شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد خوش­پوش، از طرفداران مانتو و عبای عربی باشید. این سبک پوشش، اخیرا مورد توجه تعداد بی­شماری قرار گرفته است و تقاضا برای آن، روز به روز افزایش می­یابد. همان­طور که می­دانید؛ مدل­های مانتو و عبای عربی، تنوع بی­نظیری دارد که این موضوع، می­تواند برای افراد با سلیقه­های مختلف، کارساز باشد.

مانتو و عبای عربی، از پوشش­های قدیمی است که در گذشته­های دور، در عربستان رواج داشته است؛ اما با گذر زمان و آشنایی بیشتر افراد مختلف با پوشش­های متنوع، مانتو و عبای عربی نیز مورد توجه مردم سراسر جهان واقع شده است. امروزه، کشورهای بی­شماری از این قبیل پوشش استفاده می­کنند و مردم نیز علاقه زیادی به آن پیدا کرده­اند.

برای آشنایی بیشتر با سبک­های مانتو و عبای عربی، با گروه ایندو فرم همراه باشید.

 

مانتو و عبای عربی

عبا چیست؟ پوشش­های مختلفی وجود دارند که زیرمجموعه عبا قرار می­گیرند اما به طور کلی، عبا شامل لباس­هایی می­شود که بلند و گشاد هستند و همچنین آستین­های بزرگی دارند. این لباس معمولا به عنوان پوششی بر روی لباس اصلی، مورد استفاده قرار می­گیرد. برخلاف تصور عموم مردم که عبا را فقط با رنگ مشکی می­شناسند؛ باید بدانید که این مدل لباس، در رنگ­های متنوعی ارائه می­شود.

این پوشش اغلب توسط زنان عرب در سراسر جهان استفاده می­شود اما امروزه، مورد توجه بسیاری از بانوان ایرانی نیز قرار گرفته است. سبک­های مانتو و عبای عربی در ایران، تنوع گسترده­ای دارند که انتخاب را برای افراد با سلیقه­های مختلف، آسان می­کند.

توجه داشته باشید که تصوری که از عباهای قدیمی وجود دارند؛ برای جهان مد کنونی، تطابق نخواهد داشت؛ زیرا با توجه به تغییرات گسترده در حوزه مد و فشن و همچنین ورود افراد خلاق به این عرصه، عبا در مدل­های مختلفی طراحی و تولید می­شود.

این موضوع سبب شده است که عصر کنونی نیز بتواند از این لباس قدیمی به نحوی استفاده کند که از طرفی مطابق با ارزش­های روز باشد و از طرف دیگر، سنت­های نیاکان را حفظ کند.

 

مدل مانتو عربی

 

پارچه مورد استفاده در تولید مانتو و عبای عربی

پارچه­های مختلفی در دوخت و تولید عبا مورد استفاده قرار می­گیرند که با توجه به سلیقه مشتری، متنوع هستند. برخی افراد ترجیح می­دهند که در دوخت عبا آنها، از پارچه­های ژاپنی استفاده شود؛ این موضوع برای تولید بسیاری از عبا و مانتوهای عربی، صدق می­کند.

توجه داشته باشید که با توجه تنوع سبک مانتو و عبای عربی، از پارچه­های مختلف در تولید و دوخت آنها استفاده می­شود تا سایقه­های گوناگون را پوشش دهد. پارچه­های براق و حریر، در عبا و مانتوهای عربی بسیاری مورد استفاده قرار می­گیرند و در رده پرطرفدارترین­ها، قرار دارند. بنت­الدیره، فطومه و کنکن، در صدر این لیست قرار دارند و در دوخت تعداد زیادی از این لباس­ها، استفاده می­شوند.

 

مدل های مانتو و عبای عربی

با توجه به راحتی و در عین حال، شیک بودن این مدل پوشش، مانتو و عبای عربی مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. از این رو، طراحان مختلف دست به تولید و دوخت سبک­های مانتو و عبای عربی جدیدی زده­اند تا بتوان از این لباس در محیط­های گوناگون، استفاده کرد.

عبای عربی ساده

مدل­های مختلفی از این مانتو عربی در بازار وجود دارند که در رنگ­ها و سبک­های گوناگون، عرضه شده­اند. اگر به دنبال پوششی ساده و زیبا برای خریدهای روزمره خود هستید؛ می­توانید استفاده از عبای عربی را در لیست خرید خود قرار دهید. این پوشش مناسب، به راحتی با شالی ساده هماهنگ می­شود و شما می­توانید استایلی شیک برای خود درست کنید.

همچنین مانتو و عبای عربی ساده، در دورهمی­های دوستانه نیز مورد استفاده قرار می­گیرد و افراد زیادی، تمایل به پوشیدن این استایل در قرار ملاقات­های تابستانه خود دارند.

عبای عربی مجلسی

برای افراد محجبه بی­شمار، پیدا کردن پوشش مناسب برای مجلس­های رسمی مانند عروسی، کار دشواری به شمار می­رود. اما با توجه به تنوع زیاد مدل­های مانتو و عبای عربی، این کار سخت، تبدیل به تصمیمی آسان شده است. عباهای مجلسی، با رنگ­های شاد و متنوع، تبدیل به انتخابی مناسب برای افراد شده­ است.

توجه داشته باشید که این پوشش، مورد توجه افراد زیادی قرار می­گیرد و فقط مختص به افراد محجبه نیست؛ بلکه تعداد زیادی از بانوان، این مدل لباس را برای مراسم­ و مجلس­های مختلف، استفاده می­کنند.

استایل های گوناگون با مانتو و عبای عربی

همانطور که گفته شد؛ در محیط­های زیادی می­توان از عبای عربی استفاده کرد. شاید تصور کنید که این مانتو به علت گشاد بودن، تاثیری منفی در استایل شما می­گذارد اما توجه داشته باشید که هیچ یک از سبک­های مانتو و عبای عربی، این نتیجه را برای شما نخواهند داشت.

ملاقات­های دوستانه، مسافرت­های تابستانی و خریدهای روزمره، از پرطرفدارترین محیط­هایی هستند که افراد برای پوشیدن عبا و مانتو عربی، انتخاب می­کنند اما همانطور که ذکر شد؛ شما می­توانید از این پوشش در مراسم­های رسمی نیز استفاده کنید.

توجه داشته باشید که بانوان زیادی از مانتو عربی، در مکان­های اداری نیز استفاده می­کنند. عبای ساده و بلند، به راحتی با مقنعه هماهنگ می­شود و انتخابی مناسب برای پوشش ادارات و شرکت­ها به شمار می­رود.

برای بازدید از مدل های مختلف مانتو اداری، از این صفحه نیز بازدید کنید.

مانتو و عبای عربی

ویژگی های مانتو و عبای عربی

مانتو و عبای عربی ابتدا به عنوان پوششی متناسب با هوای گرم و خشک صحراهای عربستان، طراحی شده است؛ از این رو پارچه­های خنک برای دوخت این لباس استفاده می­شوند که این پوشش را به انتخابی برای فصول گرم نظیر بهار و تابستان، تبدیل می­کند.

البته باید بدانید که شما می­توانید مدل­های مانتو و عبای عربی زیادی را پیدا کنید که مخصوص هوای سرد طراحی شده­اند اما استفاده اصلی این پوشش، مربوط به فصول گرم است.

در قدیم، طراحی و دوخت عبای عربی، از مدل خاصی پیروی نمی­کرد؛ اما امروزه، الگوهای متنوعی در تولید این لباس­ها مورد استفاده قرار می­گیرند اما بتوان انواع مختلفی از این پوشش را به بازار عرضه کرد.

 

برای خرید مانتو و عبای عربی، به نکات زیر توجه کنید

همانطور که گفته شد؛ عبای عربی، پوششی قدیمی است که استفاده اولیه از آن مربوط به گذشته­های دور، در کنار رودهای بین­النهرین و صحرهای گرم عربستان است. امروزه، سبک­های مانتو و عبای عربی تا جایی تنوع پیدا کرده­اند که کمتر کسی را می­توان دید که عبای عربی دلخواه خود را پیدا نکند.

اما این تنوع گسترده، از طرفی به کمک افراد با سلیقه­های مختلف آمده است و از طرف دیگر، احتمال انتخاب اشتباه را افزایش می­دهد. از این رو در ادامه، به نکات مهمی که باید در خرید مانتو و عبای عربی، مورد توجه قرار بگیرند؛ اشاره می­کنیم:

 

استایل با عبای عربی

 

قد و اندازه عبا

برای خرید عبای مناسب، باید توجه داشته باشید که در انتخاب قد و اندازه این لباس، دقت زیادی به خرج دهید. به طور کلی، عبای عربی پوششی بلند و گشاد است؛ اما شما باید لباس مناسب با قد و وزن خود را انتخاب کنید تا بتوانید استایلی زیبا و خوش­پوش داشته باشید.

طرح، رنگ و جنس پارچه عبا

دانستیم که امروزه، پارچه­های رنگی با طرح­های مختلف در تولید این پوشش مورد استفاده قرار می­گیرند که این موضوع، سبب شده است تا بتوانیم انواع مختلفی از مدل­های مانتو و عبای عربی داشته باشیم. از این رو شما می­توانید با توجه به سبک پوشش خود، بهترین تصمیم را بگیرید.

توجه داشته باشید که در انتخاب پارچه، باید به محیطی که قرار است این لباس را در آن بپوشید نیز توجه کنید. مانتو و عبای عربی مجلسی و ساده، تنها بخشی از تنوع گسترده این پوشش زیبا را تشکیل می­دهند که در هر یک از آنها، از پارچه­هایی با طرح، رنگ و جنس مناسب، استفاده شده است.

 

قیمت مانتو و عبای عربی

با توجه به تنوع گسترده سبک­های مانتو و عبای عربی، شایسته است بدانید که این پوشش در انواع مختلفی ارائه می­شود که هر یک از آنها، قیمت مخصوص خود را دارند.

عوامل مختلفی بر این قیمت تاثیر می­گذارند که مهم­ترین آنها، مدل و جنس پارچه­ای است که در تولید و دوخت عبا مورد استفاده قرار می­گیرد. باید بدانید که این مدل لباس، با مارک­های مختلف پارچه دوخته می­شود تا پاسخگو نیاز تمامی سلیقه­ها باشد. از طرفی، خواست و علاقه مشتری نیز می­تواند بر مدل پارچه­ای که استفاده می­شود؛ تاثیر بگذارد.

همچنین برخی از افراد تمایل دارند که عباهای تزئین شده استفاده کنند. این مدل لباس، معمولا به صورت دست­دوز تزئین می­شود که این موضوع، تاثیر زیادی بر قیمت کالا می­گذارد. از طرفی، عباهای ساده، مجلسی و اداری، هر یک با توجه به مدل و سبک دوخت خود، قیمت­های متنوعی دارند.

 

خرید مانتو و عبای عربی

با مدل­های مانتو و عبای عربی آشنا شدیم و دانستیم که این پوشش زیبا، از گذشته­های دور به عصر کنونی راه یافته است و اکنون یکی از پرطرفدارترین لباس­های تابستانه، به شمار می­رود.

باید توجه داشته باشید که برای خرید بهترین مانتو و عبای عربی، موارد گوناگونی هستند که باید مورد بررسی قرار بگیرند تا شما بتوانید عبای متناسب با استایل خود را انتخاب و خریداری نمایید. البته شما می­توانید این لباس را به راحتی از فروشگاه­های آنلاین نیز تهیه کنید؛ زیرا سبک­های مانتو و عبای عربی، به علت سبک دوخت و طراحی خاصی که دارند؛ چالش زیادی برای خریداران آنلاین ایجاد نمی­کنند و شما می­توانید به سادگی، بهترین عبای عربی را برای خود تهیه کنید.

 

طراحی مانتو اداری اختصاصی

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید