indo-logo
خانه/وبلاگ/
تاثیر لباس فرم اداری بر شخصیت و میزان فروش سازمان شما

تاثیر لباس فرم اداری بر شخصیت و میزان فروش سازمان شما

تاثیر لباس فرم اداری بر شخصیت و میزان فروش سازمان شما
تعداد بازدید :63
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۱/۵, ۰۰:۲۰

لباس فرم اداری بر اساس رنگ‌ها و عناصر هویتی سازمان طراحی می‌شود و مزایای گوناگونی برای مدیریت، کارکنان، و مشتری دارد. لباس فرم در سازمان‌های دولتی و نیروهای نظامی از گذشته‌های دور رایج بوده و هنوز هم یکی از راهکارهای ساده برای ایجاد و نشان دادن نظم و روحیه جمعی بین اعضا و کارکنان محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر شرکت‌ها و مجموعه‌های خصوصی هم به لباس فرم اداری روی آورده‌اند تا از مزایای متعدد آن بهره‌مند شوند.

اگر می‌خواهید با مزایای لباس فرم اداری و رسمی بیشتر آشنا شده و تاثیر آن بر عملکرد سازمان را بشناسید، ادامه این مطلب از ایندو را دنبال کنید.

 

لباس فرم اداری چیست؟

لباس فرم اداری به‌سادگی لباسی است که کارکنان یک مجموعه (به‌خصوص آنهایی که با ارباب رجوع سر و کار دارند) باید آن را در محیط کار بپوشند. این لباس معمولا بر اساس رنگ‌ها و عناصر هویت تصویری سازمان یا برند طراحی می‌شود و کارکنانی که آن را می‌پوشند از نگاه یک مشتری یا فرد بیرونی یک گروه یا تیم دارای مدیریت دیده می‌شوند. وقتی با شخصی که لباس فرم پوشیده مواجه می‌شوید قبل از هر چیز شاغل بودن او در یک سازمان را متوجه می‌شوید. اما این فقط یکی از مزایای لباس فرم سازمانی است.

 

مزایای لباس فرم اداری برای سازمان و برندها

در یک محیط کاری بزرگ افراد زیادی شاغل هستند که بعضی از آنها ممکن است تازه‌وارد و بعضی دیگر از کارکنان قدیمی مجموعه باشند. لباس فرم اداری تفاوت افراد شاغل در سازمان با افرادی که از بیرون وارد می‌شوند و شاغل نیستند را نشان می‌دهد.

اعتماد مشتری را جلب می‌کند

مشتری وقتی با فردی که لباس فرم پوشیده مواجه می‌شود شاغل بودن او در محیط و تفاوت کارکنان با مشتریان دیگر را به سرعت متوجه می‌شود. او با این برداشت به کارکنان راحت‌تر اعتماد کرده و مشکل یا سوال خود را با آنها در میان می‌گذارد.

جلوی اتلاف وقت را می‌گیرد

اگر تا به حال به آگهی‌های استخدام توجه کرده باشید با اصطلاح مبهم «پوشش مناسب» مواجه شده‌اید. در غیاب لباس فرم اداری معمولا از این اصطلاح برای برقراری تمایز با لباس شخصی استفاده می‌شود. اما لباسی که برای یک نفر رسمی یا کاری محسوب می‌شود ممکن است از نظر فرد دیگر «مناسب» نباشد. به‌این‌ترتیب لباس فرم راهکاری برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه پیدا کردن پوشش مناسب است.

تفاوت افراد شاغل با مشتری را نشان می‌دهد

مهم‌ترین مزیت و دلیل طراحی و استفاده از لباس فرم در یک محیط کاری یا اداری ایجاد تمایز قابل دیدن بین کارکنان و مشتری یا ارباب رجوع است. کارکنان با پوشیدن لباس فرمی که هویت سازمان را منتقل می‌کند در نگاه مشتری حرفه‌ای و آگاه به مسائل مرتبط با سازمان تصور می‌شوند.

ثبات و هویت سازمانی ایجاد می‌کند

پوشیدن لباس فرم اداری با عناصر هویتی برند یا سازمان توسط کارکنان ثبات و ساختاریافته بودن آن را به مشتری و افرادی که بیرون از سازمان هستند نشان می‌دهد. این موضوع آگاهی از برند را افزایش می‌دهد و به درک بهتر آن توسط افراد بیرونی کمک می‌کند.

روحیه جمعی بین کارکنان را افزایش می‌دهد

کارکنانی که یک لباس فرم اداری می‌پوشند راحت‌تر با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و یک تیم تشکیل می‌دهند که وظایف مشخصی را دنبال می‌کند. آنها برای انجام وظایف کاری خود این لباس را می‌پوشند و با کارکنان دیگر احساس همدلی و اشتراک پیدا می‌کنند.

عملکرد حرفه ای تر

از نظر روانی وقتی کارکنان لباس فرم می‌پوشند بهتر به وظایف حرفه‌ای خود عمل کرده و نقش کاری خود را باور می‌کنند. این لباس جلوی ابهام، سردرگمی و سوالات و خواسته‌های بی‌ربط و شخصی را گرفته و مسئولیت کاری و شخصیت سازمان را برجسته می‌کند.

شخصیت سازمان خود را با لباس فرم اداری نشان دهید

پوشیدن لباس فرم ساختاریافته بودن سازمان توسط مدیریت را به مشتری القا می‌کند و همزمان روحیه جمعی را در کارکنان تقویت می‌کند و به آنها احساس حرفه‌ای بودن و تعلق به مجموعه می‌دهد. مشتری و ارباب رجوع هم به کارکنانی که لباس فرم اداری می‌پوشند بیشتر اعتماد می‌کند و احساس راحتی و امنیت بیشتری در مواجهه با آنها پیدا می‌کند.

در طراحی و تولید لباس فرم اداری تلاش می‌شود هویت و ارزش‌های سازمان و تعلق خاطر کارکنان به آنها نمایش داده شود. به‌این‌ترتیب شخصیت سازمان در مرکز توجه قرار گرفته و مسائل و موضوعاتی که بین کارکنان و مشتریان مطرح می‌شود به مسائل مرتبط با خدمات یا وظایف آن محدود می‌شود. این اتفاق نشان می‌دهد مجموعه یا سازمان عملکردی حرفه‌ای و باثبات دارد که نتیجه خیلی خوبی برای مدیریت محسوب می‌شود.

البته برای رسیدن به این نتایج امکان استفاده از هر لباس فرمی وجود ندارد. همان‌قدر که یک لباس فرم آراسته و برازنده می‌تواند روحیه کارکنان را بهبود بخشیده و ارتباط با مشتری را تقویت کند، لباس فرم با طراحی و دوخت بد می‌تواند نقش منفی بازی کند.

بیشتر بخوانید؛ تاثیر یونیفرم اداری بر برند سازمانی

 

آیا لباس فرم اداری همان لباس کار است؟

معمولا وقتی از اصطلاح لباس کار استفاده می‌شود منظور لباسی ساده یا حتی کهنه است که فرد در حین انجام وظایف کاری، به‌خصوص وظایفی می‌پوشدکه ممکن است لباس حین انجام آنها کثیف شود. گاهی هم اصطلاح لباس کار برای اشاره به روپوش‌های دوبندی به کار می‌رود که توسط افراد متخصص در صنف‌های مختلف مثل آشپزی، قصابی، مکانیکی و لوله‌کشی پوشیده می‌شود. شاید کارکرد لباس کار در نشان دادن اینکه فرد در حال انجام کار است مشابه لباس فرم اداری باشد، اما شخصیت سازمانی و جمعی را منتقل نمی‌کند.

در مقابل لباس فرم اداری در شرکت‌ها و موسسات خصوصی و دولتی معمولا لباسی آراسته و رسمی است که در آن عناصر و آیتم‌هایی که هویت سازمان را منتقل می‌کنند به‌صورتی ارزشمند ظاهر می‌شوند. فردی که لباس فرم می‌پوشد از نگاه مشتری استادکار یا کارگر ماهر نیست بلکه با خدمات یا وظایف سازمان آشنایی دارد و می‌تواند به مشتری در انتخاب، خرید یا دریافت خدمات و وظایفی که به او محول شده کمک کند. لباس فرم برای اینکه لباس‌های شخصی کثیف نشوند، حتی اگر این نتیجه را هم داشته باشد، طراحی و تولید نمی‌شود.

 تاثیر لباس اداری فرم بر سازمان

تفاوت لباس فرم اداری در سازمان‌های دولتی و خصوصی

همان‌طور که پیشتر اشاره شد، در طراحی لباس فرم لازم است عناصر و ارزش‌های مجموعه دیده شوند. در ادارات و سازمان‌های دولتی معمولا این ارزش‌ها به ساده‌ترین شکل منتقل می‌شوند و به جنبه‌های زیبایی و کیفیت لباس خیلی توجه نمی‌شود. این رویکرد در گذشته بیشتر رایج بود و در سال‌های اخیر بسیاری از موسسات دولتی هم تلاش کرده‌اند از لباس فرم با طراحی جذاب و کیفیت بالا استفاده کنند.

لباس فرم اداری در شرکت‌ها و موسسات خصوصی معمولا با تمرکز بر آراستگی و کیفیت بالا تولید می‌شود تا کارکنان با پوشیدن لباس فاخر و ارزشمند اعتماد به نفس بالاتری در مواجهه با مشتری داشته باشند. وقتی در یک مجموعه لباس فرم آراسته و شیک به کارکنان ارائه می‌شود آنها احساس می‌کنند در مجموعه ارزش بیشتری دارند و تلاش می‌کنند این موضوع را ثابت کنند. از عملکرد حرفه‌ای‌تر در مواجهه با مشتری گرفته تا تلاش بیشتر برای افزایش بیشتر بخشی از نتایج مثبت لباس فرم با طراحی استاندارد و جذاب است.

 

آیا میزان فروش سازمان و مجموعه شما به لباس اداری ارتباط دارد؟

لباس فرم اداری نقشی غیر قابل‌انکار در افزایش بازدهی کارکنان، تلاش برای رسیدن به عملکرد حرفه‌ای و روحیه گروهی و احساس تعلق جمعی آنها دارد. سازمان‌ها و مجموعه‌های بزرگ با داشتن لباس فرم مناسب با کمترین هزینه بیشترین آگاهی از برند را به دست می‌آورند. کارکنانی که لباس فرم می‌پوشند و در محل کار مشتاقانه با مشتری وارد صحبت می‌شوند نقش مهمی در افزایش آگاهی از برند و شناخت آن توسط مشتری دارند. افزایش آگاهی از برند به‌سادگی به معنای شناخت ارزش خدمات یا محصولاتی است که برند ارائه می‌دهد.

این لباس برای مشتریان هم ثبات سازمان و قابل‌اعتماد بودن کارکنان را تداعی می‌کند. آنها وقتی با فروشنده یا مشاور فروشی که لباس فرم اداری پوشیده مواجه می‌شوند متوجه تعلق فرد به مجموعه و پاسخگو بودن او در مقابل مدیریت می‌شوند. به‌این‌ترتیب حس می‌کنند با مجموعه معتبری طرف هستند که در آن همه چیز بر پایه اصول حرفه‌ای و سازمانی مدیریت می‌شود.

این موارد مستقیما روی کارایی مجموعه تاثیر می‌گذارد و فروش یا تولید ارزش در آن را افزایش می‌دهد. به‌این‌ترتیب با یک لباس فرم زیبا که مطابق عناصر هویتی مجموعه تولید شده باشد، فروش مجموعه به‌شکل چشمگیری بهبود پیدا می‌کند. این اتفاق با رضایت بیشتر مشتریان از مجموعه، خدمات و کارکنان آن همراه می‌شود که نفوذ برند را همزمان با فروش افزایش می‌دهد.

 

سفارش آنلاین لباس فرم اداری از ایندو

ایندو تولید کننده انواع لباس فرم اداری بانوان (مانتو شلوار فرم) و آقایان است که در طول سال‌های گذشته توانسته رویکرد جدیدی در تولید لباس فرم و ارائه آن به مجموعه‌ها و سازمان‌های کشور ایجاد کند. ایندو در طراحی و تولید لباس فرم مطابق استانداردهای بین‌المللی عمل می‌کند و لباس‌های مناسب کارکنان کسب‌وکارهای مختلف را مطابق با اصول پذیرفته‌شده و جهانی ارائه می‌دهد. مدیریت مجموعه‌ها با سفارش لباس از ایندو روحیه جمعی بین کارکنان، اعتماد به نفس و احساس حرفه‌ای بودن آنها را افزایش داده و به‌این‌ترتیب بازدهی مجموعه را بالا می‌برند.

برند ایندو با توجه به تنوع کسب‌وکارها و خدماتی که ارائه می‌دهند و ضرورت طراحی متنوع، جدید و زیبای لباس فرم اداری مجموعه‌ بزرگی از طرح‌ها و مدل‌های لباس فرم بانوان و آقایان را تولید و عرضه می‌کند. این برند شناخته‌شده لباس اداری همچنین به مجموعه‌ها در طراحی و تولید لباس فرم اختصاصی کمک می‌کند که در آن عناصر هویتی، رنگ‌های سازمانی و شخصیت مجموعه تجلی بهتری پیدا می‌کند.

برای خرید یا سفارش آنلاین لباس فرم اداری کافی است در بخش محصولات ایندو نوع لباس را انتخاب کرده و از بین تعداد قابل توجهی طرح شیک و زیبا، لباسی که بیشتر برازنده شخصیت مجموعه شما است را انتخاب کرده و سفارش دهید. کسب‌وکارهایی که لباس فرم خود را از ایندو خریداری می‌کنند حرفه‌ای تر به نظر می‌آیند چرا که کارکنان آنها لباسی می‌پوشند که دقیقا برای کاری که می‌کنند طراحی و تولید شده است.

 

مطالب مرتبط

loading