خیلی از خانم‌ها قبل از یک مصاحبه کاری مدت زیادی را در کمد لباس صرف پیدا کردن مناسب‌ترین گزینه‌ها می‌کنند. با اینکه واقعاً این کار لازم نیست، اما آن‌ها به خوبی می‌دانند که لباس چیزهای زیادی راجع به شخصیت آن‌ها می‌گوید. ایجاد استایل شخصی و ست کردن لباس زنانه به‌خصوص در محیط‌های کاری و اداری با توجه کردن به یک سری زاهکارهای ساده امکان‌پذیر می‌شود.

اگر می‌خواهید با مهمترین نکات و ترفندهای ست کردن لباس زنانه آشنا بشوید، برای ایده گرفتن این مطلب از ایندوفرم را دنبال کنید.

 

اهمیت ست کردن لباس زنانه اداری

خانم‌ها در محیط‌های کاری و شرکتی معمولاً مانتو شلوار فرم می‌پوشند که بر اساس ویژگی‌ها و هویت تصویری سازمان طراحی یا انتخاب می‌شود. با این حساب به نظر می‌رسد ست کردن لباس زنانه در شرکت و محل کار با محدودیت در انتخاب بعضی آیتم‌های اصلی، یعنی مانتو، شلوار و احیاناً مقنعه همراه است.

اما این درست همان جایی است که استایل و ست کردن معنی پیدا می‌کند. از انتخاب سایز لباس گرفته تا اکسسوری‌ها،‌ کفش، کیف و سبک آرایش تأثیری غیرقابل انکار روی شخصیت و استایل خانم‌ها در محیط کار دارد. قرار نیست مانتو فرم ادرای یا یونیفورم بانوان جلوی دیده شدن ویژگی‌های فردی آن‌ها را بگیرد. این لباس به سادگی باعث تمایز بین همکاران و مشتریان یا ارباب رجوع می‌شود.

 

نکات و ترفندهای ست کردن لباس زنانه در محیط کار

ست کردن لباس زنانه و توجه به جزئیات ظاهری و پوشش به شما امکان می‌دهد در حالی که لباس رسمی و اداری به تن دارید، شخصیت متمایز خود را حفظ کرده و با اعتماد به نفس و راحتی بیشتر بهترین عمل‌کرد کاری خود را داشته باشید. در ادامه این مطلب از ایندوفرم، نکات و ترفندهای ست کردن لباس زنانه در محیط کار را مرور می‌کنید.

ست کردن مانتو فرم اداری

در انتخاب آیتم‌ها راحت باشید

قبل از هر چیز بهتر است این تصور را کنار بگذارید که مانتو فرم اداری لباسی است که در آن باید شخصیت واقعی خود را پنهان کنید. احتمالاً تنها دلیل استخدام یا کار کردن شما در شرکت، اداره، یا مؤسسه همین شخصیت واقعی باشد.

کافی است نگاهی به دور و بر بیاندازید تا با جمله‌های انگیزشی و تبلیغاتی مثل «بهترین خودت باش» یا «چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد» مواجه بشوید. در اینجا هدف تکرار این جملات تبلیغاتی نیست، اما به هر حال پیامی در آن‌ها وجود دارد که خیلی هم به ست کردن لباس زنانه بی‌ارتباط نیست.

راحت بودن خیلی ساده به این معنی است که اگر دوست دارید در محیط کاری کفش پاشنه‌دار بپوشید، بپوشید. اگر یک رنگ یا سبک خاص آرایش دوست دارید، از همان استفاده کنید. می‌توانید از هر آیتم یا اکسسوری که فکر می‌کنید بر بهبود روحیه و حس‌وحال شما تأثیر دارد استفاده کنید تا عمل‌کرد بهتری داشته باشید.

 

به کیفیت اهمیت بدهید

خانم‌های شاغل حتماً خیلی بهتر از دیگران با جزئیات دخل و خرج آشنایی دارند. در خیلی از موقعیت‌ها ممکن است استفاده از گزینه‌های دم دستی و ارزان‌قیمت کارگشا باشد و نیازی به صرف مبلغ بیشتر نباشد. اما متأسفانه یا خوشخبتانه، محیط کار یکی از این موقعیت‌ها نیست.

از مانتو فرم اداری گرفته تا هر اکسسوری یا کیف و کفشی که در محیط کار استفاده می‌کنید لازم است با دقت انتخاب بشود و کیفیت بالایی در جنس و دوخت و طراحی داشته باشد. ساعت‌های کاری طولانی هستند و در هفته پنج یا شش روز این لباس‌ و اکسسوری‌ها را قرار است بپوشید. کیفیت بالای محصولات به شما امکان می‌دهند بدون نگرانی از فرسودگی سریع یا از ریخت افتادن هر روز از آن‌ها استفاده کنید.

 

اندازه بودن لباس

بعضی از خانم‌های شاغل در محیط کاری فعالیت بدنی بیشتری دارند که برای راحت بودن در حین انجام آن، به لباس‌هایی آزادتر نیاز دارند. در بسیاری از موارد که خانم‌ها مشاغل به اصطلاح دفتری و پشت میز نشینی دارند پوشیدن لباس‌های سایز مناسب که نه تنگ باشند نه گشاد، نه افتاده باشند و نه کوتاه اهمیت زیادی دارد.

بهترین راه برای اطمینان از اندازه مناسب البته دوخت اختصاصی توسط خیاط است که در بسیاری از موارد امکان آن ممکن است وجود نداشته باشد. نیازی به گفتن نیست که همه خانم‌ها به خوبی سایز و اندازه لباس خود را می‌شناسند و می‌توانند لباسی انتخاب کنند که در آن راحتی و اعتماد به نفس بالایی داشته باشند.

 

کفش جلوباز و صندل نپوشید

یکی از بدترین آیتم‌هایی که ممکن است خانم‌ها در محیط کاری و دفتری برای کفش انتخاب کنند صندل یا کفش‌هایی است که انگشتان پا در آن‌ها معلوم است. بهتر است این کفش‌ها برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها، سفر و کنار دریا و رودخانه و مواردی مانند این کنار گذاشته بشوند.

کفش‌های مناسب خانم‌ها در شرکت و اداره بیشتر کفش‌های شبه رسمی یا روزمره مثل لوفر و دربی، کفش‌های پاشنه‌تخت، یا کفش‌های رسمی‌تر مثل آکسفورد هستند. حتی پوشیدن اسنیکر و کتانی زیر مانتو شلوار فرم اداری با اینکه خیلی بی‌ربط است، نسبت به صندل و کفش‌های جلوباز بهتر است.

 

آرایش متعادل

یکی از نکات مهم استایل کاری خانم‌ها که شاید خیلی ربطی به ست کردن لباس زنانه نداشته باشد، آرایش است. آرایش غلیظ در محیط کاری باعث می‌شود تمرکز افراد روی جنبه‌های شخصیت حرفه‌ای و کاری شما کم بشود. یعنی خیلی ساده شما را جدی نگیرند. احتمالاً این آخرین هدفی باشد که خانم‌ها از آرایش کردن و رسیدن به ظاهر خود در دفتر یا شرکت دنبال آن باشند.

اگر با یک رنگ برجسته و به اصطلاح جیغ برای آرایش راحت‌تر هستید، البته می‌توانید از آن استفاده کنید. اما لازم است آن را با آرایش بخش‌های دیگر صورت متعادل کنید. این کار باعث می‌شود همزمان که احساس راحتی و اعتماد به نفس دارید، حرفه‌ای به نظر آمده و با مشکلات گوناگون احتمالی درگیری نداشته باشید.

 

همزمان از چندین اکسسوری استفاده نکنید

تا اینجا حتماً متوجه شده‌اید که یکی از فرمول‌های اصلی در ست کردن لباس زنانه در محیط اداری و کاری، حفظ تعادل است. در مورد اکسسوری قضیه به همین سادگی است. البته بعید است هیچ خانم شاغلی با ۱۲ قطعه النگوی طلای براق در محیط کاری ظاهر بشود، نیست؟ در هنگام انتخاب اکسسوری زنانه برای محیط کار گزینه‌های کلاسیک و ساده اولویت دارند. درباره  موضوع ست کردن اکسسوری با مانتو اداری بیشتر بخوانید؛ کلیک کنید.

 

به رنگ‌ها فکر کنید

از کیف و کفش گرفته تا ساعت و به‌خصوص آرایش با انتخاب رنگ سر و کار دارد. در انتخاب رنگ می‌توانید کاملاً آزادانه عمل کنید، اما لازم است این کار را با توجه به پیام ضمنی آن‌ها انجام بدهید. ممکن است همان رنگ جیغی که دوست دارید به سادگی به دیگران این پیام را منتقل کند که فردی تخطی‌گر هستید.

رنگ مانتو شلوار فرم اداری به عنوان رنگ پایه در ست کردن لباس زنانه در محیط کاری عمل می‌کند. خانم‌های شاغل البته می‌توانند از رنگ‌های متضاد، و رنگ‌های تکمیل‌کننده در کنار رنگ مانتو شلوار استفاده کنند. در نهایت اما موضوع مهم رسیدن به نوعی تعادل در استایل و ظاهر است که دیگران را جذب کند. همچنین مقاله ما درباره انتخاب بهترین رنگ مانتو فرم در فصل های مختلف را مشاهده فرمایید.

 

خیلی مطابق مد نباشید

حتی خانم‌هایی که در دفاتر طراحی لباس و صنعت مد و فشن کار می‌کنند، سعی نمی‌کنند جدیدترین لباس‌ها و اکسسوری‌های مد را در محیط کاری به نمایش بگذارند. همان‌طور که پیشتر اشاره شد، در مجموع ست کردن لباس زنانه در محیط کار با انتخاب آیتم‌های کلاسیک و رسمی تعریف می‌شود.

فرقی نمی‌کند در یک شرکت هواپیمایی خصوصی مشغول به کار باشید یا یک دفتر خدمات عمومی، لباس‌های کلاسیک و رسمی باعث می‌شوند شخصیت حرفه‌ای و کاری شما در مرکز توجه قرار بگیرد. آیتم‌های مد به سرعت داغ شده و به همان سرعت هم کهنه می‌شوند در حالی که آیتم‌های کلاسیک و جاافتاده همیشه جذاب هستند.

 

هماهنگی با محیط

در نهایت هر شرکت و سازمانی فرهنگ داخلی خاصی دارد که خانم‌های شاغل به سرعت آن را شناسایی می‌کنند. لباس کارکنان در بعضی از شرکت‌ها و محیط‌های کاری بیشتر رسمی است در حالی که در بعضی دیگر، بیشتر راحت و روزانه انتخاب می‌شود.

پوشیدن آیتم‌ها و اکسسوری‌ها یا استفاده از آرایشی که نسبتی با محیط و افراد دیگر برقرار نمی‌کند ربطی به ست کردن لباس زنانه در محیط کاری ندارد. این کار بیشتر باعث منزوی شدن بانوان در دفتر یا محیط کار می‌شود و مستقیماً بازدهی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از ایندو، تولیدکننده انواع لباس فرم اداری زنانه و مردانه، مهم‌ترین نکات و ترفندهای ست کردن لباس زنانه معرفی و مرور شد. روش‌های متفاوتی برای ست کردن لباس و ایجاد تعادل بین لباس‌ها، کفش و اکسسوری وجود دارد که در بخش‌های مختلف این مطلب به بعضی از آن‌ها اشاره شد. هدف از ست کردن لباس در محیط کاری به سادگی برقراری ارتباط و هماهنگی بین استایل و عناصر شخصی با فرهنگ جمعی و محیطی است.

ایندو یکی از برندهای معتبر طراحی و تولید مانتو فرم اداری است که با بیشتر از ۱۰ سال سابقه حالا به یک برند پوشاک عمومی تبدیل شده است .طراحی لباس‌های ایندو با توجه به نیازهای خانم‌ها و آقایان شاغل انجام می‌شود. در طراحی و تولید این لباس‌ها کیفیت بالای مواد اولیه و طراحی و دوخت در مرکز توجه قرار دارد.

 در فروشگاه اینترنتی ایندو انواع مانتو شلوار اداری با بالاترین کیفیت از مرغوب‌ترین الیاف و پارچه‌ها با طراحی استاندارد و رضایت‌بخش ارائه می‌شود. در بخش محصولات فروشگاه ایندو می‌توانید در کنار انواع گوناگون مانتو فرم اداری، محصولات مزونی را هم مشاهده و خریداری کنید. همچنین در بخش پوشاک اداری آقایان انواع کت و شلوار مردانه با کیفیت پارچه و دوخت در دسترس خریداران قرار دارد.

 

طراحی مانتو فرم اداری

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید