مروری بر صنعت پوشاک در جهان

در سال 2021 صنعت پوشاک به‌واسطه بحران ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا با افت بازار نسبت به سال 2020 مواجه بود. بزرگ‌ترین برندهای بین‌المللی پوشاک در این سال نتوانستند به اندازه سال قبل از همه‌گیری کرونا فروش داشته باشند. در جدول بهترین برندهای جهان از نظر حجم بازار، نایکی (Nike) با اقتدار همچنان جایگاه اول رتبه‌بندی را دارد و بعد از آن به‌ترتیب برندهای گوچی، لویی ویتون، آدیداس و شنل قرار دارند.

اگر می‌خواهید دقیق‌تر با بهترین برندهای جهان از نظر ارزشمندی بازار آشنا شوید، در ادامه این مطلب از ایندوفرم (طراحی مانتو فرم اداری) همراه ما باشید.

 

بهترین و معروف ترین برندهای پوشاک در سرتاسر جهان

هر سال مطرح‌ترین و معروف‌ترین برندهای پوشاک در سراسر جهان بر اساس میزان فروشی که در سال داشته‌اند رده‌بندی می‌شوند. در رده‌بندی امسال برند لوازم ورزشی نایکی مانند سال قبل در رتبه اول قرار دارد. اما کاهش فروش آن نشان می‌دهد این غول دنیای مد و پوشاک هم از ضرر مالی بحران کرونا بی‌نصیب باقی نمی‌ماند.

نایکی Nike

برند مطرح و شناخته‌شده نایکی در فاصله سال 2007 تا 2021 توانسته بارها جایگاه بالایی در رتبه‌بندی برندهای ارزشمند جهان داشته باشد. برند نایکی حالا یکی از قدرتمندترین و ارزشمندترین برندهای مد در جهان، بزرگ‌‌ترین برندهای امریکا و از بهترین برندهای جهانی محسوب می‌شود. فروش این برند با رتبه‌بندی AAA در سال 2020 حدود 34.792 میلیون دلار بوده که در سال 2021 به حدود 30.443 میلیون‌ دلار کاهش یافته است.

گوچی Gucci

برند ایتالیایی گوچی یکی از برندهای ایتالیایی است که رقیب اصلی نایکی در بازارهای جهانی محسوب می‌شود. این برند هم مانند نایکی در سال 2021 از جایگاه دوم خود در سال 2020 دفاع کرده است و مجموع درآمد آن هنوز در سال 2021 کمتر از سال قبل بوده است. این برند ایتالیایی در سال 2021 حدود 15.599 میلیون دلار فروش کرده که کاهش قابل‌توجهی نسبت به 17.630 میلیون‌ دلار سال 2020 است.

لویی ویتون Louis Vuitton

لویی ویتون یکی از برندهای بین‌المللی پوشاک است که در سال 2021 رشد چشمگیری از خود نشان داده است. این برند فرانسوی در سال 2021 توانسته جایگاه آدیداس از آلمان در رتبه 3 جدول بهترین برندهای جهانی را بگیرد. فروش لویی ویتون در سال 2021 حدود 14.858 میلیون‌ دلار است که هنوز درصد قابل توجهی کمتر از 16.479 میلیون دلار سال 2020 است.

آدیداس Adidas

سال 2021 سال خوبی برای این برند لوازم ورزشی و اسپرت آلمانی نبوده است. این برند در سال 2020 با حدود 16.481 میلیون دلار در جایگاه 3 رتبه‌بندی ارزشمندترین برندهای جهانی قرار داشت اما در سال جدید با 14.342 میلیون دلار درآمد کمتری از لویی ویتون دارد و جایگاه خود را به آن می‌دهد.

برندهای برتر پوشاک جهان

شنل Chanel

برند فرانسوی دیگری که در بین 5 برند ارزشمند جهانی قرار می‌گیرد شنل است که ضرر نسبتا کمی را در سال 2021 متحمل شده است. برند شنل (Chanel) در سال 2020 حدود 13.705 میلیون دلار فروخته و در سال جدید توانسته 13.240 میلیون دلار درآمد داشته باشد.

زارا Zara

یکی دیگر از برندهای اروپایی که جایگاه خود در رتبه 6 جدول رده‌بندی برندهای جهانی را از اسپانیا حفظ کرده است. این برند معتبر و شناخته‌شده بین‌المللی توانسته 13.156 میلیون دلار در آمد در سال 2021 کسب کند که کمتر از 14.582 میلیون دلار سال 2020 است.

اچ‌اندام H&M

برند سوئدی اچ‌اندام (H&M) با یک پله سقوط در جدول رده‌بندی سال 2021 در حایگاه 8 قرار گرفته است. این برند اروپایی در سال 2020 توانسته بود 13.860 میلیون دلار فروش داشته باشد که این رقم در سال 2021 به 12.368 میلیون دلار کاهش یافته است.

کارتیه Cartier

برند بعدی یا 9 جدول رتبه‌بندی فروش و ارزشمندی برندهای پوشاک جهانی یک برند دیگر فرانسوی یعنی کارتیه (Cartier) است که در سال جدید از جایگاه 5 به این جایگاه سقوط کرده است. فروش این برند فرانسوی در سال 2021 حدود 12.087 میلیون دلار بوده که به مراتب کمتر از 15.015 میلیون دلار در سال 2020 است. به‌این‌ترتیب کارتیه در سال 2021 یکی از بیشترین ضررها را در بین برندهای معتبر جهانی متحمل شده است.

یونیکلو

برند ژاپنی و آسیایی یونیکلو (UNIQLO) جایگاه 7 جدول رتبه‌بندی برندهای پوشاک را در سال 2021 با ارتقا از جایگاه 9 به دست آورده است. لباس‌های یونیکلو در سال 2021 حدود 13.071 میلیون دلار فروش داشته‌اند که رشد چشمگیری از 12.878 میلیون دلار سال قبل داشته است.

هرمس Hermes

در نهایت رتبه 10 جدول هم به یک برند معتبر و شناخته‌شده پوشاک فرانسوی دیگر یعنی هرمس (Hermes) می‌رسد. این برند فرانسوی در سال 2020 هم همین جایگاه را با فروش حدود 11.909 میلیون دلار داشته است که رقم نزدیکی به فروش سال 2021 آن، یعنی 11.656 میلیون دلار است. هرمس نشان می‌دهد که ثبات در فروش در بین برندهای فرانسوی هم به چشم می‌خورد که نشان‌دهنده تمهیدات قدرتمند آن برای فروش در سالی است که همه‌گیری کرونا بیشتر بازارها را با ضرر همراه کرده است.

برندهای معروف پوشاک

آشنایی با برترین برندهای پوشاک ایران

در سال‌های گذشته بعضی از برندهای ایرانی در عرصه پوشاک و لباس مطرح شده‌اند که محصولات با کیفیتی برای مصرف‌کنندگان داخلی و مشتریان تولید و عرضه می‌کنند. در مقایسه با برندهای جهانی و شناخته‌شده بازار فروش این برندهای داخلی خیلی مشخص نیست و امکان رتبه‌بندی آنها بر اساس میزان فروش و درآمدی که داشته‌اند میسر نیست. با این حال بعضی از نام‌ها بازاریابی قدرتمندتری داشته‌اند که باعث شده در بعضی از موارد با وجود سابقه کوتاه فعالیت در این فهرست قرار بگیرند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

سالیان

برند سالیان یکی از برندهای پوشاک ایرانی است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بیشتر شهرهای کشور دارد. برند سالیان علاوه بر تولید محصولات ایرانی با کیفیت، آیتم‌هایی که قابل تولید در ایران نیستند را هم عرضه می‌کند. این برند پوشاک مردانه، زنانه و بچه‌گانه ارائه می‌دهد و یکی از برندهای شناخته‌شده عمومی پوشاک ایرانی است. سالیان به کیفیت لباس‌ها بیشتر از جنبه‌های دیگر اهمیت می‌دهد و همین باعث می‌شود گزینه بهتری از بسیاری از برندهای پوشاک تخصصی باشد. قیمت محصولات سالیان به‌نسبت محصولات برندهای جهانی البته مناسب‌تر محسوب می‌شود.

برندهای پوشاک طبیعی؛ تن ِ درست و دیگران

برندهای پوشاک طبیعی که با استفاده از الیاف طبیعی محصولات راحت و خنکی طراحی و تولید می‌کنند از جمله برندهای دیگری هستند که رفته رفته جایگاه خود را در پوشاک افراد پیدا می‌کنند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای برند تن درست یکی از این ارائه‌دهندگان لباس‌ها و پوشش‌های طبیعی و اصیل است که حالا تبدیل به برندی شناخته شده در جامعه ایرانی محسوب می‌شود.

هاکوپیان

هاکوپیان یکی از برندهای قدیمی پوشاک ایرانی است که در زمینه تولید پوشاک رسمی آقایان فعالیت دارد. این برند معتبر و شناخته شده همچنان یکی از بهترین برندهای ایرانی در تولید پوشاک محسوب می‌شود که ست‌های رسمی و غیررسمی باکیفیتی برای آقایان تولید و عرضه می‌کند.

ال‌سی‌ من

برند ال‌سی من یکی دیگر از برندهای قدیمی پوشاک ایرانی است که در ابتدا محصولات برندهای معتبر بین‌المللی را وارد و عرضه می‌کرد اما حالا به تولید پوشاک رسمی و غیررسمی، ست‌ کت‌وشلوار، لباس‌های اسپرت و شلوار جین و ارائه آنها مشغول است.

ایندو

ایندو فرم

برند پوشاک ایندو یکی از برندهای جدید پوشاک ایرانی است که در زمینه طراحی و تولید لباس فرم اداری فعالیت می‌کند و انواع لباس‌های فرم اداری بانوان و آقایان را مطابق استانداردهای جهانی و با کیفیت بالا تولید و عرضه می‌کند.

این برند پوشاک تخصصی و رسمی از ابتدا روی تولید لباس فرم بانوان متمرکز بوده و انواع مانتو شلوار فرم اداری با طرح‌ها و مدل‌های مختلف و متنوع را ارائه می‌کند. برند ایندو خدمات اختصاصی به کسب‌وکارها و شرکت‌ها و موسسات ایرانی در زمینه تولید لباس فرم اداری ارائه می‌دهد که باعث می‌شود گزینه بسیار جذابی برای پوشاک اداری و رسمی باشد.

هالیدی

یکی دیگر از برندهای معتبر پوشاک ایرانی که در زمینه تولید لباس خانم‌ها فعالیت دارد برند پوشاک هالیدی است. این برند ایرانی البسه زنانه تریکویی و انواع لباس راحتی و غیررسمی مرغوب و با کیفیت به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

ماکسیم

یکی از برندهای ایرانی معتبر تولید کننده و ارائه دهنده پوشاک آقایان ماکسیم است که از ابتدا در زمینه تولید پیراهن و لباس مردانه فعال بوده است. برند ماکسیم یکی از برندهای شناخته شده پوشاک ایرانی است که در بیشتر شهرها فروشگاه زنجیره‌ای دارد.

ایران برک

ایران برک یک برند شناخته‌شده و معتبر پوشاک ایرانی دیگر است که در زمینه تولید لباس‌های فرم و رسمی و همچنین انواع لباس و پوشاک آقایان فعال است. این برند معتبر ایرانی محصولات سفارشی برای کسب‌وکارها و شرکت‌های ایرانی تولید می‌کند که باعث جذابیت بیشتر آن برای افرادی می‌شود که سفارشات لباس عمده قرار می‌دهند.

پوشاک آران‌اس RNS

یکی از برندهای پوشاک ایرانی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور دارد برند آران‌اس (RNS) است که محصولات باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌کند. این برند پوشاک ایرانی مطابق استانداردهای بین‌المللی پوشاک مردانه و زنانه تولید و عرضه می‌کند.

سارک

یکی از برندهای پوشاک ایرانی که روی تولید محصولات جذاب و باکیفیت برای خانم‌ها تمرکز دارد پوشاک سارک است. این برند معتبر ایرانی در تولید لباس‌های راحتی داخل خانه و لباس‌های شیک خارج از خانه برای خانم‌‌ها فعال است و محصولات آن از کیفیت بالایی از نظر جنس و دوخت برخوردار هستند.

تولیکا

یکی از برندهای ایرانی فعال در تولید لباس‌های بانوان تولیکا است. این برند ایرانی انواع لباس‌ها برای موقعیت‌های مختلف خانم‌ها را تامین می‌کند و محصولات آن از کیفیت و محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

 

 

طراحی مانتو فرم

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید