. از این نوع مقنعه اداری کمتر به عنوان فرم رسمی ادارات و سازمان‌ها استفاده می‌شود چرا که از تنوع و قابلیت هماهنگ سازی برخوردار نیست.

 

انواع مقنعه اداری بر اساس جنس

جنس مقنعه نقش مهمی در ظاهر و البته عملکرد آن دارد. همان‌طور که در بالا اشاره شد انواع مقنعه اداری بانوان بر اساس جنس‌ الیاف آنها به دو نوع عمده تقسیم می‌شود که در ادامه ویژگی‌های هر یک از آنها معرفی می‌شود.

  • مقنعه اداری نخی
  • مقنعه اداری پلاستیکی

مقنعه اداری نخی

الیاف نخی خنک هستند و با وجود پوشاندن مناسب بدن، اجازه رد شدن هوا و خنک شدن فرد را می‌دهند. این ویژگی باعث شده انواع مقنعه اداری نخی طرفداران بیشتری داشته باشند و در طول روز بیشتر توسط کارمندان زن مورد استفاده قرار بگیرند. خوشبختانه مقنعه نخی اداری در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی در دسترس است که ادارات و شرکت‌های رسمی می‌توانند با توجه به ویژگی‌های هویتی خود از آنها استفاده کنند. تنها مشکل مقنعه نخی چروک شدن سریع آن است.

انواع مختلفی از پارچه‌های نخی در تولید مقنعه به کار می‌روند. این موضوع باعث تنوع و گستردگی این نوع از مقنعه اداری شده است. از پارچه‌های کرپ تا ابریشم، از ساتن تا گیپور و حتی مخمل در تولید مقنعه اداری کاربرد دارند.

مقنعه اداری پلاستیکی

این نوع از مقنعه از جذابیت ظاهری بالایی حداقل در نگاه اول برخوردار است. برخلاف مقنعه‌های نخی که به سرعت چروک می‌شوند، مقنعه‌های پلاستیکی به سختی چروک می‌شوند. اما در مقابل آنها گرم هستند و اجازه عبور هوا و خنک شدن را نمی‌دهند. برای همین استفاده از آنها در بلند مدت و در طول ساعات اداری می‌تواند با سختی‌هایی همراه شود. ترکیب‌های پلاستیک مانند پلی‌استر از جمله پرکاربردترین الیاف پلاستیکی در تولید مقنعه اداری محسوب می‌شوند.

با طرح های جدید مقنعه اداری آشنا شوید

با اینکه مقنعه بخش کوچکی از لباس فرم بانوان را تشکیل می‌دهد، به خاطر پوشش دادن سر و گردن آنها یکی از بخش‌های مهم لباس فرم اداری آنها است که توجه را جلب می‌کند. این ویژگی باعث شده مقنعه اداری محدود به نوع ساده نباشد و انواع طرح‌های تل‌دار و بدون تل آن در دسترس باشند.

طرح‌های جدید مقنعه با وارد کردن لایه‌های رنگی یا همرنگ با مقنعه به آن ایجاد می‌شوند. این لایه‌های رنگی در ادارات و سازمان‌ها بر اساس رنگ‌های سازمانی انتخاب می‌شود. این کار باعث می‌شود هر سازمان و اداره‌ای این امکان را داشته باشد که با کمترین هزینه، عناصر هویتی خود را در لباس فرم کارکنان بازتاب دهد.

مقنعه اداری

خرید اینترنتی مقنعه اداری

مقنعه اداری یا رسمی یکی از محصولاتی است که بیشتر بانوان، حتی آنها که شاغل نیستند هم به آن احتیاج پیدا می‌کنند. خرید مقنعه از فروشگاه‌ها سختی‌های خاص خودش را دارد و تضمینی هم وجود ندارد که مقنعه خریداری شده جنس خوبی داشته باشد. در مقابل، خرید اینترنتی مقنعه اداری کار بسیار ساده‌ای است و دردسرهای خرید از فروشگاه‌های شهر را هم ندارد.

فروشگاه اینترنتی ایندو انواع مقنعه اداری در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع از پارچه‌های با کیفیت و مرغوب به فروش می‌رساند. مقنعه‌های اداری ایندو مانند محصولات دیگر این شرکت از بهترین الیاف و پارچه‌ها، با دوخت باکیفیت و استاندارد تولید می‌شوند. با این حساب دیگر نیازی به نگرانی و استرس بابت رفتن تا فروشگاه و پیدا کردن مقنعه مناسب نیست. برای خرید مقنعه اداری مناسب محل کار خود، یا سفارش مقنعه برای کارکنان موسسه همین حالا می‌توانید اقدام کرده و سفارش دهید.

 

اهمیت ست کردن مانتو و مقنعه اداری

مانتو شلوار و مقنعه اداری ست کامل لباس فرم اداری بانوان در ادارات و موسسات ایرانی است. خوشبختانه انواع مقنعه اداری در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی برای ست شدن با مانتو اداری تولید و ارائه می‌شود. وقتی یک سازمان یا اداره از لباس فرم کامل استفاده می‌کند به‌راحتی می‌تواند عناصر تصویری برند خود را در آن لحاظ کند. فروشگاه اینترنتی ایندو با آگاهی از این موضوع همواره تلاش کرده تا بهترین امکانات را برای سفارش‌های اختصاصی در اختیار موسسات و ادارات محترم کشور قرار دهد.

ست کردن مانتو مقنعه اداری نقش ملموسی در یکپارچه‌سازی محیط‌های اداری دارد. حتی می‌توان گفت مقنعه اداری با توجه به قرارگیری روی سر، اهمیت بیشتری از مانتو یا شلوار فرم دارد. استفاده از یک مقنعه خوش‌دوخت و زیبا که با رنگ و طرح لباس فرم ست شود نقشی تعیین‌کننده در جلوه لباس‌های فرم بانوان دارد.

برای همین بانک‌ها و سازمان‌ها و اداراتی که از ست کامل لباس فرم اداری بانوان استفاده می‌کنند فضای خوشایندتر و همزمان رسمی‌تری دارند. مزیت دیگر این کار افزایش روحیه سازمانی و بهبود اعتماد به نفس کارمندان است که به سهم خود نقش غیر قابل انکاری در بازدهی آنها دارد.

 

آیا مقنعه کارمندی با مقنعه دانشجویی تفاوت دارد؟

مقنعه دانشجویی یکی از انواع مقنعه است که با داشتن یک نوار بلند در قسمت پیشانی مقنعه شناخته می‌شود. مقنعه اداری می‌تواند از نوع مقنعه دانشجویی باشد اما این اتفاق ضروری نیست و ممکن است یک مقنعه اداری از نوع دیگری باشد. مقنعه اداری تل‌دار که با روبان یا لایه‌های رنگی شناخته می‌شود بیشتر به‌ عنوان مقنعه کارمندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تفاوت انواع مقنعه با هم در جزئیات و لایه‌های اضافی یا برش خاص آنها است. مقنعه اداری تل‌دار با وجود ویژگی‌های مشخص، قابلیت بسیار زیادی برای اختصاصی‌سازی و انتقال هویت برند و سازمان دارد که باعث می‌شود گزینه جذاب‌تر و پر کاربردتری برای مقنعه کارمندی باشد.

 

سفارش و خرید انواع مقنعه اداری در ایندو

ایندو یکی از تولیدکنندگان تخصصی مانتو شلوار فرم بانوان و لباس‌های فرم اداری است که در طول 10 سال فعالیت خود توانسته به یکی از معتبرترین برندهای پوشاک اداری تبدیل شود. فروشگاه اینترنتی محصولات ایندو انواع محصولات تولیدی این شرکت را به صورت آنلاین به خریداران محترم عرضه می‌کند.

پارچه‌های مرغوب و خوش‌دوخت بودن محصولات ایندو و رعایت استانداردهای طراحی مد و فشن در آنها باعث می‌شود خرید فرم‌های اداری از آن تجربه‌ای لذت‌بخش و جذاب باشد. رسمی بودن و اداری بودن لباس‌ها نه فقط دلیلی برای کاهش کیفیت و زیبایی آنها نیست، که درست برعکس، کیفیت بالا و زیبایی و جذابیت آنها را تا حد زیادی ضروری و مهم می‌کند. هر چه باشد هویت سازمان قرار است از این طریق به چشم بیاید.

برای خرید مقنعه اداری با ویژگی‌های مورد نیاز خود کافی است وارد بخش محصولات فروشگاه شده و گزینه مقنعه را انتخاب کنید. در بخش فرم‌های اداری هم انواع مانتو شلوار و کت و شلوار اداری بانوان در دسترس کاربران قرار دارد. این فرم‌ها ست شده هستند و شامل تمام تکه‌های لباس مورد نیاز از جمله مقنعه می‌شوند. ایندو در طول فعالیت خود در تامین لباس و فرم سازمانی بسیاری از ادارات و موسسات کشور تجربه قابل اعتنایی کسب کرده است. اگر قصد دارید برای شرکت یا موسسه خود از لباس فرم بانوان و آقایان استفاده کنید، کافی است به فروشگاه آنلاین ایندو مراجعه کرده و با انتخاب طرح مورد نظر خود برای سفارش و اختصاصی‌سازی سفارش خود درخواست بدهید.

 

مانتو فرم اداری

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید