ممکن است لباس‌های شما در زمان استفاده از مواد و لوازم آرایشی، کثیف شده و دچار لکه شوند. این موضوع، دغدغه بسیاری از بانوان بوده و آشنایی با ترفند‌هایی برای پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی لباس دارای اهمیت بالایی است. ایندو فرم با داشتن بیش از ۱۵ سال تجربه، یکی از بهترین ارائه‌دهندگان انواع یونیفرم شرکتی و سازمانی و همچنین انواع مانتو فرم اداری بوده و می‌تواند شما را برای پاک کردن لکه‌های لباس، به طور کامل راهنمایی کند.

رعایت چند نکته مهم به هنگام پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی لباس

بدون توجه به نوع لکه، پارچه لباس و... باید چند نکته مهم را رعایت کرد تا بتوان سریعتر و بهتر لکه‌ها و کثیفی‌ها را پاک نمود. در ادامه این نکات را بررسی کرده و شما را برای پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی لباس راهنمایی می‌کنیم.

پاک کردن سریع لکه‌ها

سرعت پاک کردن لکه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و از بین بردن لکه‌های تازه، ساده‌تر است. پیشنهاد می‌کنیم با پاک کردن سریع لکه لوازم آرایش از روی لباس، از خشک شدن مواد آرایشی در تار و پود پارچه جلوگیری کرده و اقدام به پاک کردن کامل آن‌ها کنید.

استفاده از دستمال پاک‌کننده آرایش

به عنوان یکی از سریعترین روش‌ها برای پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی لباس، می‌توان به استفاده از دستمال پاک‌کننده آرایش اشاره کرد. البته باید از فشار دادن لکه بر روی لباس جلوگیری کرده و مانع از تثبیت آن در تار و پود لباس شد. این روش برای لکه‌های کوچک مناسب بوده و برای لکه‌های بزرگ پیشنهاد نمی‌شود.

شستن لباس پس از پاک کردن لکه‌های لوازم آرایش

برای جلوگیری از به جا ماندن لکه بر روی کت شلوار رسمی و اداری، لباس را در اولین فرصت و به صورت معمولی بشویید. همچنین برای جلوگیری از تثبیت لکه‌ها بر روی لباس، سعی کنید لکه را به طور کامل از بین برده و تا حد امکان از آب گرم استفاده نکنید.

شستن لکه لوازم آرایش

پاک کردن کرم پودر از روی لباس

به دلیل کاربرد زیاد کرم پودر، بیشتر لکه‌های لباس بر اثر این ماده آرایشی ایجاد می‌شوند. در ادامه روش‌های پاک کردن لکه کرم پودر از روی لباس را بررسی کرده و شما را به طور کامل راهنمایی می‌کنیم.

روش پاک کردن لکه کرم پودر مایع روغنی از روی لباس

به دلیل تفاوت در ماهیت کرم پودر‌های مختلف، شیوه‌های پاک کردن لکه‌های حاصل از آن‌ها نیز متفاوت است. برای مثال استفاده از مایع ظرفشویی و مایع لباسشویی برای پاک کردن کرم پودر روغنی و مایع پیشنهاد می‌شود‌.

  1. مرحله اول: بخشی که دچار لکه شده است را با آب خیس کرده و با ایجاد رطوبت امکان نفوذ شوینده را افزایش دهید.
  2. مرحله دوم: از چند قطره شوینده استفاده کرده و اجازه دهید تا مایع به تار و پود پارچه نفوذ کند.
  3. مرحله سوم: برای تمیز کردن لکه از انگشتان خود کمک گرفته و یا از مسواک استفاده کنید.
  4. مرحله چهارم: لکه را با آب سرد شستشو داده و از فشار دادن آن خودداری کنید.
  5. مرحله پنجم: در صورت به جا ماندن لکه، مراحل را تکرار کرده و آن را به صورت ضربه‌ای از بین ببرید.

روش پاک کردن کرم پودر مایع فاقد روغن از روی لباس

برای پاک کردن این لکه‌ها، پس از اضافه کردن چند قطره الکل به کرم یا فوم اصلاح، ترکیب به دست آمده را بر روی لباس قرار دهید. پس از چند دقیقه با حرکات ضربه‌ای، مواد را بر روی لباس حرکت داده و ساختار کرم پودر را تجزیه کنید. سپس با استفاده از آب سرد یا ولرم، لباس را شستشو داده و آن را آبکشی کنید.

پاک کردن لکه کرم پودر

روش پاک کردن لکه پودر و لوازم آرایشی از روی لباس

در صورت پودری بودن ساختار کرم، می‌توانید با فوت کردن، لکه را برداشته و یا از باد سشوار استفاده کنید. در این حالت از پخش کردن کرم پودر با دست جلوگیری کرده و برای تمیز کردن کامل لباس، از چند قطره شوینده استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای تمیز کردن لکه از یک اسفنج یا پارچه تمیز استفاده کرده و سپس لباس را آبکشی کنید. این روش برای تمام کرم‌ها، رژگونه‌ها و سایه‌های پودری کاربرد داشته و می‌تواند به پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی لباس کمک کند.

پاک کردن ریمل و خط چشم از روی لباس

پاک کردن ریمل و انواع خط چشم، به دلیل به کار گرفتن رنگ، موم، روغن و انواع نگهدارنده در ساختار آن‌ها، نیازمند توجه به چند نکته است. برای پاک کردن لکه‌های حاصل از ریمل و خط چشم، مواد را با استفاده از گوشه ناخن برداشته و از پر رنگ‌تر شدن لکه جلوگیری کنید. سپس لکه را با استفاده از آب داغ شستشو داده و از مالش دادن لباس خودداری کنید.

لکه ریمل و خط چشم ضد آب

پس از خشک شدن لکه ریمل و خط چشم ضد آب، می‌توانید از مایع لباسشویی و مسواک تمیز، استفاده کرده و پس از نیم ساعت لباس را شستشو دهید.

لکه ریمل و خط چشم معمولی

دو پیمانه آب، یک پیمانه مایع لباسشویی و یک قاشق غذاخوری سفید‌کننده را مخلوط کرده و لباس سفید خود را به مدت ۳ تا ۴ ساعت در آب خیس نگه دارید. سپس لباس را به صورت عادی شستشو داده و در صورت تیره بودن رنگ آن، پودر لکه بر را جایگزین سفید‌کننده کنید.

روش پاک کردن لکه رژ از روی لباس

در صورت روشن بودن رنگ لباس، باقی ماندن لکه رژ بر روی آن بسیار ناخوشایند است. در ادامه به روش‌های مختلفی برای پاک کردن لکه رژ از روی لباس اشاره کرده و اطلاعات شما را در این زمینه افزایش می‌دهیم.

مایع ظرفشویی: با استفاده از چند قطره مایع و به کمک یک پارچه تمیز، لکه را با ضربات نرم تمیز کرده و از پخش شدن بیشتر آن جلوگیری کنید.

اسپری مو: از اسپری مو حاوی الکل استفاده کرده و لکه را به کمک یک دستمال یا پارچه خشک تمیز کنید.

الکل ضد عفونی‌کننده: با استفاده از مقداری الکل یا مایع ضد عفونی بر روی لباس، می‌توان لکه رژ را پاک کرده و مانع از پخش بیشتر آن شد.

استون: با استفاده از استون و یک دستمال خشک، می‌توان لکه را مرطوب کرده و آن را به آهستگی تمیز کرد.

لیمو و جوش شیرین: پس از ترکیب کردن مقدار مساوی از لیمو و جوش شیرین، مخلوط خمیری شکل را بر روی لکه قرار داده و پس از نیم ساعت آن را شستشو دهید.

پاک کردم لکه رژ

پاک کردن لکه لاک ناخن با نوار چسب

لکه حاصل از لاک ناخن، باید به سرعت پاک و برطرف شود. یکی از راه‌های پاک کردن آن، استفاده از نوار چسب است. چسباندن نوار چسب و کشیدن آن مانند یک نوار مومی باعث کنده شدن لاک شده و آن را به راحتی پاک می‌کند.

پاک کردن لاک با استون

پس از آغشته کردن یک دستمال کاغذی به استون، آن را بر روی لباس فشار داده و لکه حاصل از لاک را به طور کامل پاک کنید. البته این روش برای پارچه‌های استات یا سلولز‌تری استات مناسب نبوده و باعث ذوب شدن لباس می‌شود.

پاک کردن لکه رنگ مو با جوش شیرین

پس از مخلوط کردن جوش شیرین با مایع ظرفشویی، ترکیب به دست آمده را بر روی لباس قرار داده و لکه رنگ مو را پاک کنید.

پاک کردن لکه رنگ مو

لکه رنگ مو به راحتی پاک نشده و برای از بین بردن آن می‌توان از الکل استفاده کرد. همچنین تربانتین یا مایع‌های سبک نیز می‌توانند به عنوان حلال مورد استفاده قرار گرفته و در از بین بردن لکه موثر باشند.

پاک کردن لکه لوسیون با گلیسیرین

چکاندن گلیسیرین بر روی لکه و شستشوی لباس با آب سرد و مایع ظرفشویی، در پاک کردن لکه حاصل از لوسیون موثر است.

پاک کردن لکه ضد آفتاب با گلیسیرین

برای پاک کردن این لکه از گلیسیرین و مایع ظرفشویی استفاده کرده و سپس لباس خود را با آب گرم شستشو دهید.

دیگر روش‌های موثر برای پاک کردن لوازم آرایش از روی لباس

سایر روش‌های پاک کردن لوازم آرایش روی لباس

در ادامه به سایر روش‌های موثر برای پاک کردن لوازم آرایش از روی لباس اشاره کرده و اطلاعات شما را در این زمینه تکمیل می‌کنیم.

خمیر دندان

با استفاده از خمیر دندان می‌توان لکه‌های لوازم آرایشی مثل رژ را از بین برده و لباس را به طور کامل تمیز کرد.

تکه‌های یخ

یخ بر خلاف آب گرم از پخش شدن لکه جلوگیری کرده و برای از بین بردن لکه بسیار موثر است.

آب و صابون

ترکیب آب و صابون نیز بسیار موثر بوده و به پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی لباس کمک زیادی می‌کند. بدین منظور از مقداری آب سرد استفاده کرده و صابون را بر روی لکه بکشید. سپس با استفاده از دستمال، لکه را به طور کامل پاک کرده و از پخش شدن آن در بخش‌های دیگر لباس جلوگیری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را برای پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی لباس راهنمایی کرده و نکات مهم حذف جای آن‌ها را بررسی کردیم. در پایان پیشنهاد می‌کنیم از روش درستی برای پاک کردن لوازم آرایش کمک گرفته و تا حد امکان از آب سرد یا ولرم برای شستشوی لباس استفاده کنید. ایندوفرم به عنوان یکی از بهترین فروشگاه‌های مانتو اداری و فرم، انتخاب مناسبی برای خرید لباس بوده و در تلاش است تا رضایت حداکثری مشتریان خود را جلب کند.

 

جدیدترین مدل مانتو فرم

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید