عمر مفید نگهداری مانتو و شلوار به عوامل مختلفی مثل جنس، کیفیت طراحی و دوخت، و البته نحوه استفاده از آن بستگی دارد. در انتخاب مانتو و شلوار لازم است کیفیت بالای پارچه، طراحی و دوخت آن را مورد توجه قرار بدهید چرا که این عوامل مهم‌ترین نقش را در عمر مفید آن دارند. اما بهترین مانتو شلوارها هم وقتی درست نگهداری و پوشیده نشوند به سرعت کارایی و آراستگی خود را از دست می‌دهند.

برای آشنایی با انوع روش‌های بالا بردن عمر مفید مانتو و شلوار، ادامه این مطلب از ایندو فرم، بزرگترین تولیدی مانتو فرم اداری را دنبال کنید.

 

اهمیت کیفیت بالای پارچه و دوخت در ماندگاری مانتو شلوار فرم

یکی از ذهنیت‌های غلط در هنگام خرید مانتو و شلوار توجه کردن به قیمت بدون توجه به ویژگی‌های دیگر لباس است. این موضوع به خصوص در مورد مانتو شلوار فرم اداری مطرح است و بعضی از مسئول خرید‌های شرکت‌ها تصور می‌کنند کیفیت این لباس اهمیت زیادی ندارد. اما این کار باعث هزینه‌های مجدد می‌شود چرا که مانتو و شلوارهایی که از جنس مرغوب تولید نمی‌شوند، عمر مفید بسیار کوتاهی دارند.

مانتو و شلوار رسمی لباسی است که خانم‌های شاغل هر روز برای مدت 8 ساعت و بیشتر می‌پوشند. استفاده از پارچه‌های مرغوب و باکیفیت نه فقط در جذابیت ظاهری و آراستگی آنها و تشخص مجموعه اهمیت دارد، طول عمر مفید این لباس را هم افزایش می‌دهد. نیازی به گفتن نیست که الیاف مصنوعی و پارچه‌های بی‌کیفیت با یک بار شستشو دچار مشکل می‌شوند و به اصطلاح یک بار مصرف هستند.

مانتو فرم اداری شیک

روش‌های بالا بردن عمر مفید مانتو و شلوار فرم اداری

مانتو و شلوارهای رسمی و اداری با کیفیت مرغوب و طراحی و دوخت مناسب با استفاده از روش‌های مناسب نگهداری عمر مفید مانتو بالایی دارند. شستشوی لباس یکی از کارهایی است که می‌تواند عمر مفید آن را کاهش بدهد و برای جلوگیری از این اتفاق توجه به ویژگی‌های پارچه اهمیت زیادی دارد. در ادامه بعضی از مهم‌ترین نکاتی که با رعایت آنها می‌توانید از عمر بالای مانتو و شلوار اطمینان حاصل کنید معرفی می‌شود.

 

شستشوی مانتو شلوار فقط در زمان لازم

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث کاهش عمر مفید مانتو و شلوار می‌شود شستشوی زیاد است. شستشوی لباس معمولا تغییراتی در بافت پارچه ایجاد می‌کند و ظاهر و استایل آن را دستخوش تغییراتی می‌کند. برای پیشگیری از این تغییرات و کهنه شدن مانتو و شلوار، فقط وقتی که حسابی کثیف شده یا لکه‌ها و آلودگی‌های مشهودی دارد برای شستشو اقدام کنید.

بسیاری از مانتو و شلوارهایی که از جنس الیاف طبیعی و ارزشمند هستند را اصلا نباید در ماشین لباسشویی انداخته و در خانه اتو کنید. سپردن مانتو شلوار به خشکشویی یکی از بهترین راهکارها برای بالا بردن عمر مفید مانتو و شلوار است. اما این کار هم بهتر است فقط در زمان لازم انجام شود چرا که در هر حال مواد شیمیایی و شوینده‌ها عمر مفید لباس را کاهش می‌دهند. برای مطالعه بیشتر درباره راه کارهای شستن مانتو کلیک کنید.

 

به دستورالعمل شستشو توجه کنید

همان طور که در بخش قبل اشاره شد، پارچه‌های مرغوبی که در طراحی و تولید مانتو و شلوار مورد استفاده قرار می‌گیرند ظرافت زیادی دارند و نباید در کنار ملحفه‌ها و لباس‌های خانگی دیگر در ماشین لباسشویی شسته شوند. دمای آب و میزان و نوع شوینده معمولا توسط تولیدکنندگان مانتو و شلوار و پارچه معرفی می‌شود. توجه به این موارد می‌تواند از کاهش عمر مفید این لباس‌ها جلوگیری کند.

اگر قصد دارید در خانه مانتو و شلوار را بشویید، بهتر است از آب سرد برای این کار استفاده کنید. آب گرم شانس شل شدن الیاف و ایجاد تغییرات در بافت پارچه را افزایش می‌دهد. همچنین از شستشوی مانتو و شلوار با مقدار زیادی پودر رختشویی اجتناب کنید. این کار هم خطر باقی ماندن شوینده در لباس را افزایش می‌دهد هم مستقیما به بافت پارچه آسیب می‌رساند.

 

هرگز از سفیدکننده استفاده نکنید

شوینده‌های سفیدکننده و وایتکس به همان راحتی که لکه‌های سمج را پاک می‌کنند، باعث تخریب بافت پارچه و کاهش عمر مفید مانتو و شلوار می‌شوند. مشکلاتی که پودر رختشویی در بلند مدت ایجاد می‌کند با استفاده از سفیدکننده به سرعت ایجاد می‌شوند. برای همین بهتر است هیچ وقت از سفیدکننده برای شستن مانتو و شلوار استفاده نکنید.

 

مانتو و شوار را درست خشک و آویزان کنید

بعد از گرفتن مانتو و شلوار از خشکشویی یا شستن آن، وقتی می‌خواهید آن را آویزان کنید حتما دکمه‌های وسط را ببندید. همچنین از قرار دادن مانتو و شلوار در کشو یا تا زدن آن خودداری کنید چرا که با این کار به استایل و ظاهر آراسته آن آسیب می‌رسانید. اتو کردن مانتو و شلوار هم لازم است با توجه به ویژگی‌ها و جنس پارچه انجام شود. همان طور که پیشتر اشاره شد، بهترین راهکار برای بالا بردن عمر مفید مانتو و شلوار سپردن آن به خشکشویی است.

اما به هر حال اگر در خانه مانتو شلوار رسمی را شستید، هنگامی که هنوز مرطوب است با بستن دکمه‌های میانی آن را آویزان کنید تا خشک شود. با توجه به جنس پارچه آن را اتو کرده و بعد از اتو بگذارید پارچه برای حداقل نیم ساعت روی آویز خنک شود. پوشیدن مانتو شلوار وقتی هنوز بعد از اتو کردن داغ است باعث شل شدن الیاف و از ریخت افتادن آن می‌شود.

جدیدترین مدل مانتو فرم اداری

لکه‌ها را سریع پاک کنید

افتادن لکه روی مانتو شلوار اتفاقی است که هر روز امکان پیش آمدن آن وجود دارد. اگر در یک نقطه از لباس لکه افتاد با آب آن را شستشو داده و از تمیز شدن آن اطمینان حاصل کنید. باقی ماندن لکه‌ها باعث می‌شود جاهای دیگر لباس هم کثیف شده و نیاز به شستشوی کامل پیش بیاید که می‌تواند عمر مفید مانتو و شلوار را کاهش بدهد. همچنین درباره پاک کردن لک روی لباس بیشتر بخوانید؛ کلیک کنید.

 

هر روز از یک مانتو شلوار استفاده نکنید

داشتن چند دست مانتو و شلوار و پوشیدن آنها در روزهای متفاوت به حفظ کیفیت لباس‌ها کمک می‌کند. برای بالا بردن عمر مفید مانتو و شلوارهای خود آنها را یک روز در میان بپوشید. استفاده مداوم از لباس باعث می‌شود عرق کردن و آلودگی‌های محیطی سریع‌تر باعث فرسوده شدن آن بشود.

در مقابل، وقتی از دو یا چند مانتو شلوار استفاده کنید عمر مفید آنها افزایش پیدا می‌کند. این کار باعث می‌شود احساس بهتری هم در هنگام پوشیدن مانتو و شلوارها داشته باشید و راحت‌تر متوجه تفاوت آراستگی و چروک بودن یا از فرم افتادن آنها بشوید.

 

مواظب کمد و جالباسی باشید

برای بالا بردن عمر مفید مانتو و شلوار لازم است موقع قرار دادن آن در کمد یا آویزان کردن از جالباسی به ویژگی‌های محیط توجه داشته باشید. رطوبت و گرمای بیش از حد هر دو به پارچه لباس آسیب رسانده و عمر مفید آن را کاهش می‌دهند. به همین ترتیب قرار دادن لباس‌های مرطوبی که درست خشک نشده‌اند در کنار لباس‌های دیگر می‌تواند باعث آسیب دیدن مانتو و شلوار بشود.

 

نکات مهم در شستشوی خانگی مانتو و شلوار

همان طور که پیشتر اشاره شد بهترین راهکار برای بالا بردن عمر مفید مانتو و شلوار عدم شستشوی بیش از حد آن و در صورت امکان سپردن آن به خشکشویی است. اما به هر حال ممکن است به دلایل مختلفی امکان این کار وجود نداشته باشد و بخواهید در خانه آن را شسته و اتو کنید. اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، با توجه به نکات زیر می‌توانید از حداقل آسیب به مانتو و شلوار اطمینان حاصل کنید:

  • از شستشوی مانتو شلوار همراه با لباس‌های دیگر و به خصوص انداختن آنها در ماشین لباسشویی با دمای آب بالا خودداری کنید
  • مانتو و شلوار را با آب سرد بشویید
  • از پودر رختشویی به مقدار کم استفاده کنید و از آبکشی کامل مانتو و شلوار مطمئن شوید
  • مانتو شلوار را از کمر روی بند نیاندازید و از آویز یا جالباسی مناسب برای جلوگیری از چروک شدن و افتادن رد بند روی آن استفاده کنید
  • موقع اتو کردن مانتو و شلوار با توجه به جنس پارچه دمای اتو، رطوبت و نحوه اتو کشیدن را انتخاب کنید
  • بعد از اتو کشیدن با بستن دکمه‌های وسط و بالای مانتو و شلوار مانع از چروک شدن و به هم خوردن اتو بشوید
  • حداقل نیم ساعت برای خنک شدن مانتو و شلوار بعد از اتو کردن به آن زمان بدهید

 

جمع‌بندی

در این مطلب از ایندو، هفت روش برای بالا بردن عمر مفید مانتو و شلوار معرفی شد. مانتو و شلوار لباس رسمی خانم‌های شاغل در محیط‌های عمومی است که کیفیت پارچه و طراحی آن نقشی کلیدی در طول عمر آن دارد. اما همان طور که در این مطلب دیدیم، بی‌توجهی به ویژگی‌های متمایز پارچه‌ها و انواع مانتو و شلوار به خصوص در هنگام شستن و اتو کردن آنها می‌تواند عمر مفید آنها را کاهش بدهد. با رعایت نکاتی که در بخش‌های قبل معرفی شدند می‌توانید از سلامت و حفظ آراستگی مانتو و شلوار اطمینان پیدا کنید.

ایندو یک برند تولید کننده انواع لباس فرم رسمی و اداری است که فعالیت خود را با طراحی و تولید انواع مانتو و شلوار فرم اداری مطابق با استانداردها و ترندهای طراحی شروع کرده است. در حال حاضر ایندو انواع لباس‌های فرم و رسمی خانم‌ها و آقایان را تولید و عرضه می‌کند. فروشگاه آنلاین ایندو مجموعه محصولات این برند را در دسته‌های اصلی مانتو و شلوار اداری و رسمی، کت‌وشلوار آقایان، و لباس‌های مزونی به صورت آنلاین در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

اگر به دنبال خرید مانتو و شوار فرم اداری با کیفیت و طول عمر بالا هستید، با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ایندو می‌توانید مجموعه‌ای از بهترین لباس‌ها را مشاهده، بررسی و خریداری کنید.

 

فروش اینترنتی مانتو فرم

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید