indo-logo
خانه/وبلاگ/
انتخاب پارچه مناسب برای مانتو فرم

انتخاب پارچه مناسب برای مانتو فرم

انتخاب پارچه مناسب برای مانتو فرم
تعداد بازدید :57
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۱/۵, ۱۸:۰۶

پارچه یونیفرم اداری 

پارچه خوب برای مانتو فرم اداری ام می خواهم، بهترین جنس در مغازه تان کدام است؟ دوام و کیفیتش چگونه است؟ چروک نمی شود؟ اغلب کسانی که به دنبال پارچه ای مناسب برای دوخت لباس اداری شان هستند این سوالات را در اولویت ذهنشان قرار می دهند. تا به حال به کارکنان یک محیط کاری دقت نموده اید؟! آنهایی که ظاهر آراسته تر دارند ناخودآگاه جذبتان خواهند کرد. زیبایی ظاهر تنها در صورت نیست، لباس و ظاهر بیرونی نیز در زیبایی شما تاثیری غیرقابل انکار دارد؛ که این زیبایی تحت تاثیر فاکتورهای زیادی از جمله پارچه است.

درباره پارچه یونیفرم اداری و انواع آن چه می دانید؟ در نیمه اول قرن بیستم تا اواسط دهه ۵۰ تمام کارکنان حتی برخلاف میلشان موظف به پوشیدن پیراهن و شلوار ۱۰۰ درصد پنبه ای بودند. می دانیم که پارچه های پنبه ای خالص و بدون هیچگونه ترکیبی، راحت به نظر می رسیدند اما با دوام نبودند. این پارچه ها به راحتی چروکیده شده و ظاهرشان را از دست می دادند. دهه ۱۹۶۰ نقطه عطف صنعت نساجی بود و این دوره انقلابی را در استفاده از پارچه های مناسب جهت دوخت یونیفرم های اداری ایجاد کرد. اینگونه بود که اجبار در استفاده از پارچه های بی کیفیت در لباس فرم از بین رفت.

بدون شک انتخاب پارچه مناسب برای یونیفرم، موجب عملکرد مثبت و بازدهی بالای یک فرد شاغل می شود. این مقاله نگاهی به تاثیر پارچه مناسب و فاکتورهای آن بر روند کار افراد شاغل دارد. با ما همراه باشید تا بیشتر در این باره بخواینم.

 


برای خرید اینترنتی مانتو اداری و مانتو فرم بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مانتو اداری

همچنین می توانید با کارشناسان ما در ایندو برای انتخاب لباس فرم در ارتباط باشید. شماره تلفن:

۳ – ۰۲۱۸۸۵۴۱۱۸۰


 

پارچه های لباس فرم را قبل از انتخاب بشناسید

پارچه مناسب مانتو اداری

آیا می دانستید یک پارچه مناسب به نوعی محافظی قدرتمند از لباستان در برابر آلودگی و باکتری محسوب می شود؟ بله انتخاب درست و عاقلانه پارچه لباس فرمتان به نوعی هدر ندادن پولتان نیز به حساب می آید.

در همان روزها از دهه ۱۹۶۰ با جایگزینی الیاف جدید و اصلاح شده به جای پنبه خالص، لباس های با دوام و البته با کیفیت بالا خود را در صنعت مد و فشن جا دادند. دیگر کارکنان مشاغل مختلف نیز دیگر مجبور به تحمل لباس هایی با پارچه های ناسازگار نبودند.

دو نمونه از پارچه هایی که در آن دوران رواج یافتند، ریون و پارچه های نایلونی بودند که به دلیل مقاومت و استحکامشان در برابر سایش مورد توجه قرار گرفتند. راحت بودن در کت و شلوار یا مانتو اداری را هیچگاه نادیده نگیرید.

اگر کارفرما هستید حتما در انتخاب یونیفرم برای کارکنانتان به این مورد توجه داشته باشید یا اگر شاغل بوده و خودتان وظیفه تهیه یونیفرم اداری تان را به عهده دارید سعکنید تا انتخابی درست داشته و بعدها موجب ناراحتی در کارتان نشود. در این قسمت می خواهیم شما را با انواع پارچه برای دوخت لباس فرم آشنا کنیم. به نمونه هایی که در ادامه می آید دقت نموده تا بتوانید انتخاب درست و عاقلانه ای داشته باشید.

 

  1. پارچه پلی کتان مانتو فرم

پلی کتان پارچه ای از الیاف پنبه(۵۵%) و پلی استر(۴۵%) است. کتان از نظر کلی شبیه پنبه بوده(حتی کتان را همان پنبه می دانند) و پلی استر که جزء الیاف مصنوعی بوده، به دلیل مقاومتش در برابر چروکیدگی شناخته می شود. برخی از طراحان مد و خیاطان حرفه ای دنیا این پارچه را بهترین نوع برای لباس به ویژه یونیفرم اداری معرفی می کنند. پلی کتان قابلیت ارتجاعی داشته و موجب راحتی و دوام پارچه است. اگر به دنبال پارچه ای مناسب و کارامد هستید، حتما پلی کتان را امتحان نمایید.

 

  1. پارچه کشباف مانتو اداری


پارچه های کشباف زیبا و بادوام هستند. خطوط برجسته روی پارچه ظاهری متفاوت به لباس می دهند. این پارچه به دلیل بافت خاص و متفاوتش طرفداران زیادی دارد. در بسیاری از کشورهای غربی از این پارچه برای لباس های فرمی که به صورت دامن و بلوز هستند استفاده می شود. پارچه ای راحت و با کیفیت بوده و ظاهری شیک و حرفه ای دارد. یک مانتو اداری بلند و راحت با این پارچه می تواند رضایت خاطرتان را جلب کند.

 

  1. پارچه فاستونی لباس فرم


پارچه فاستونی از نخ پشم و با کیفیت بالا تولید می شود. بازار این پارچه در میان افراد شاغل بسیار گرم است. اگر شاغل هستید حتما بارها اسم این پارچه را در گفت و گو با همکارانتان شنیده اید. این پارچه از نخ تهیه شده و جزء پارچه های نخی به حساب می آید. می دانیم که پارچه های نخی به دلیل راحتی و خنک بودن بسیار پر طرفدار هستند.

در هنگام انتخاب پارچه برای مانتو یا کت و شلوارتان به میزان نخی که در آن به کار برده شده دقت نمایید. هر چه قدر از نخ و درصد پشم بیشتری برای این پارچه استفاده شده باشد ظریف و بادوام تر است. بسیاری یونیفرم اداری خود را از این پارچه تهیه می کنند. فاستونی با درصد بالاتر از نخ استحکام و دوام بیشتری دارد و تا مدت ها می توان از آن استفاده کرد.


انواع پارچه برای مانتو

 

  1.  پارچه کرپ مانتو فرم

اگر از طرفداران پارچه کرپ هستید پس با جنس و انواع آن که در بازار توزیع می شود آشنایی دارید. پارچه های کرپ به خاطر بافت لخت و نرمشان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. کرپ پارچه ای خنک و زیباست و عموما در روزهای گرم سال مورد استقبال مردم به ویژه شاغلان قرار می گیرد.

بسیاری از خانم ها برای دوخت یک مانتو اداری خنک به این پارچه رو می آورند. پارچه های کرپ در انواع ضخامت از نازک تا ضخیم وجود دارند که نمونه های ضخیم آن کمی گرم تر بوده، اما برای دوخت یونیفرم های اداری مناسب تر هستند. حتما تا الان بارها با این پارچه برخورد کرده اید و یا از طرفداران آن هستید؛ بنابراین با راحتی و البته زیبایی آن آشنایید. امتحان آن ضرری ندارد.

 

  1.  پارچه پرشیا برای مانتو فرم

پارچه پرشیا که به پارچه مکانیک نیز شهرت دارد، یکی از پراستفاده ترین پارچه ها برای انواع یونیفرم در ایران است. همه ما حتی یکبار در زندگیمان از این پارچه استفاده کرده ایم. این پارچه از جنس پلی استر و ویسکوز بوده و بسیاری از تولیدی ها از این پارچه با درصد و حجم بالایی استفاده می کنند. از یونیفرم مدارس تا یونیفرم اداری، در انواع رنگ ها از پارچه پرشیا یافت می شود.

اگر بهترین ویژگی پارچه پرشیا را بپرسید، ضد چروک و نخ کش نشدن آن را می توان نام برد. استحکام، بدن نما نبودن و مقاومت کششی بالای این پارچه آن را پرطرفدار کرده است. بسیاری از خانم های شاغل از پرشیا مکانیک برای دوخت مانتو اداری خود استفاده می کنند. اگر به دنبال پارچه ای بی دردسر هستید پرشیا را امتحان کنید.

 

  1.  پارچه ترگال مانتو اداری

پارچه های نخی و تا حدودی ضخیم را دیده اید؟ ابتدا با دیدن آنها شاید تصور کنید کتان هستند اما این پارچه که دارای الیاف منظم و تار و پود دار می باشد را ترگال می گویند. البته این نکته را باید ذکر کرد که ترگال در دو نوع ساده و کجراه در بازار موجود هستند. تار این پارچه از پلی استر ویسکوز و پودی از نخ  فلامنت و همینطور به صورت بافت مربعی ساخته می شود. در این پارچه تا ۷۵ درصد از بافت نخی استفاده می کنند؛ به همین دلیل پرطرفدار است.

می دانیم که مردم پارچه های نخی را در اولویت قرار می دهند. پارچه ترگال کجراه کمی ضخیم تر از نوع ساده آن است. از خصوصیات خوب این پارچه می توان به تل یا گوله نشدن، استقامت بالا و ثبات سایشی اشاره کرد. این پارچه یکی از پرطرفدارترین ها در میان افراد شاغل است که به خاطر لطیف و ثابت بودن رنگش نیز معروف است. حتما برای مانتو اداری خود امتحانش کنید. ضرری نخواهد داشت.

 

  1. پارچه تترون مانتو فرم اداری


شما خانمی که در حال خواندن این مقاله هستید، تا به حال به جنس مقنعه هایی که می پوشید دقت کرده اید؟ بیشتر خانم ها در ایران با پارچه تترون آشنایی نزدیک دارند. مقنعه هایی که برای مدرسه، دانشگاه و محیط اداری می پوشیم اغلب از این جنس هستند. آقایان نیز معمولا برای دوخت پیراهن محل کارشان از تترون استفاده می کنند. از آنجا که در ساخت تترون نیز از الیافی مانند پلی استر ویسکوز و فلامنت استفاده می شود؛ گاها این پارچه را با ترگال اشتباه می گیرند. تفاوت خاص و بارزی بین این دو پارچه نیست، تنها فرق این دو نازک بودن تترون در مقایسه با ترگال است، به همین دلیل برای خانم ها و در محیط های رسمی و اداری توصیه نمی شود. ولی از تترون برای مقنعه اداری، روپوش پزشکان و پرستاران، لباس بچه و… بسیار استفاده می شود. البته شایان ذکر است که به دلیل نازک بودن تترون روپوش خانم ها اغلب از جنس ترگال کجراه و روپوش آقایان از تترون دوخته می شوند.

نمونه پارچه های بالا بیشترین کاربرد را در بازار ایران برای دوخت یونیفرم اداری دارند. اگر به مغازه های مانتو فروشی مراجعه کنید درصد بالایی از مانتوهای اداری موجود از جنس های بالا به ویژه فاستونی و ترگال هستند. تولیدی ها نیز بیشتر این پارچه ها را برای تولید انبوه ترجیح می دهند. پس اگر به دنبال دوخت یک یونیفرم خوب هستید، حتما این پارچه ها را در ذهن داشته و هنگام انتخاب با توجه به سلیقه خود یکی از این نمونه ها را بردارید.

 

یونیفرم اداری خود را با بهترین پارچه بدوزید

برای انتخاب پارچه مناسبی که در آن حس راحتی، خنکی و انعطاف پذیریتان حفظ شود، کافیست در هنگام انتخاب کمی دقت نظر داشته باشید. معمولا پارچه هایی که از ترکیب پنبه و پلی استر تهیه می شوند به دلیل سبکی، راحت بودن، دوام و البته قیمت مناسبی که دارند بسیار پرطرفدار هستند. یکی ازمعیارهای اکثر کارخانجات نساجی و پارچه بافی توجه به اصل انعطاف و راحتی پارچه است. پارچه هایی که در عین راحت بودن خاصیت کشش دارند، مورد علاقه عموم مردم به ویژه شاغلان هستند.

افراد شاغل به دلیل اینکه ساعات زیادی را پش میز یا در محیط های مختلف می گذزانند، بیشتر به سمت پارچه هایی که مانع حرکتشان نشود گرایش دارند. پارچه های منعطف را انتخاب کنید. به عنوان یک فرد شاغل داشتن یونیفرم ادای مناسب که در آن راحت بوده و عرق سوز نشوید یک رکن مهم و اساسی است. شاید جالب باشد که بدانید، بیشتر کارخانجات پیشرفته پارچه هایی را که پرطرفدار هستند دوباره اصلاح و با کیفیتی عالی به  بازار عرضه می کنند؛ پس فارغ از قیمت مانتو اداری که در نظر می گیرید حتما بهترین پارچه را برای مانتو یا کت و شلوار خود انتخاب کرده و مدت بیشتری از آن استفاده کنید.

 

پارچه خنک برای یونیفرم

 

دنبال پارچه ای خنک برای یونیفرم اداری تان هستید؟

شرایط شغلی شما چگونه است؟ آیا در محیطی پر از استرس کار می کنید یا مجبور به جنب و جوش زیاد هستید؟ پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب کت و شلوار یا مانتو اداری تان حتما به جنس پارچه آن خیلی دقت نمایید. هر روز و برای ساعت ها در محل کار باید با لباس فرمتان ایفای نقش کنید؛ بنابراین در انتخاب لباس فرم نباید بی گدار به آب زد.

تنها رنگ و پارچه نیست که اهمیت دارد، جنس پارچه و احساسی که در آن دارید بسیار مهم است. خنک بودن شاید از اصلی ترین فاکتورها در انتخاب پارچه مناسب برای انواع یونیفرم است. همینکه در لباس فرمتان استرس و گرما را احساس نکنید این یک امتیاز برای لباستان به حساب می آید . در میان انواع پارچه خنک ترین ها را انتخاب نمایید. می خواهید بدانید کدام پارچه ها این امتیاز مهم را دارا هستند؟ ما در اینجا سه نمونه از موادی که در این پارچه ها استفاده می شوند را به شما معرفی می کنیم:

  • پنبه: پارچه پنبه ای یکی از بهترین نمونه پارچه های خنک است. پارچه های پنبه ای از اصلی ترین انتخاب های تابستانی بوده و در واقع ترند این فصل محسوب می شوند. خنک و راحت بودن آن یکی از ویژگی های اصلی آن است. داشتن یونیفرم اداری از این جنس به ویژه در فصل تابستان را حتما مد نظر قرار دهید.
  • پلی استر: تا به حال اسم پلی استر را شنیده اید؟ اگر با این ماده کاربردی آشنا ندارید، بدانید که یکی از بهترین و پراستفاده ترین مواد مورد استفاده در پارچه هاست. پلی استر یکی از متداول ترین مواد برای پارچه های میکروفیبر است. این ماده اگرچه مصنوعی است، اما دوام و کیفیت بالای آن موجب پرطرفدار شدنش شده است.
  • ترکیب های پلی استری: تا اینجا فواید ماده پلی استر را شناختید. ترکیب این ماده با الیاف دیگر می تواند به افزایش کیفیت و خنک بودن پارچه کمک کند. یکی از محبوب ترین این ترکیب ها پلی استر و پنبه است. پوپلین، یکی از معروف ترین پارچه ها از ترکیب پلی استر و نوع دیگری از الیاف مثل ابریشم، پشم و سایر مواد مصنوعی است؛ که این ترکیب موجب مقاومت آن در برابر آب و سبک و خنک بودن این پارچه شده اند.

کار کردن در شرایط گرم و غیر قابل تحمل کارکرد و بهره وری فرد را پایین آورده و حتی موجب عرق کردن و ایجاد لکه بر لباس ما می شود. کافیست با شناخت پارچه ها و مواد به کار برده شده در آنها مانند سه مورد بالا پارچه ای مناسب انتخاب کرده و در نتیجه یونیفرم اداری مناسب و استانداردی خواهیم داشت.

کلام آخر

پارچه های مناسب در بازار به وفور یافت می شوند. یافتن پارچه ای مناسب با جنس، دوخت و کیفیت بالا که با استانداردهای پیشرو در صنعت تولید پارچه هماهنگ است، بهترین قدم در پوشیدن یک کت و شلوار یا مانتو اداری منحصر به فرد است. در بسیاری از کشورهای دنیا مواد مورد استفاده در پارچه ها در آزمایشگاه کارخانجات مربوطه آزمایش می شوند. این کار موجب تولید با کیفیت و در نتیجه عرضه بیشتر می شود.

توجه به فاکتورهایی مثل کارایی، مقاومت در برابر آلودگی و باکتری ها، مقاومت در برابر سایش، ایجاد احساس راحت بودن و ظاهر زیبا می تواند از اصلی ترین معیارهای انتخاب یک پارچه مناسب باشد. دقت داشته باشید که، یک پارچه استاندارد صرفا زیبا نیست؛ بنابراین تنها به زیبایی و ظاهر پارچه توجه نکنید. در واقع این جنس پارچه است که قیمت و ماندگاری آن را تعیین می کند نه زیبایی آن. انتخاب پارچه ای استاندارد را در اولویت دوخت یونیفرم اداری تان قرار دهید.

مطالب مرتبط

loading