indo-logo
خانه/وبلاگ/
نحوه اندازه گیری مانتو فرم

نحوه اندازه گیری مانتو فرم

چطور مانتو فرم را به درستی اندازه بگیریم
تعداد بازدید :300
تعداد دیدگاه :1
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۱/۵, ۱۸:۲۹

تا به حال به مانتو فرم کارمندان یا معلمان دقت کرده‌اید؟ برای فردی خیلی بلند و دیگری خیلی کوتاه است. در این میان تک و توکی از کارمندان را می‌بینید که مرتب و آراسته بوده و لباس فرم اداری شان درست به اندازه و سایز آن‌هاست. اگر از آن اکثریت دلیل این بی توجهی به لباسشان را بپرسید قطعا جوابشان یکی بوده و دلیلشان کم اهمیت بودن یونیفرم اداری است. شاید خود شما نیز جزء این گروه باشید! هستید؟ اگر بله، که باید بگوییم سخت در اشتباهید.

شرط زیبا و مرتب بودن آن هم در جامعه، داشتن لباس فرمی زیبا با دوختی عالی و از همه مهم‌تر سایز تنتان است. مانتو فرم شما باید به اندازه باشد. نه زیادی تنگ و نه زیادی گشاد. برای رسیدن به این وضعیت باید حتما از اصولی پیروی کنید که از اصول اولیه اغلب خیاطان ماهر است. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم چطور می‌توان مانتو فرمی اندازه و مناسب اندام خود داشته باشیم، تا پایان همراه ما بمانید.


جهت سفارش اینترنتی مانتو فرم اداری بر روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید اینترنتی مانتو فرم


مانتو فرم مناسب چه تاثیری در روند کار ما خواهد داشت؟

تصور کنید با شلواری سه سایز کوچک‌تر و پیراهن یا مانتویی دو سایز بزرگ‌تر از خود نشسته‌اید آنهم در کجا؟ محل کارتان. حتی تصورش نیز خنده‌دار است. البته در نگاه اول شاید جالب به نظر برسد ولی وقتی به مساله از بعد حرفه‌ای نگاه کنیم تصورش وحشتناک می‌شود. محل کار جاییست که حداقل ۷ ساعت در روز را آنجا به سر برده و ممکن است با آدم‌های مختلفی روبه رو شویم. پوشیدن لباس فرمی راحت و بی‌دردسر اصلی‌ترین نکته است که باید رعایت شود.

هیچ می‌دانستید در بعضی ادارات یا شرکت‌ها داشتن لباس فرم مناسب یک قانون است که در صورت رعایت نکردن ممکن است فرد کارش را از دست بدهد؟! بله این عین واقعیت بوده و در بسیاری از کشورها اجرا می‌شود. همین قوانین سفت و سخت باعث شدند تا حتی انجمن‌ها و تشکلاتی در زمینه آزاد شدن لباس فرم در بعضی کشورها شکل بگیرند.

علاوه بر مهم بودن اندازه و سایز لباس فرم،  این لباس در ارتقاء جایگاه محلی که در آن کار می‌کنیم موثر است. فرقی ندارد اداره دولتی باشد یا یک شرکت خصوصی، به هر حال ما جزئی از نیروی خدمات آن مکان هستیم که رفتارمان بر پیشبرد و پیشرفت کار آن مرکز تاثیر می‌گذارد. وقتی روزانه به طور مکرر قشرهای مختلفی از افراد عادی گرفته تا گروه‌های عالی رتبه به این محل رفت و آمد می‌کنند لباس ما و سایر نیروهای شاغل به بهتر یا بدتر شناخته‌شدن محل کارمان کمک می‌کند. بسیاری این نکته را با نام برند سازی شناخته و بر آن تاکید زیادی دارند. پس لباس مناسب نه تنها موجب ایجاد حس راحتی ما در ساعت‌های اداری می‌شود بلکه به شناخته شدن محل کارمان نیز کمک شایانی خواهد کرد.

مانتو اداری

چطور مانتو فرم را به درستی اندازه بگیریم؟

بعضی از ما پوشیدن لباس‌های یکنواخت را چیزی به جز یک زندگی کسالت آور و عذاب دهنده نمی‌دانیم. تصور اینکه مانتو و شلواری همرنگ و با یک جنس به تن داشته و ساعت‌ها در آن کار کنیم سخت است؛ در عین حال گروهی نیز معتقدیم باید لباس‌های مشابه اداری را در سایزهای بزرگ‌تر به تن داشته باشیم تا شرایط کار را برای ما راحت‌تر کند. اما باید اذعان داشت که هر دو این عقاید کاملا غیر حرفه‌ای و اشتباه است. داشتن ظاهری حرفه‌ای در گرو درست پوشیدن است نه هر چیزی را پوشیدن و یکی از اصول آن لباس اندازه و مناسب است.

بسیاری از ما تصور می‌کنیم سایز خود را دانسته و بر همین اساس مانتو فرم را انتخاب می‌کنیم؛ درحالیکه همیشه جوابگو نیست. گاهی برای یکنواخت بودن در محیط کار با همکاران خود و همینطور زیبا به نظر رسیدن باید حتما اندازه‌های دقیق خود را بگیریم. انقدر از کمی بزرگ‌تر بودن لباس خود نترسید. چراکه نه، چه کسی دلش نمی‌خواهد در لباسی راحت و گشاد نشسته و کارهایش را سر و سامان دهد. بهتر این است که در هنگام دوختن مانتو و شلوار خود از شلواری که کمی در قسمت‌های ران و کمر گشادتر است استفاده کنید تا فرصت راحت بودن را به این بخش‌ها از بدن خود دهید.

 

تناسب در مانتو فرم با رعایت دستورالعمل های زیر

اندازه‌گیری یقه مانتو فرم

فرقی ندارد خودتان اندازه‌های مانتو اداری را می‌گیرید یا یک خیاط اما اگر در زمینه خیاطی حرفه‌ای نیستید توصیه می‌کنیم تا حتما از فردی خیاط کمک بخواهید. برای این کار بهتر است دور تا دور گردن را اندازه گرفت و نوار سانتی متر را به اندازه کافی محکم بکشید و تنها به حدی که در نفس کشیدن و برگرداندن سرتان مشکل ایجاد نشود فضای خالی به نوار دهید. یک روش دیگر نیز وجود داشته و آن اندازه‌گیری یقه یکی از پیراهن‌هایتان است. پیراهن خود را در سطحی صاف پهن کرده و یقه آن را اندازه بگیرید. نکته اینجاست که باید یقه پیراهنی را الگو قرار دهید که در آن حس راحتی دارید.

اندازه گیری قفسه سینه/نیم تنه مانتو فرم

برای گرفتن اندازه این بخش باید حتما در خالت ایستاده قرار گرفته، دست‌ها را موازی با کتف باز کرده تا خیاط با آوردن نوار اندازه گیری از پشت و رد کردن آن از زیر بغل تا قسمت جلویی سینه را اندازه بگیرد.

اندازه گیری کمر مانتو فرم

جایی که معمولا شلوار خود را می‌بندید کجاست؟ دور کمر را دقیقا در این قسمت اندازه بگیرید. از پشت کمر شروع کرد تا روی ناف خود را با نوار اندازه گرفته و یادداشت کنید.

اندازه گیری دور باسن مانتو فرم

برای این کار درحالیکه ایستاده و پاها کنار هم جفت شده‌اند باید دور باسن را اندازه بگیرید. حواستان باشد که این قسمت را سفت و محکم نبندید. حتما باید کمی آن را شل گرفته و اندازه را ثبت کرد.

اندازه گیری دامن مانتو فرم

برای اندازه گیری دامن مانتو باید بعضی قوانین را رعایت کنید از جمله اینکه در محل کار شما تا چه اندازه از دامن مانتو معوق و پسندیده است. پس بلندی این قسمت از مانتو بستگی به خود شما و محل کارتان دارد. گروهی از خانم‌ها مانتوی تا روی زانو، گروهی تا کمی بالای زانو و بخشی از آن‌ها مانتو خیلی بلند را می‌پسندند.

اندازه گیری درز داخلی شلوار مانتو فرم

برای اندازه گیری این بخش کافیست از روی شکاف تا کف پای شلوار را اندازه بگیرید. یک روش خوب استفاده از شلواریست که در آن حس راحتی دارید. این شلوار را در یک مکان صاف پهن کرده و قسمت های درز داخلی آن را اندازه بگیرید. به همین راحتی.

اندازه گیری آستین مانتو فرم

برای این بخش باید یک بار بازو را به صورت صاف و در یک مرحله با خم کردن آن به حالت ۹۰ درجه اندازه اش گرفت. اگر به نحوه اندازه گیری خیاط‎ها دقت کرده باشید می‌بینید که یک بار ک بازو را و در یک مرحله نیز دور بازو، آرنج و تا مچ را اندازه می‌گیرند. طول آستین باید به حدی باشد که فقط استخوان آرنج بیرون بوده و بقیه داخل قرار بگیرند. البته این مورد برای دوخت مانتو فرم در ایران بیشتر به کار می‌رود.

 مانتو اداری ایندو

سایزهای خیلی بزرگ مانتو فرم اداری را انتخاب نکنید

باورتان می‌شود که بعضی افراد از آستین‌های متعادل مانتو یونیفرم اداری خود ایراد گرفته و آن را بلند تصور می‌کنند! این اصلا شوخی نیست. تصور کنید فردی را که مانتو فرمی بزرگ با آستین‌های گشاد و بلند پوشیده. شما را یاد مومیایی می‌اندازد که راهش را گم کرده. آستین‌های بزرگ و نزار که با هر خم شدن شانه‌ها یا تکان بازوها انگار که از یک ارتفاع بلند سقوط می‌کنند و در فضا معلق می‌شوند. بسیاری از طراحان لباس به اینگونه دوخت‌ها دوخت مومیایی می‌گویند.

اندازه‌گیری درست زمانی اتفاق می‌افتد که همه چیز دقیقا در سایز و اندازه شما باشد نه بیشتر و نه کم تر. مانتو فرمی که تنه نامتعادلی داشته و یا آستین‌های بسیار بزرگ دارد نه تنها چهره‌ای رسمی به شما نخواهد داد بلکه این حس را در مخاطب ایجاد می‌کند که فردی بی توجه به کار و مسوولیت خود هستید.

نحوه اندازه گیری مانتو اداری

از راهنماهای اندازه‌گیری مانتو اداری استفاده کنید

خیلی از ما در اندازه گیری مانتو اداری خود حساس بوده و تصور می‌کنیم سخت‌ترین کار ممکن اندازه‌گیری درست است. به همین خاطر معمولا باید از کسی که در این زمینه حرفه‌ای بوده و به قول معروف کارکشته است کمک گرفت. اما در کنار استفاده از افراد خبره می توان از بعضی جداول و منابع در این زمینه استفاده کرد. یکی از این جداول را در ادامه جهت آشنایی بیشتر شما با سایزهای معقول و متداول در لباس های فرم زنانه آورده‌ایم تا در زمان نیاز و ضرورت از آن استفاده کنید.

سایزهای معمول۶۸۱۰۱۲۱۴۱۶۱۸۲۰۲۲۲۴
 
 
 
XSSMLXL 
 
 
اندازه های مناسب 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
سینه(سانتی متر)۹۲۹۷۱۰۲۱۰۸۱۱۳۱۱۸۱۲۳۱۲۸۱۳۳۱۳۸
سایز شلوار، دامن و کاپشن شرکتی 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نیم تنه(سانتی متر)۸۲۸۷۹۲۹۷۱۰۲۱۰۷۱۱۲۱۱۷۱۲۲۱۲۷
کمر(سانتی متر)۶۵۷۰۷۵۸۰۸۵۹۰۹۹۱۰۴۱۰۹۱۱۴
باسن(سانتی متر)۹۲۹۷۰۱۲۱۰۷۱۱۲۱۱۷۱۲۲۱۲۷۱۳۲۱۳۷


با تغییر سایز خود برای انتخاب مانتو فرم چکار کنیم؟

بدون شک بسیاری از ما نسبت به ده سال پیش تغییرات زیادی کرده‌ایم. اشتباه نکنید منظور تغییرات ظاهری و عوض شدن سایز بدنمان است. خیلی‌ها چاق‌تر شده درحالیکه گروهی دیگر چاق بوده و امروز لاغر شده‌اند. همه این تغییرات در سایز و اندازه اعضای بدن روی نحوه لباس پوشیدن ما نیز تاثیر می‌گذارد. تصور کنید فردی که در زمان استخدام شدن سایز دیگری داشته و حالا بعد از گذشت چند سال لباس‌های آن سایز جوابگوی او نخواهند بود طبیعتا باید به فکر دوختن لباس‌هایی با سایز امروز خود باشد. خیلی از خانم‌ها در برابر این نکته مقاومت زیادی به خرج داده و نمی‌خواهند باور کنند که چاق‌تر شده و باید این یونیفرم‌ اداری تنگ را جایگزین نمایند. در واقع سختی کشیدن را ترجیح می‌دهند.

قبل از شروع به هر کاری باید این نکته را مد نظر قرار داده و یا حتی آویزه گوش خود کنید که تحت هر شرایطی جهت ارتقاء شغلی خود باید و حتما مانتو فرم خود را عوض کنید. این تعویض می‌تواند در سایز بوده یا حتی در زمینه تغییر رنگ و طرح باشد. پس حتما به این نکته دقت نمایید که لباس فرم شما باید در شرایط خاص عوض شود.

 

توجه به نکاتی مهم در خرید مانتو فرم با اندازه مناسب

قبل از خرید یا سفارش مانتو اداری خود باید نکاتی را رعایت کنید تا لباسی در اندازه و شان خود پیدا کنید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سایز دقیق مانتو فرم خود را بدانید

این نکته بسیار مهم است که سایز دقیق اندام خود را بدانید تا در زمان انتخاب مانتو ادای دچار مشکل نشوید. خواهش می‌کنیم تعارف با خود را کنار گذاشته و خود را گول نزنید. اگر چاق هستید بدون هیچگونه تعارفی کافیست لباسی در سایز خود انتخاب کرده و خود را از بند دردسرها و ناراحتی‌های بعدی حفظ کنید.

از پارچه‌ای مناسب برای مانتو اداری استفاده کنید

اگر کارفرمای شما اهل سخت گیری‌های بیش از حد نبوده و روی جنس پارچه تاکید زیادی ندارد خوب چه از این بهتر. به فرض که شما کمی چاق هستید. در این شرایط می‌توان با انتخاب پارچه‌ای با جنس ظریف و شل کمی خود را لاغرتر نشان دهید. پارچه‌هایی که ضخیم و خشک‌اند معمولا یک فرد لاغر را نیز چاق‌تر نشان می‌دهند؛ پس در انتخاب پارچه دقت زیادی داشته باشید.

سادگی را در انتخاب یونیفرم اداری رعایت کنید

حتی اگر جزء آن دسته افراد بوده که عاشق تجمل گرایی هستند توصیه می‌کنیم تا یک مانتو اداری مناسب را انتخاب کنید که در عین زیبایی ساده نیز باشند. این نکته را حتی در دوخت لباس باید در نظر گرفت. اغلب لباس‌های اداری دارای دوخت‌هایی منظم و در یک سایز معقول هستند. مانتوهای اداری اغلب به صورت کتی و بلند بوده که باید این دوخت و این سادگی در آن حفظ شود، مگر اینکه از طرف محیط کار به شما دستورالعمل استفاده از آرم با لوگوی شرکت بر روی مانتوتان داده شود.

اندازه‌های لباس اداری را تغییر دهید

یک مانتو اداری مناسب همانیست که دقیقا در سایز شما دوخته شده نه بیشتر و نه کم تر. برای اینکار باید هر چند وقت یکبار سایز خود را اندازه گرفته و در صورت تغییر آن مانتو و لباس اداری خود را نیز عوض کنید.

کلام آخر

برعکس تصوراتی که از لباس و مانتو فرم رفته و آن را دست کم می‌گیرید، این لباس در شناسایی هویت شما و محل کارتان حرف اول را می‌زند. با داشتن لباسی که در اندازه و سایزتان است حتی بیشتر از قبل حس مسئولیت خواهید داشت و ترجیح خواهید داد تا در بالابردن مرتبه خود بیشتر تلاش کنید. بله تاثیر لباس مناسب به حدی پنهان اما قویست که بسیاری از ما باور نخواهیم کرد. پس در انتخاب لباسی در سایز و اندازه خود حتما نکاتی که گفته شد را رعایت کنید.


مطالب مرتبط

loading